Májové novinky pre publisherov
Máj, lásky čas, vonku je cítiť jarné počasie. Poďme sa pozrieť v ďalšej časti noviniek pre publisherov na dáta a štatistiky zo siete Dognet.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Veronika a Juraj. 🙂
V Dognete máme novú posilu
Juraj Čupáni je náš nový kolega, ktorý do Dognetu nastúpil ako Junior Relationship Manager pre spoluprácu s influencermi. Na starosti má akvizíciu nových influencerov, ale aj starostlivosť o existujúcich, ktorým pomáha a radí pri propagácií kampaní a ako vyťažiť z ich sociálnych sietí maximum.
Zastúpenie trhov v apríli 2022
Na zastupení trhov sa v apríli udiali malé zmeny. Slovenský a maďarsky trh v apríli oproti marcu klesli o 1% na celkovom počte konverzií, český a poľský trh naopak narástli o 1%. Rumunský trh zostal bezo zmeny.
Zhrnutie mesiaca apríl 2022
- Počet konverzií – 69 314
- Vyplatené provízie publisherom – 317 303 €
- Celkový obrat e-shopov – 6 307 813 €
Zastúpenie segmentov v apríli 2022
Najsilnejším lídrom medzi segmentami je dlhodobo segment Bývanie a nábytok, ktorý si v apríli oproti marcu polepšil na podiely na celkovom počte konverzií aj výške provízií. V apríli má zásluhu až na 54% na celkovej výške vyplatených provízií.
Vo všetkých ostatných segmentoch sa uskutočnili len mierne zmeny.
Zmeny v segmentoch apríl 2022 vs. marec 2022
V apríli sme zaznamenali každoročný štandardný pokles výkonu. Je to spôsobené jarným teplejším počasím, v ktorom ľudia prirodzene nakupujú menej a skôr trávia čas vonku, čo sa samozrejme odraža aj v affile.
Segment, ktorý si v apríli polepšil je Bývanie a nábytok. Všetky ostatné segmenty si jemne pohoršili, no tento pokles nie je dramatický.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Priemerná hodnota objednávky v apríli naďalej naprieč väčšine segmentov naďalej rastie.
Najvýraznejšie v segmentoch Bývania a nábytok, Zdravie a výživa a Elektro, v ktorom narástla až o 13€. S minimálnym poklesom je v segmentoch Móda a krása, Šport a Ostatné a v segmente Financie zostala bezo zmeny.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Spoločne s nárastom priemernej hodnoty objednávky, rastie aj priemerná hodnota provízie, ktorá najviac narástla v segmente Bývania a nábytku.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní apríla s marcom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v marci aspoň 50 a viac konverzií.
- Kinekus.sk +147%
- Alensa.sk + 78%
- Sportby.sk + 73%
- Mobilfox.sk + 67%
- Miadresses.sk + 67%
- eFarby.sk + 63%
- Blancheporte.cz +62%
- Moebelix.sk + 60%
- Butorpiac.hu + 59%
- Mobilfox.hu + 54%
- Blancheporte.sk + 54%
- Nessisport.cz + 49%
- Moebelix.cz + 43%
- Rovus.sk +40%
- Alensa.hu + 38%
- ENdisc.cz + 34%
- CZ – Sinsay.com 31%
- SklenenyShop.cz +28%
- Kokiskashop.cz + 27%
- Klarstein.sk +27%
Na prvom mieste v rebríčku Skokanov sa umiestnila slovenská kampaň Kinekus.sk zo segmentu Bývania a nábytok, ktorá si polepšíla o 147%.
Druhé miesto obsadila kampaň Alensa.sk, ktorá ponúka sortiment kontaktných šošoviek a polepšila si o 78% a na treťom mieste je športová kampaň Sportby.sk, ktorá si polepšila o 73%.
Kampane s najväčšími zárobkami v apríli 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4home.cz
- Svetla.sk
- Decathlon.sk
- 4home.sk
- Andreashop.sk
V zozname TOP kampaní s najväčšími zárobkami sa v apríli udiali len malé zmeny poradia. Prvých šesť miest v rebríčku zostali bezo zmeny a obsadili ich rovnaké kampane ako v marci.
Kampaň Svetla.sk, ktorá v marci obsadila 9. miesto sa v apríli posunula na 7. miesto, a tým predbehla kampane Decathlon.sk a 4home.sk, ktoré sa pohoršili pozície o jedno miesto.
Na 10. mieste sa nachádza kampaň AndreaShop.sk, ktorá zo zoznamu vyradila kampaň Euronics.hu a obsadila jej miesto.
Najlepšie zárobky publisherov za apríl 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 3987 | 26 760 € |
Ostatné | 2523 | 21 840 € |
Obsah | 3649 | 17 146 € |
Ostatné | 1746 | 16 103 € |
Ostatné | 3843 | 11 498 € |
Obsah | 1302 | 10 656 € |
Obsah | 3864 | 10 321 € |
Obsah | 1531 | 9 355 € |
Ostatné | 2636 | 7 446 € |
Ostatné | 676 | 6 500 € |
Ostatné | 2069 | 5 993 € |
Ostatné | 1494 | 4 499 € |
Obsah | 482 | 4 347 € |
Obsah | 638 | 3 856 € |
Obsah | 475 | 3 775 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na máj
Outdoorové športy sú v teplejšom období mimoriadne obľúbenou športovou aktivitou. Užívate si pohľad na krásnu farebnú prírodu, čerstvý vzduch, odreagujete sa od svojich povinností a budete sa cítiť lepšie.
Prinášame Vám tipy na kampane ponúkajúce športové potreby pre cyklistiku, turistiku, športové oblečenie, ale aj športovú elektroniku.
Športové potreby pre vonkajšie športy nájdete v obľubenej kampani Mastersport.sk / Mastersport.cz alebo Exisport.com/sk.
Funkčné oblečenie a doplnky nájdete v kampaniach Sportby.sk / Sportby.cz alebo Gamisport.sk / Gamisport.cz.
Zamerajte sa na športovú elektroniku, držiaky na bicykel, slúchadlá, a aj na smart hodinky, ktoré ponúkajú kampane Mobilego.sk / Mobilego.cz, Mobilonline.sk a ďalšie, ktoré nájdete v samostatnom článku v našom magazíne spolu s ďalšími informáciami o kampaniach.