FAQ – najčastejšie kladené otázky

FAQ – najčastejšie kladené otázky

Základné otázky

Kto je to inzerent?

Inzerent je firma/spoločnosť, ktorá si chce zvýšiť predaj. Môže sa jednať o eshop, poskytovanie pôžičiek či iné služby na internete.

Inzerent je ochotný zaplatiť odmenu (províziu) niekomu, kto mu prinesie nových zákazníkov. Odmeňovanie môže byť v percentách (napríklad 5% z výšky objednávky) alebo presne určené v eurách (napríklad 3€ za prihlásenie do newsletteru či vyplnenie formuláru). Odmeňovanie môže byť aj kombinované (8% z výšky objednávky + 1€ za prihlásenie do newsletteru).

Kto je to publisher?

Publisher je osoba alebo firma, ktorá si chce zarobiť na internete propagovaním iných firiem/služieb.

Napríklad bloger, ktorý si na svoj blog umiestni banner a zarába tým, že návštevníci jeho blogu sa cez banner prekliknú na stránku inzerenta a spravia nákup či inú akciu, ktorú inzerent odmeňuje. 

FAQ - Inzerent

Aké podmienky musím spĺňať?

V základnom balíku, kedy inzerent platí len províziu, prijímame platcov DPH, ktorí majú projekty dlhšie ako 1 rok a majú viac ako 800 objednávok mesačne. Každopádne, vyplňte prosím vstupný formulár pre inzerentov, a navrhneme možnosti.

Čo všetko musím spraviť na pridanie mojej ponuky medzi kampane?

Musíme posúdiť váš projekt, či sa do siete hodí a má zmysel ho integrovať. Affiliate sa nehodí pre všetkých, preto prosím vyplňte vstupný formulár.

Integrácia spočíva v nasadení sledovacích kódov na vašu stránku, dodaní bannerov, XML feedov (v prípade eshopu) a popisu kampane.

Koľko stojí registrácia?

Inzerenti sa prihlasujú cez vstupný formulár, ktorý vyhodnotíme a ozveme sa, či vieme inzerenta pridať bezplatne, alebo navrhneme iné, platené riešenie. 

FAQ - Publisher

Aké podmienky musím spĺňať?

Pri registrácii by ste mali mať spustený nejaký projekt / médium, kde chcete kampane umiestniť. Registráciou dostávate možnosť začať kampane využívať. Ich kompletný zoznam aj s popisom je dostupný aj neregistrovaným na našej stránke. Stačí teda vyplniť všetky položky pri registrácii.

Koľko stojí registrácia?

Nič. Registrácia a využívanie našich kampaní je úplne zadarmo.

Nie som živnostník ani firma, môžem byť publisher?

Áno. Na stránke registrácie stačí kliknút na tlačidlo “Formulár fyzické osoby” a môžete sa zaregistrovať aj bez živnosti či firmy.

Ešte nemám webovú stránku, ako sa zaregistrujem?

Pokiaľ ešte nemáte webovú stránku, tak pre vás nemá zmysel sa registrovať. Všetky kampane aj ich podmienky nájdete na stránke Kampane.

Môžem propagovať kampane na viacerých stránkach?

Áno. Nepotrebujete na to žiadnu ďalšiu registráciu. S jednou registráciou môžete kampane propagovať na neobmedzenom počte webových stránok. Všetky však musia spĺňať podmienky kampaní a podmienky siete.

Môžem propagovať kampane na sociálnych sieťach?

Áno. Musíte si davať ale pozor, aby sa nejednalo o spam. V prípade, že zistíme že “spamujete” (či už na sociálnych sieťach alebo aj inak), môže byť celé vaše affiliate konto zablokované.

Keď sa niekto cez môj odkaz preklikne, musí hneď nakúpiť?

Nie, nemusí. Návštevník sa môže na stránke “hrabať”, dokonca z nej môže odísť. Keď sa vráti do 30 dní (dĺžka platnosti cookies môže byť pri kampaniach iná) a urobí konverziu (nákup, vyplnenie formuláru,..), stále sa provízia pripisuje vám.

Nevidím bannery nejakej kampane. Nevidím kampaň vo filtri bannerov.

Je to kvôli tomu, že nie ste schválení v kampani. Choďte do zoznamu všetkých kampaní (ľavé menu Kampane), vyhľadajte danú kampaň a kliknite na odkaz „Požiadať o pridanie“. Následne vyplňte informácie o tom, ako a kde budete propagovať kampaň a čakajte na potvrdzujúci email o schválení.

Pokiaľ budete propagovať kampaň, v ktorej nie ste schválení, nebudete získavať provízie!

 

Kampaň je len pre pozvaných, ako sa tam dostanem?

V administrácií v prehľade kampaní nájdete aj kampane, ktoré sú prístupné len pre pozvaných. Pre pridanie sa do kampane kliknite na odkaz „Požiadať o pridanie“. Následne vyplňte informácie o tom, ako a kde budete propagovať kampaň a čakajte na potvrdzujúci email o schválení. Ak by publisheri mohli využívať všetky kampane hneď po registrácií, mohlo by sa stať, že by sa registroval nejaký špekulant a začal poškodzovať dobré meno nášho inzerenta.

Pokiaľ budete propagovať kampaň, v ktorej nie ste schválení, nebudete získavať provízie!

 

Prečo mi bola okamžite zamietnutá provízia?

Najčastejšie je provízia zamietnutá z dôvodu duplicity. Takáto transakcia sa vyznačuje rovnakým ID objednávky, niekoľko sekundovým rozdieľom a rovnakou IP adresou. Pri formulároch to môže byť rovnakými údajmi či spamom.

Duplicitné provízie mažeme na pravidelnej báze. Duplicity vznikajú napríklad tak, že zákazník si refreshne stránku „ďakujeme za nákup“, čím sa znovu spustí tracking objednávky.

Príklad:
Ak prídu 3 objednávky s rovnakým ID a s rovnakou sumou krátko po sebe. Prvá objednávka je v stave čakajúce, ďalšie dve budú automaticky zamietnuté.

 

Ako dlho trvá schvaľovanie provízií?

Schvaľovanie provízií trvá približne jeden mesiac. Pri eshopoch to môže byť ešte dlhšie (tovar musí byť prevzatý a zaplatený). Každý mesiac získaváme od inzerentov report, na základe ktorého schvaľujeme alebo zamietame provízie, poprípade pripisujeme bonusy (napríklad za úspešné otvorenie účtu alebo poskytnutie pôžičky). Detailný popis schvaľovania nájdete pri každej kampani.

Ako zistím, že som získal bonus za sale?

Každý mesiac získaváme od inzerentov report, na základe ktorého pripisujeme bonusy (napríklad za úspešné otvorenie účtu alebo poskytnutie pôžičky).

Príklad:
Ak ste priniesli nového klienta pre mBank, máte v prehľade províziu 5€ za lead. Ak bol účet úspešne otvorený, pri schvaľovaní sa 5€ zmení na 19€ (t.j. pripíšeme vám ku konkrétnej transakcií 14€ za sale). 

Ako zistím, že som na stránku pridal správny odkaz/banner?

Kliknite na odkaz/banner na vašej stránke a následne skontrolujte v administrácií či sa zaznamenal preklik (v ľavom menu „Prehľady“ – „Zoznam všetkých kliknutí“).

Údaje sa aktualizujú každých 25 minút. Preto sa nezľaknite keď preklik nevidíte v systéme okamžite. 

Môžem upraviť odkaz a odkazovať na nejakú podstránku, napr. na konkrétny produkt?

Áno.

Príklad:
Máme kampaň topánky.sk. Klasický textový odkaz má tvar, napr: http://www.topanky.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac. Odkaz ale smeruje na hlavnú stránku a vy chcete odkazovať na konkrétne topánky alebo kategóriu. Zoberiete teda url adresu, kam chcete ľudí posielať, napr: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010 a za ňu pridáte vaše kódy.
Výsledok bude: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac

Viac v osobitnom článku, kde nájdete aj video. 

Čo keď zákazník klikne na odkazy 2 rôznych publisherov?

Platí pravidlo: Posledný vyhráva.

Publisher, ktorý doviedol zákazníka k finálnemu nákupu, získava províziu.

Fakturácia

Ako požiadam o vyplatenie?

Aby ste mohli požiadať o vyplatenie, musíte mať aspoň 100€ v schválených províziách.

O vyplatenie požiadate priamo z administrácie kliknutím na tlačidlo „Request payment„, ktorú nájdete v Prehľady – Moje platby

 

Následne čakajte na výzvu, kde nájdete ďalšie informácie.

Ako prebieha vyplatenie provízií (živnostník, firma, ...)?

Firmy a živnostníci vystavujú klasické faktúry, ktoré im preplatíme. Všetky provízie v sieti sú bez DPH. Ak ste platca DPH, na faktúru pridáte k sume aj DPH. Teda ak budete vyzvaný poslať faktúru na 100€ bez DPH a ste platca DPH, pošlete faktúru na 120€ vrátane DPH.

Fakturačné údaje nájdete priamo v emaily s výzvou 😉

Ako prebieha vyplatenie provízií (fyzická osoba)?

Fyzické osoby sú vyplácané na základe vyúčtovania (SK, CZ). Vyplňte: 

  • Číslo je dobrovoľné (môžete si vyúčtovania číslovať ale nemusíte)
  • Osobné údaje a ID Publishera (Môj profil – Osobné detaily – Refferal ID)
  • Názov Vašej banky, číslo účtu a IBAN
  • Dátum vyhotovenia je dátum kedy Vám bolo schválené vyplatenie provízie (nájdete aj v emaily s výzvou pre zaslanie faktúry/vyúčtovania)
  • Spolu v EUR je suma, ktorú vám ideme vyplatiť (nájdete aj v emaily s výzvou pre zaslanie faktúry/vyúčtovania)
  • Pri Vyúčtovaní CZ – je potrebné doplniť hodnotu kurzu a názov kurzu, ktorý ste pri prepočte použili
  • Vyúčtovanie zašlite na našu e-mailovú adresu: hello@edognet.com

Jsem z ČR, mám IČ, ale nejsem plátce

Žiadny problém. Faktúru vystavíte na českú spoločnosť, ktorú používame pre takéto prípady. Fakturačné údaje si pýtajte na emailovej adrese polgari@leadmedia.sk

Skratky a cudzie slová

Konverzia a miera konverzie

Konverzia znamená splnenie cieľa, ktorý stránka má. Môže to byť nákup, vyplnenie formuláru, stiahnutie brožúry a podobne. Miera konverzie sa udáva v percentách a znamená, koľko zo 100 návštevníkov urobilo konverziu. Bežne majú eshopy konverzný pomer 0,5 – 2%. Predstavte si, že máte obchod a pri vstupe do obchodu sledujete počet návštevníkov. Miera konverzie vyjadruje, koľko percent z ľudí, ktorý k vám prišli, aj nakúpili.

Cookies

Cookies je údaj, ktorý identifikuje návštevníka webu aj publishera, ktorý ho tam priniesol. Je to dočasný súbor, ktorý sa ukladá v prehliadači návštevníka. Tým pádom vieme priradiť províziu publisherovi. Cookies zabezpečuje aj to, aby publisher dostal províziu aj keď sa návštevník po niekoľkých dňoch na web vráti.

Priame VS nepriame PPC

PPC sú online reklamy, napríklad: Facebook reklamy, Adwords, Sklik, Etarget,…

Priame PPC – priame PPC reklamy sú také, ktoré smerujú priamo na stránku inzerenta. To znamená, že návštevník sa po kliknutí na reklamu dostane priamo na stránku inzerenta. Priamou PPC reklamou je aj Facebook príspevok s odkazom na stránku inzerenta, ktorý je podporený reklamou/boost príspevku.

Nepriame PPC – nepriame PPC reklamy sú také, ktoré smerujú na stránku publishera. To znamená, že návštevník sa po kliknutí na reklamu dostane na stránku publishera, odkiaľ sa môže cez banner/odkaz prekliknúť na stránku inzerenta. Je zakázané automaticky redirectovať/presmerovať návštevníka na stránku inzerenta (je to chápané ako snaha obísť zakázané priame PPC).

Impresia s click-rate (CTR)

Impresia rovná sa zobrazenie. Používa sa hlavne pri banneroch, kde sa platí formou CPT, teda za počet impresií (zobrazení banneru). CTR znamená click-rate. Udáva sa v percentách a vyjadruje, koľko zo 100 návštevníkov, resp. impresií, na banner kliklo. Čím vyššia CTR, tým lepšie. Pozor však na zavádzanie – ak budete obsahom reklamy klamať, získate síce návštevnosť, ktorá sa ale nepremení na efektívne konverzie.

ROI

Return on investment a jeho skratka ROI znamená návratnosť investície. Vyjadruje to, ako sa investícia oplatí.

CMS

Táto skratka skrýva pojem content management system. Ide o systém, na základe ktorého ovládate obsah na svojej stránke. Funguje to tak, že sa prihlásite do CMS a cez administračné rozhranie pridávate a editujete obsah. Je to zjednodušený nástroj na to, aby aj ne-programátor vedel spravovať webové stránky.

SEM

Vyhľadávače môžu slúžiť na získanie veľkej návštevnosti na váš projekt. Search engine marketing (SEM) sa zaoberá tým, ako čo najefektívnejšie túto návštevnosť získať. V rámci Google sa na to používa reklamná platforma Google Adwords, kde si zaplatíte za kliknutia na reklamu podľa toho, aké kľúčové slová zvolíte. Je to rýchly, ale platený spôsob získavania návštevnosti. V rámci Seznam sa na to používa platforma Sklik.

SEM je v skratke reklama vo vyhľadávačoch (Google, Seznam, Yahoo, Bing,…).

Lead generation

Tento pojem pojednáva o modeli resp. procese fungovania kampane/projektu. Ak je niečo zamerané na „lead generation“ je to zamerané na jasný cieľ – získavanie kontaktov, vyplnených formulárov, mailov a podobne. Tie sa neskôr môžu obchodne spracovať na predaje. Často tak fungujú kampane napr. pri bankách – zbierajú „leady“ na potenciálnych zákazníkov, ktorých potom oslovujú.

RTB

Real-time-bidding je pomerne pokročilá a nová technológia na nákup reklamných bannerov. Ide o aukciu v reálnom čase, kedy si inzerent nastaví maximálnu cenu za impresiu (zobrazenie) bannera a systém sám určuje, kde sa zobrazí. Viac si o tom povieme v samostatnom dieli akadémie, pretože na túto tému nič nenadväzuje.

Guest blogging

Za týmto pojmom sa skrýva umiestnenie vášho autorského článku na iný projekt (blog, magazín a pod.). Jednoducho oslovíte majiteľa s tým, že pripravíte jedinečný článok pre jeho projekt – úplne zadarmo. Stačí, ak budete môcť v rámci článku získať 1-2 odkazy na vašu stránku a podpis autora. On získa obsah a vy reklamu. Odkazy jednak pomôžu získať priamo návštevníkov, no sú dôležité aj pre SEO.

Akých inzerentov u nás nájdete?