Májové novinky pre publisherov

Májové novinky pre publisherov

Máj, lásky čas, vonku je cítiť jarné počasie. Poďme sa pozrieť v ďalšej časti noviniek pre publisherov na dáta a štatistiky zo siete Dognet.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Veronika a Juraj. 🙂

 

V Dognete máme novú posilu

Juraj Čupáni je náš nový kolega, ktorý do Dognetu nastúpil ako Junior Relationship Manager pre spoluprácu s influencermi. Na starosti má akvizíciu nových influencerov, ale aj starostlivosť o existujúcich, ktorým pomáha a radí pri propagácií kampaní a ako vyťažiť z ich sociálnych sietí maximum.

 

Zastúpenie trhov v apríli 2022

Na zastupení trhov sa v apríli udiali malé zmeny. Slovenský a maďarsky trh v apríli oproti marcu klesli o 1% na celkovom počte konverzií, český a poľský trh naopak narástli o 1%. Rumunský trh zostal bezo zmeny.

 

Zhrnutie mesiaca apríl 2022

  • Počet konverzií – 69 314
  • Vyplatené provízie publisherom – 317 303 €
  • Celkový obrat e-shopov – 6 307 813 €

Zastúpenie segmentov v apríli 2022

Najsilnejším lídrom medzi segmentami je dlhodobo segment Bývanie a nábytok, ktorý si v apríli oproti marcu polepšil na podiely na celkovom počte konverzií aj výške provízií. V apríli má zásluhu až na 54% na celkovej výške vyplatených provízií.

Vo všetkých ostatných segmentoch sa uskutočnili len mierne zmeny.


Zmeny v segmentoch apríl 2022 vs. marec 2022

V apríli sme zaznamenali každoročný štandardný pokles výkonu. Je to spôsobené jarným teplejším počasím, v ktorom ľudia prirodzene nakupujú menej a skôr trávia čas vonku, čo sa samozrejme odraža aj v affile. 

Segment, ktorý si v apríli polepšil je Bývanie a nábytok. Všetky ostatné segmenty si jemne pohoršili, no tento pokles nie je dramatický. 

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov


Priemerná hodnota objednávky v apríli naďalej naprieč väčšine segmentov naďalej rastie.

Najvýraznejšie v segmentoch Bývania a nábytok, Zdravie a výživa a Elektro, v ktorom narástla až o 13€. S minimálnym poklesom je v segmentoch Móda a krása, Šport a Ostatné a v segmente Financie zostala bezo zmeny.

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov


Spoločne s nárastom priemernej hodnoty objednávky, rastie aj priemerná hodnota provízie, ktorá najviac narástla v segmente Bývania a nábytku.

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní apríla s marcom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v marci aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Kinekus.sk +147%
  2. Alensa.sk + 78%
  3. Sportby.sk + 73%
  4. Mobilfox.sk + 67%
  5. Miadresses.sk + 67%
  6. eFarby.sk + 63%
  7. Blancheporte.cz +62%
  8. Moebelix.sk + 60%
  9. Butorpiac.hu + 59%
  10. Mobilfox.hu + 54%
  11. Blancheporte.sk + 54%
  12. Nessisport.cz + 49%
  13. Moebelix.cz + 43%
  14. Rovus.sk +40%
  15. Alensa.hu + 38%
  16. ENdisc.cz + 34%
  17. CZ – Sinsay.com 31%
  18. SklenenyShop.cz +28%
  19. Kokiskashop.cz + 27%
  20. Klarstein.sk +27%

Na prvom mieste v rebríčku Skokanov sa umiestnila slovenská kampaň Kinekus.sk zo segmentu Bývania a nábytok, ktorá si polepšíla o 147%.

Druhé miesto obsadila kampaň Alensa.sk, ktorá ponúka sortiment kontaktných šošoviek a polepšila si o 78% a na treťom mieste je športová kampaň Sportby.sk, ktorá si polepšila o 73%.


Kampane s najväčšími zárobkami v apríli 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Baumax.cz
  4. Svetla24.cz
  5. MerkuryMarket.sk
  6. 4home.cz
  7. Svetla.sk
  8. Decathlon.sk
  9. 4home.sk
  10. Andreashop.sk

V zozname TOP kampaní s najväčšími zárobkami sa v apríli udiali len malé zmeny poradia. Prvých šesť miest v rebríčku zostali bezo zmeny a obsadili ich rovnaké kampane ako v marci.

Kampaň Svetla.sk, ktorá v marci obsadila 9. miesto sa v apríli posunula na 7. miesto, a tým predbehla kampane Decathlon.sk a 4home.sk, ktoré sa pohoršili pozície o jedno miesto.

Na 10. mieste sa nachádza kampaň AndreaShop.sk, ktorá zo zoznamu vyradila kampaň Euronics.hu a obsadila jej miesto.

 

Najlepšie zárobky publisherov za apríl 2022

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 3987 26 760 €
Ostatné 2523 21 840 €
Obsah 3649 17 146 €
Ostatné 1746 16 103 €
Ostatné 3843 11 498 €
Obsah 1302 10 656 €
Obsah 3864 10 321 €
Obsah 1531 9 355 €
Ostatné 2636 7 446 €
Ostatné 676 6 500 €
Ostatné 2069 5 993 €
Ostatné 1494 4 499 €
Obsah 482 4 347 €
Obsah 638 3 856 €
Obsah 475 3 775 €

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”

 

Tip na máj

Outdoorové športy sú v teplejšom období mimoriadne obľúbenou športovou aktivitou. Užívate si pohľad na krásnu farebnú prírodu, čerstvý vzduch, odreagujete sa od svojich povinností a budete sa cítiť lepšie.

Prinášame Vám tipy na kampane ponúkajúce športové potreby pre cyklistiku, turistiku, športové oblečenie, ale aj športovú elektroniku.

Športové potreby pre vonkajšie športy nájdete v obľubenej kampani Mastersport.sk / Mastersport.cz alebo Exisport.com/sk.

Funkčné oblečenie a doplnky nájdete v kampaniach Sportby.sk / Sportby.cz alebo Gamisport.sk / Gamisport.cz.

Zamerajte sa na športovú elektroniku, držiaky na bicykel, slúchadlá, a aj na smart hodinky, ktoré ponúkajú kampane Mobilego.sk / Mobilego.cz, Mobilonline.sk a ďalšie, ktoré nájdete v samostatnom článku v našom magazíne spolu s ďalšími informáciami o kampaniach.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?