Čo je to affiliate marketing a ako s ním môžete začať zarábať?
Affiliate marketing je netradičná marketingová taktika, ktorá vám môže generovať online príjem. Predstavte si, že zmeníte prácu: vytvoríte web stránku, pridáte na ňu reklamu a vďaka tomu budete zarábať peniaze kedykoľvek a odkiaľkoľvek – dokonca aj keď spíte? Znie to dobre, však? Môže sa vám to podariť, ak sa stanete affiliate publisherom a začnete využívať affiliate marketing. Čo je to affiliate marketing a ako s ním môžete začať zarábať, sa dozviete v tomto článku.
Čo je affiliate marketing?
Affiliate marketing je proces, ktorým affiliate publisher (tvorba online obsahu) zarába províziu za sprostredkovanie predaja produktov inej osoby alebo spoločnosti (affiliate inzerenta). Dostanete zaplatené iba vždy, keď uskutočníte predaj, rovnako ako len provízny obchodný zástupca.
Publisher jednoducho vyhľadá produkt, ktorý sa mu páči, potom tento produkt propaguje a získa časť zisku z každého predaja, ktorý uskutoční. Predaje sa sledujú prostredníctvom špeciálnych províznych odkazov z webovej stránky publisher na e-shop inzerenta. Ak máte webovú stránku či stránku na sociálnych sieťach a chcete na nej začať zarábať, affiliate marketing je pre vás skvelá príležitosť.
Základné pojmy affiliate marketingu
- Inzerent – firma/spoločnosť, ktorá si chce zvýšiť predaj. Môže sa jednať o e-shop, poskytovanie pôžičiek či iné služby na internete (napr. 4home.sk).
- Kampaň – inzerent má vlastnú affiliate kampaň, kde sú informácie o inzerentovi, výška provízie, ako aj ďalšie podmienky propagovania kampane (napr. kampaň 4home.sk).
- Publisher – osoba alebo firma, ktorá si chce zarobiť na internete propagovaním iných firiem/služieb. Môže ísť o blogera, majiteľa webovej stránky či influencera, ktorý má vlastné stránky na sociálnych sieťach.
- Affiliate link (partnerský odkaz) – jedinečná URL adresa, ktorú získa publisher v kampani. Pomocou tohto odkazu privádza publisher návštevnosť na web inzerenta a získava provízie. Je to jedinečná „adresa“, cez ktorú keď sa návštevník preklikne, tak e-shop, aj Dognet vie, že návštevník pochádza od konkrétneho publishera a vie mu pripísať províziu.
- Affiliate sieť – affiliate sieť združuje viacero rôznych kampaní v jednom systéme. Je takou spojnicou medzi affiliate publisherom a inzerentom. My, Dognet, sme affiliate sieť. Nájdete u nás stovky rôznych kampaní.
- Cookies – cookies je údaj, ktorý identifikuje návštevníka webu aj publishera, ktorý ho tam priniesol. Je to dočasný súbor, ktorý sa ukladá v prehliadači návštevníka. Tým pádom vieme priradiť províziu publisherovi. Cookies zabezpečuje aj to, aby publisher dostal províziu, aj keď sa návštevník po niekoľkých dňoch na web vráti.
Ako funguje affiliate marketing?
Affiliate marketing propaguje produkty iných ľudí výmenou za malú províziu za každý predaj. Tento provízny princíp funguje stovky rokov a iba sa preniesol do online prostredia. Vďaka tomu, že publisher dostane odmenu iba za uskutočnený nákup, je to win-win situácia. E-shop platí iba za reklamu, ktorá mu priniesla zisk, publisher dostáva odmenu.
Musí človek okamžite kúpiť? Ako e-shop zistí, že človeka ste priniesli vy? Na obe otázky sú odpoveďou súbory cookies. Keď privediete návštevníka do obchodu, vďaka súborom cookies, ktoré sú uložené štandardne 30 dní vie eshop určiť, že návštevníka ste priviedly cez váš provízny odkaz vy. Návštevník na webe nemusí okamžite nakúpiť. Stačí, ak sa prvýkrát preklikol cez váš provízny odkaz a potom, ak sa na eshop vrátil, hoci po týždni, získate odmenu – províziu.
Jednoduchý princíp affiliate marketingu
- Publisher (majiteľ webovej stránky/stránky na sociálnych sieťach) sa zaregistruje v affiliate sieti (registrácia, ako aj používanie siete Dognet, je bezplatné).
- Z administrácie si vyberie reklamné prvky, ktoré obsahujú jeho identifikátor (identifikátory sú pridávané automatizovane).
- Umiestni reklamné prvky na svoje stránky podľa vlastného uváženia (bannery, odkazy, produkty,…).
- Môže vytvárať aj alternatívne zdroje príjmov v podobe newsletterov a podobne.
- Akonáhle sa používateľ preklikne z banneru alebo iného prvku na web inzerenta (napríklad e-shop) a vykoná akciu (napríklad nakúpi tovar), tak sa na základe toho, cez aký link zákazník prišiel, zaznamená a pripíše sa publisherovi provízia.
4 strany zapojené do affiliate marketingu
Úspech affiliate marketingu závisí od vzťahu štyroch zapojených strán.
- Affiliate inzerent
- Affiliate Publisher
- Spotrebiteľ
- Affiliate sieť
1. Affiliate inzerent (napríklad eshop)
Predajca, e-shop, tvorca produktu. Produktom môže byť fyzický predmet, napríklad tovar pre domácnosť, alebo služba, napríklad založenie živnosti online. Inzerent spustí na svoj produkt affiliate kampaň. Najčastejšie to e-shopy robia prostredníctvom affiliate siete, no môžu mať aj svoje vlastné riešenie.
2. Affiliate publisher (napríklad blog)
Publisher prichádza do hry, keď má e-shop spustenú kampaň v sieti. Práve tam si nájde provízne odkazy, pomocou ktorých propaguje produkt inzerenta a pomocou ktorých sieť vie trackovať, že práve on sprostredkoval nákup na e-shope inzerenta.
Affiliate publisher propaguje produkt na svojom webe alebo sociálnych sieťach tak, aby presvedčil spotrebiteľov, že produkt je pre nich prospešný, a presvedčil ich, aby si produkt kúpili.
3. Spotrebiteľ
Veľmi dôležitá súčasť celého marketingu je práve spotrebiteľ, ktorý na e-shope inzerenta nakúpi a ktorého publisher na nákup presvedčil. Bez spotrebiteľov by to nešlo. Či už to spotrebitelia vedia, alebo nie, oni (a ich nákupy) sú hybnou silou affiliate marketingu.
Keď spotrebitelia kúpia produkt, predajca (inzerent) a publisher si rozdelia zisk. Spotrebiteľ nezaplatí vyššiu cenu za produkt, pretože náklady na affiliate sieť sú už zahrnuté v maloobchodnej cene.
4. Affiliate sieť (Dognet)
Samotná affiliate sieť je rovnako dôležitá súčasť tejto rovnice. Hoci majú niektoré obrovské e-shopy svoj vlastný affiliate systém, pre väčšinu e-shopov je affiliate sieť perfektným riešením. Práve affiliate sieť je spojivom medzi inzerentom a publisherom. Pre publisherov je sieť databázou kampaní, ktoré môžu využívať na svojich weboch. Naopak, pre eshopy je sieť databázou publisherov, ktorí budú propagovať ich produkty. Dognet.sk je jedna zo slovenských affiliate sietí.
Výhody a nevýhody affiliate marketingu pre publisherov
Affiliate marketing je hlavne o trpezlivosti, snahe učiť sa nové veci a neustálej práci. Ak niektorí hovorí, že sú to ľahko zarobené peniaze, neverte mu. Začiatky sú pomerne náročné a trvá veľmi dlho, kým získate prvú províziu. Oplatí sa však zamakať si a vydržať. Neskôr sa z toho môže stať váš bočný, alebo dokonca hlavný príjem.
Najväčšou výhodou affiliate marketingu je, že na začiatok nevyžaduje takmer žiadne výdavky. Ak chcete písať, môžete tak urobiť na bezplatných blogovacích stránkach, založiť si profil na sociálnych sieťach zadarmo alebo minúť pár eur a vytvoriť si web na vlastnej doméne (odporúčame!). Práca na vašom projekte je často flexibilná a môžete pracovať, kedy a koľko chcete. Neobmedzuje vás to vo vašej hlavnej práci.
Ďalšími výhodami sú, že tu nepracujete na vytváraní produktu, ale len na jeho predaji. Navyše, na internete sú miliardy ľudí, takže každý web či profil na sociálnych sieťach si nájde svoje publikum.
Ako začať zarábať prostredníctvom affiliate marketingu?
Začať s affiliate marketingom je jednoduché a zvládne to naozaj každý. Ak budete dostatočne šikovní, môže sa váš projekt premeniť na full time job.
Krok 1: Vytvorte si web alebo založte sociálne siete
Ak chcete zarábať peniaze prostredníctvom affiliate marketingu, potrebujete online priestor, kde budete produkty inzerentov propagovať. Vyberte si tému, ktorá vás zaujíma a ktorej sa venujete. Skontrolujte ponuku kampaní affiliate siete. Ak je pre vašu tému dostatok produktov na propagáciu, vytvorte web stránku alebo si založte profil na sociálnych sieťach s touto tematikou a pravidelne pridávajte obsah, aby ste získali publikum.
Pre začiatočníkov v affiliate sme vytvorili Knihu Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom, a dozviete, ako vybudovať úspešný zarábajúci online projekt.Ak sa chystáte začať zarábať prostredníctvom affiliate, táto kniha vám pomôže.
Krok 2: Zaregistrujte sa v affiliate sieti
Aby ste získali prístup ku kampaniam, potrebujete sa zaregistrovať do affiliate siete. Na Slovensku pôsobí niekoľko affiliate sietí a využívať môžete, samozrejme, aj zahraničné affiliate programy.
Vyskúšajte napríklad:
- Dognet.sk
- Affial.com
- eHub.com
Registrácia do affiliate siete Dognet
Pre registráciu do affiliate siete Dognet stačí vyplniť formulár, ktorý nájdete na úvodnej stránke Dognet.sk. Registrácia je rýchla a zadarmo.
Do siete sa môžete zaregistrovať, aj keď nemáte živnosť – stačí vybrať možnosť formulár pre fyzické osoby. Pri registrácii sa vyžaduje zadať jednu web stránku (alebo Facebook stránku, YouTube kanál či profil na Instagrame), kde chcete používať affiliate kampane. Ak web nemáte alebo ho ešte len tvoríte, netrápte sa. Stačí to napísať a vaša registrácia bude schválená aj tak.
Krok 3: Používajte provízne odkazy a zarábajte
Teraz máte prístup k affiliate províznym odkazom.Stačí sa prihlásiť do administrácie Dognet https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php
Používajte ich a pravidelne publikujte obsah, kde zahrniete aj pprívizny odkaz. Odkazy môžete vkladať napríklad do svojich článkov, príspevkov na Facebooku, do stories na Instagrame alebo do infoboxu pod YouTube videá. Nezabudnite odkazy pravidelne kontrolovať a aktualizovať – môže sa stať, že vaša kampaň bude vypnutá – nepoužívajte zbytočne nefungujúce affiliate odkazy a radšej ich nahraďte novou kampaňou.
Kedy publisher získava províziu?
- Za sprostredkovanie predaja
publisher získava odmenu najčastejšie za sprostredkovanie predaja na e-shope. Ak sa niekto preklikne cez provízny odkaz a nakúpi, publisher dostane % z hodnoty nákupu. Provízia môže byť aj fixná suma, napríklad ak spotrebiteľ využije službu inzerenta. Odmena sa líši od kampane.
- Za dokončenie akcie
Ďalší spôsob odmeny je na základe konverzie potenciálnych zákazníkov. Publisher musí presvedčiť spotrebiteľa, aby navštívil webovú stránku obchodníka a dokončil požadovanú akciu – či už je to vyplnenie kontaktného formulára, prihlásenie sa na skúšobnú verziu produktu, prihlásenie sa na odber newslettera a podobne.
Najčastejšie typy affiliate publisherov
1. Influenceri
Influencer je jednotlivec, ktorý má moc ovplyvňovať nákupné rozhodnutia veľkej časti populácie a tento svoj vplyv môže využiť aj na affiliate marketing. Influencer marketingové kampane sú obzvlášť populárne na Instagrame, kde sa značky spájajú s influencermi, ktorí sú vnímaní ako odborníci alebo autority vo svojich špecifických oblastiach.
2. Blogeri, recenzné weby a majitelia magazínov
Vďaka schopnosti písať prirodzené a dobré SEO články blogeri vynikajú vo výsledkoch organického vyhľadávania a to je ich silná stránka. Bloger napríklad otestuje produkt alebo službu, a potom napíše komplexnú recenziu, ktorá pútavým spôsobom propaguje produkty a pomáha dosahovať konverzie.
3. Mikrostránky zamerané na konkrétnu kampaň
Mikrostránky sú odlišné tým, že ponúkajú cielenejší a relevantnejší obsah konkrétnemu publiku, vedú k zvýšeniu konverzií vďaka ich jednoduchej a priamej výzve na akciu s províznym odkazom.
4. Newsletter
E-mailový marketing je stále životaschopným zdrojom príjmov z affiliate marketingu. Posielajte svojmu publiku e-mailové informačné bulletiny, ktoré obsahujú provízne odkazy na produkty, a zarobte si tak províziu po tom, čo si spotrebiteľ produkt zakúpi.
5. Webové stránky veľkých médií
Tieto stránky sú navrhnuté tak, aby neustále vytvárali obrovské množstvo návštevnosti a zameriavajú sa na budovanie státisícového publika. Tieto webové stránky propagujú produkty širokému publiku pomocou bannerov a kontextových pridružených odkazov.
6. Katalógy produktov
Obľúbenou formou sú aj web stránky, ktoré zgrupujú produkty z jednej kategórie, ale z rôznych e-shopov. Napríklad katalógy nábytkov, oblečenia, detských hračiek a podobne.
Pre zapojenie sa do affiliate marketingu nepotrebujete mať zložitý projekt alebo byť veľký influencer. Stačí vám blog, kde budete napríklad:
- prezentovať vlastnosti propagovaného produktu
- ukazovať rôzne prípady použitia propagovaného produktu
- hovoriť o výhodách a nevýhodách propagovaného produktu
- hovoriť o svojej skúsenosti s produktom
- pomôžete svojimi tipmi lepšie využiť produkt
- porovnávať rôzne propagované produkty
- vytvárať zoznamy podobných produktov a služieb
… a to všetko s použitím províznych odkazov.
Ako používať provízny odkaz v affiliate kampani?
Kampaň môže mať rôzne podoby a tá finálna je len na vás. Najlepší spôsob ako propagovať affiliate kampaň cez web stránku, je návštevníkom odporúčať produkt/kategóriu inzerenta. Nájsť problém, ktorý návštevníci riešia a ponúknuť východisko v podobe produktu s províznym odkazom. Je veľká pravdepodobnosť, že sa vaši čitateľia prekliknú a nakúpia.
1. Môžete ho vložiť do textu
Super stratégia je otvoriť nejakú tému a priamo odporúčať riešenie. Teda napríklad napíšte článok o tom, aké vankúše vybrať do domácnosti. Vyberte zopár vašich tipov a odporučte inzerenta čitateľovi. Nielenže prinesiete zaujímavý obsah, ale môžete získať aj čitateľov z Google, ktorí vyhľadávajú vašu tému a sú pripravení nakupovať.
Najlepšie fungujú rôzne návody, recenzie, odporúčania, porovnávačky produktov alebo „10 tipov“. Kampane si vyberte dopredu a tomu prispôsobte formu článku.
Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/
Naše tipy ako použiť affiliate odkazy v texte:
- Uveďte produkty vo svojom najčítanejšom príspevku.
- Vytvorte článok o produkte.
- Urobte súťaž o produkt, na ktorý odkážete cez affiliate odkaz.
- Porovnávací príspevok.
- Keď bude mať produkt inovácie, vytvorte aktuálny príspevok.
- Vytvorte príspevok alternatívnych produktov (napr. Alternatívy luxusného make-upu).
- Napíš príspevok o tom, prečo som prešiel z X na Y.
- Vytvorte stránku odkazov (napr.: moje obľúbené knihy).
- Vytvorte článok a ponúknite ľuďom zľavový kupón.
2. Môžete ho vložiť do tlačidla CTA
Call to action (výzva na akciu) je prvok (napr. tlačidlo), ktorým vyzývate návštevníkov k prevedeniu vami požadovanej akcie. Napríklad: Kúpte si túto knihu. Alebo: napíšte mi.
Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/
3. Môžete ho vložiť do tlačidla
Je na vás, akú formu bude mať tlačidlo, nemusí to byť výzva na akciu, môže to byť obyčajné tlačidlo s názvom produktu a eshopu. Odkaz v tlačidle by mal byť provízny.
Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/
4. Môžete ho pridať na obrázok
Aj z obrázku na webe môže smerovať affiliate odkaz. Snažte sa však vybrať súvisiaci odkaz. Napríklad z obrázku udice nech ide odkaz na produkt udice na obrázku.
5. Môžete ho pridať na banner
Priamo v administrácii affiliate siete nájdete množstvo reklamných bannerov. Môžete ich pridať na svoj web a odkázať z nich affiliate odkazom.
6. Môžete ho zdieľať na sociálnych sieťach
Zdieľajte produkt aj s affiliate linkom cez sociálne siete. Či už ako odkaz, alebo pridajte obrázok a preklik apríklad cez skracovač ako bit.ly. (Provízne odkazy sú veľmi dlhé). Dajte si ale pozor, aby ste neboli za spamerov. Aktuálne je možné pridávať affiliate odkazy aj do stories na instagrame. Tam ich skracovať nemusíte.
Príklad affiliate na facebooku:
Zakázané praktiky v affiliate marketingu
- Umelo vypĺňať formuláre alebo objednávky
- Rozosielať SPAM alebo praktikovať iné aktivity, ktoré by mohli byť brané ako SPAM
- Obťažovanie na fórach a v komentároch
- Používať brand kampane v PPC reklamách
- Redirectovať celé domény cez affiliate odkaz
Najlepšie formáty článkov pre affiliate marketign
Ak ste sa rozhodli tvoriť online magazin, existuje 5 základných foriem článkov, ktoré z hľadiska affiliate marketingu veľmi dobre fungujú a predávajú. Vyskúšajte ich.
1. Recenzia produktu/služby
Recenzie produktov alebo služieb patria k najobľúbenejším formátom. Ľudia často pred nákupom hľadajú recenzie a skúsenosti iných. Je veľká pravdepodobnosť, že sa cez odkaz vo vašej recenzii prekliknú do e-shopu a nakúpia.
Ak existuje produkt alebo služba, ktorú používate, o ktorej si myslíte, že by prospela vašim čitateľom, napíšte svoje skúsenosti. Spomeňte všetky benefity aj nevýhody daného produktu a vybudujte si tak u čitateľov dôveru. Čitatelia určite ocenia rozsiahle recenzie, kde uvediete aj negatíva daného produktu a pomôžete im naozaj sa rozhodnúť pri nákupe. Výhodou je, ak máte vlastné fotky alebo video produktu.
2. Porovnanie produktov
Okrem recenzií jednotlivých produktov majú ľudia veľmi radi aj porovnávačky. Aj v tomto prípade je veľká pravdepodobnosť, že čitatelia vášho článku u vás nakúpia – tí, ktorí majú záujem prečítať si porovnávaciu recenziu, sú zvyčajne už pripravení na nákup, ale nie sú si istí, ktorý produkt si vybrať. Vytvorenie článku, ktorý ich povzbudí k nákupu jedného z produktov, vám dáva veľkú šancu získať províziu.
Porovnanie matracov môže vyzerať takto:
Zdroj: https://www.nytimes.com/wirecutter/
3. Zoznam produktov, nástrojov alebo služieb
Každé odvetvie má nejaký druh nástrojov alebo služieb. Urobte zoznam a pravidelne ho aktualizujte. Napríklad: Zoznam e-shopov s prírodnou kozmetikou alebo Zoznam kníh o druhej svetovej vojne. Pri tvorbe zoznamov sa opäť riaďte analýzou kľúčových slov a urobte zoznamy toho, čo ľudia naozaj hľadajú.
4. Rebríčky produktov / služieb
Ľudia milujú rebríčky. Ohodnoťte niekoľko produktov alebo služieb a urobte rebríček najlepších.
5.Návody
Články s postupmi sa vždy tešia obľube a fungujú dobre na propagáciu pridruženého produktu. Takéto návody sú nielen užitočné, ale tiež vám pomôžu zlepšiť hodnotenie vyhľadávacích nástrojov. Články „Ako na to“ majú vo vyhľadávačoch vždy vynikajúci výkon.
Napríklad, ak je váš produkt technický, ešte skôr, ako ho budete môcť použiť, potrebujete pokyny. Preto môžete napísať návod, ako ho správne používať. Alebo môžete pridať recept a odkázať na použitý riad. Možností je veľa.
Tipy, ktoré vám pomôžu stať sa úspešným affiliate marketérom
Úspech vášho projektu závisí od výberu správnej stratégie. Máme pre vás niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu stať sa úspešným publisherom a zarábať.
1. Staňte sa odborníkom
Tým, že sa stanete odborníkom v jednej oblasti namiesto propagácie veľkého množstva produktov, budete môcť propagovať konkrétne produkty a zvládnete cieliť na publikum, ktoré budú produkty zaujímať, ktoré si produkt kúpi s najväčšou pravdepodobnosťou.
2. Stavte na osobnú skúsenosť
Ak môžete, propagujte produkty, ktorým veríte a viete ľuďom priniesť osobnú skúsenosť. Z vašich príspevkov to bude cítiť, budú uveriteľnejšie a čitatelia budú mať väčšiu chuť prekliknúť sa na e-shop inzerenta. Práve osobný prístup je silná stránka malých blogerov, ktorá výborne funguje.
3. Použite viacero kampaní
Do svojho obsahu zahrňte odkazy na viaceré produkty alebo služby. Zvýšite tak pravdepodobnosť, že na jeden z nich ľudia kliknú. Vyberte si viaceré kampane vo vašej oblasti a propagujte širokú škálu produktov.
4. Neustále testujte
Skúšajte rôzne formáty, rôzne nadpisy, rôzne formy CTA. Neustále veci testujte a hľadajte, čo vám bude fungovať najviac. Porovnajte výsledky a použite tieto údaje na spresnenie vašej stratégie.
5. Zamerajte sa na SEO
SEO je stále dôležité a ak ho budete mať dobré, získate návštevnosť zadarmo z vyhľadávača. Články, ktoré riešia nejaký problém a prinesú odpoveď v podobe produktu, sú skvelým formátom pre affiliate. Z vyhľadávača dostanete na web relevantnú návštevnosť, ktorú zaujíma obsah vášho článku a ak vyriešite ich problém, s najväčšou pravdepodobnosťou získate províziu.
Máte e-shop? Vyskúšajte affiliate marketing ako jeden zo spôsobov online reklamy a staňte sa inzerentom
Affiliate marketing ponúka e-shopom možnosť zvýšiť svoje predaje. Je to zaujímavá forma reklamy, nakoľko inzerent (e-shop) platí affiliate sieti za reklamu až po uskutočnení predaja. Neplatí teda “iba” za kliknutia, ako je to pri iných reklamných systémoch. Návratnosť investície je v prípade affiliate marketingu veľmi vysoká.
Manažment affiliate marketingu si vyžaduje softvér aj čas
Ak chcete pre svoj e-shop affiliate, môžete si vytvoriť vlastný affiliate program alebo kúpiť tzv. krabicové riešenie. Najjednoduchšie je zapojiť sa ako inzerent do affiliate siete, ktorá už má technické riešenie hotové. Okrem toho vám poskytne zázemie, technickú podporu a odbremení vás od komunikácie s publishermi.
Výhody affiliate marketingu pre e-shopy
Hlavnou výhodou je, že inzerent platí iba za skutočné predaje, ktoré cez affiliate dosiahol, platíte len za kvalitnú návštevnosť a nie za reklamy na stránkach, ktoré vlastne neprinášajú zisk. Niektoré affiliate siete si vyžadujú paušálny mesačný poplatok, my v affiliate sieti Dognet účtujeme iba fee zo sprostredkovaného predaja. Províziu schválite až v prípade, ak nákup prebehne bez problémov a zákazník vám tovar nevráti.
Nevýhodou je, že pokiaľ je váš e-shop veľmi malý alebo má chyby v dizajne, affiliate marketing vám nevie zaručiť zvýšenie predajov. Nákupné rozhodnutie je v konečnom dôsledku na návštevníkovi vášho webu. Je preto dobré zlepšiť UX dizajn a pracovať na celkovom marketingu vašej značky.
Okrem predajov môže mať affiliate marketing vplyv aj na zvýšenie dôveryhodnosti vašej značky. Publishermi sú rôzne magazíny, blogy aj influenceri, ktorí začnú o vašej značke tvoriť pozitívny obsah (pretože chcú spostredkovať predaj). Povedomie o vašej značke sa tak zvýši a osloví väčšie publikum.
Je pre váš e-shop vhodný affiliate marketing?
Úspešné spustenie affiliate programu vášho e-shopu ovplyvňuje niekoľko faktorov. Pred spustením affiliate programu by ste si mali položiť niekoľko otázok:
- Dokážete spravovať program sami alebo sa obrátite na affiliate sieť?
- Máte sieť blogerov, ktorých môžete osloviť, alebo využijete databázu affiliate siete?
- Máte vypracovanú províznu stratégiu, ktorá zodpovedá vášmu rozpočtu?
- Máte pripravené podklady (PR články, bannery)?
- Aké je vaše publikum, dokáže ho osloviť tvorba online obsahu?
Každý e-shop sa dostane do stavu, kedy sa už viac spendovať v PPC, RTB či viac tlačiť na Facebook neoplatí. Práve vtedy je tá správna doba siahnuť po affiliate marketingu, ktorý otvára nové príležitosti. Zapojením sa do affiliate siete získate prístup k tisícom nových médií, ktoré by ste inak osloviť nevedeli, resp. vedeli len veľmi ťažko.
Koľko zaplatí e-shop za affiliate mesačne?
Mali by ste si uvedomiť, že aj mesačná suma, ktorú zaplatíte za affiliate kampaň, sa môže líšiť. Vplýva na ňu množstvo publisherov zapojených do programu, nákupné správanie ľudí počas sezóny, a teda finálny počet sprostredkovaných predajov. Počas vianočnej sezóny majú e-shopy spravidla vyššie predaje, teda logicky sa zvýši aj počet sprostredkovaných konverzií, a teda vy zaplatíte viac ako napríklad počas leta, kedy mávajú e-shopy útlm.
Vyskúšajte affiliate marketing v sieti Dognet
Cez affiliate kampane sme našim 831 inzerentom zvýšili obrat až o 30 %. Dodnes sme zabezpečili 3 066 981 konverzií s celkovým obratom viac ako 196 204 211 €. Cez sieť oslovíte tisíce magazínov, blogov, katalógov a influencerov. A to všetko na províznom princípe bez platieb za kliknutia či zobrazenia.
Záver
Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako speňažiť váš obsah a vybudovať si online príjem.
Bez ohľadu na spôsob, ktorý si vyberiete, uistite sa, že produkty, ktoré zdieľate, sú relevantné pre vaše publikum a vyhýbajte sa akýmkoľvek pochybným praktikám. Affiliate marketing je skvelý spôsob, ako zvýšiť predaje na e-shope. Pre inzerentov poskytuje vysokú návratnosť investícií. Neplatí za zbytočné kliknutia, iba za uskutočnené predaje.