Júlové novinky z Dognetu pre publisherov

Júlové novinky z Dognetu pre publisherov

Leto je v plnom prúde a s horúčavami prichádza aj “affiliate uhorková sezóna”. Už štandardný letný pokles výkonu väčšiny kampaní sa ukazuje naprieč všetkými štatistikami. Ale nezúfajte. Existujú segmenty, ktorých sezóna je práve teraz v plnom prúde a aj na to sa v dnešných novinkách pozrieme.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Vo videu Vám júlové novinky prináša Júlia a Šimon.

Nová kniha z dielne Dognetu

Na úvod začneme dlho očakávanou novinkou. Konečne je v predaji kniha určená najmä začínajúcim publisherom – Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. Táto kniha je ultimátnym návodom pre úplných začiatočníkov v online a affiliate marketingu. Krok za krokom prevedie čitateľa tvorbou webu, získavaním návštevnosti, SEO, nasadzovaním affiliate kampaní a podobne. Jednoducho všetko čo potrebujete k vytvoreniu úspešného affiliate webu. Knihu vo fyzickej, ale aj digitálnej verzií kúpite na Dognet.store.

Špeciálne pre Vás, našich publisherov sme pripravili kód „dognetpublisheri„, s ktorým digitálnu aj fyzickú verziu knihy získate s 50% zľavou.

 

Zastúpenie trhov v júni 2021

Po posledných mesiacoch, kedy sa rozdiel medzi slovenským a českým trhom čoraz viac zotieral, prišla zmena. Český trh mal v júni trošku menšie zastúpenie oproti máju a slovenský o percento stúpol. Za to pomer maďarského trhu sa zvýšil z 8% na 11%.

 

Zastúpenie segmentov v júni 2021

Zastúpenie segmentov podľa počtu konverzií sa medzimesačne nejako dramaticky nezmenili. O niečo viac konverzií v porovnaní s májom bolo v segmente Móda a Krása a Elektro.

 

Zmeny v segmentoch jún 2021 vs. máj 2021

Na tomto grafe zobrazujúcom medzimesačné zmeny v počte konverzií v jednotlivých segmentoch môžeme jasne vidieť už v úvode spomínaný, každoročne štandardný pokles výkonu v letných mesiacoch. Počas slnečných letných dní ľudia prirodzene menej nakupujú a odráža sa to samozrejme aj v affile.

Vo väčšine segmentov tento pokles nie je nijako dramatický. Trochu výraznejší je akurát v segmente bývania a nábytku.

 

 

Zmeny v segmentoch jún 2021 vs. jún 2020

Tento graf je oproti predchádzajúcemu o dosť optimistickejší. Krásne na ňom vidieť, ako medziročne stále rastie výkon celej siete. Je v ňom porovnávaný rovnaký mesiac, jún, tento rok a minulý rok.

 

Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch

V júni už začala aj hodnota objednávok stagnovať, alebo mierne klesať. Uvidíme, čo prinesú najbližšie letné mesiace. Najvýraznejšia zmena je v segmente Módy a krásy, kde priemerná hodnota objednávky klesla zo 60€ na 45€. Trochu výraznejšie poklesla aj v Elektre a naopak v segmente Nábytku a bývania bola vyššia. V ostatných segmentoch zostala viac menej bez zmeny.

 

 

Podobne ako výška objednávky, aj priemerná výška provízie klesla najviac v segmente Módy a krásy. V ostatných segmentoch boli len nepatrné zmeny. 

 

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní júna vs. mája. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v máji aspoň 50 a viac konverzií.

  1. CCC.eu/hu +234%
  2. Marimex.sk +227%
  3. Bux.sk 167%
  4. Najlacnejsisport.sk +147%
  5. Electronic-star.hu +108%
  6. Wiky.sk +100%
  7. eObuv.sk +93%
  8. Klarstein.sk +84%
  9. Portsystem.sk +84%
  10. Miadresses.sk +75%
  11. i-Zahradninabytek.cz +70%
  12. Botovo.cz +65%
  13. Klarstein.cz +60%
  14. Electronic-star.cz +55%
  15. Najlepsiehracky.sk +50%
  16. Pepita.hu +49%
  17. Klarstein.hu +45%
  18. eFitness.sk +41%
  19. Bubulákovo.sk +40%
  20. Vivantis.hu +40%

Zaujímavý je prvý skokan CCC.eu/hu, ktorý poskočil medzimesačne až o 234%. Menej prekvapivým je Marimex.sk na druhom mieste, ktorý ako predajca najmä bazénov má práve top sezónu.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. Moebelix.cz
  2. Baumax.cz
  3. MerkuryMarket.sk
  4. Moebelix.sk
  5. 4home.cz
  6. Svetla24.cz
  7. Decathlon.sk
  8. Klarstein.sk
  9. Marimex.sk
  10. AndreaShop.sk

V rebríčku najlepšie zarábajúcich kampaní stále dominujú kampane týkajúce sa domácností. Jedinými výnimkami je Decathlon.sk a samozrejme Marimex, ktorý ako sme už spomínali má teraz top sezónu.

 

Najlepšie zárobky publisherov za jún 2021

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 3 816 20 460€
Obsah 4 041 18 147€
Obsah 4 409 14 116€
Obsah 1 603 11 555€
Ostatné 2 374 10 377€
Ostatné 3 411 9 508€
Ostatné 2 634 6 773€
Ostatné 1 725 5 829€
Obsah 936 5 846€
Ostatné 722 4 686€
Obsah 1 041 3 989€
Obsah 530 3 646€
Obsah 519 3 599€
Obsah 665 3 435€
Obsah 550 3 253€

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback voucher aj CSS partnerov.

 

Tip na júl – ďalšie nápady na letnú propagáciu

V posledných novinkách sme Vám dali tipy na kampane, ktoré ponúkajú bazény a klimatizácie – obe sú to veci, ktoré sa v týchto horúcich mesiacoch vynikajúco predávajú a oplatí sa na ne zamerať.

Medzi ďalšie produkty, ktoré sa v lete veľmi dobre propagujú patria samozrejme opaľovacie a poopaľovacie prípravky. Odporúčame tvoriť porovnania rôznych prípravkov, rebríčky najlepšie hodnotených prípravkov, články o rozdieloch medzi chemickými filtrami a minerálnymi filtrami, články o dôležitosti používania prípravkov na opaľovanie a podobne. Prvá voľba kampaní budú určite lekárne ako Benulekaren.sk, Lieky24.sk, eTabletka.sk, alebo kampani kozmetických e-shopov či drogérií ako Vivantis.sk / cz, Krasa.cz, Eurodrogeria.sk, ale opaľovacie prípravky nájdete aj v e-shopoch BabičkinaZáhrada.sk, DobráPríroda.cz, Grizly.sk / cz a podobne. 

 

Kampaň Odkaz na produkty Provízia Detail kampane Konverzný pomer Priemerná provízia
Andreashop.sk Produkty 1% Zobraziť 2,09% 1,85€
BabičkinaZáhrada.sk Produkty 8% Zobraziť 1,91% 2,07€
Benulekaren.sk Produkty až 15% Zobraziť 12,96% 0,79€
Bionatural.sk Produkty 10% Zobraziť 2,04% 3,28€
Dobrapriroda.cz Produkty 20% Zobraziť 1,83% 4,90€
Eurodrogeria.sk Produkty až 6% Zobraziť 7,99% 0,86€
eTabletka.sk Produkty až 10% Zobraziť 13,16% 0,80€
Grizly.sk Produkty až 10% Zobraziť 3,32% 1,91€
Grizly.cz Produkty až 10% Zobraziť 12,64% 1,43€
Herbatica.sk Produkty až 13% Zobraziť 2,28% 2,98€
Herbatica.cz Produkty až 13% Zobraziť 2,72% 2,73€
Krasa.cz Produkty až 8% Zobraziť 2,67% 4,48€
Lieky24.sk Produkty až 15% Zobraziť 1,43% 3,24€
Prezdravie.sk Produkty až 10% Zobraziť 2,16% 1,98€
Prozdravi.cz Produkty až 10% Zobraziť 3,54% 2,31€
Vivantis.sk Produkty až 11% Zobraziť 2,49% 3,06€
Vivamtis.cz Produkty až 11% Zobraziť 10,57% 3,34€
Dermacol.sk Produkty až 8% Zobraziť 5,69% 0,63€
Dermacol.cz Produkty až 8% Zobraziť 20,57% 0,73€

 

Ďalšou skvelou voľbou na propagovanie v letnej sezóne sú športové kampane so zameraním sa na letné športy – vodné športy, cyklistika ale aj camping a turistika. Dobrou voľbou budú porovnania rôzneho vybavenia, typy na letné aktivity, výlety. Nezabudnite na kampane ako Decathlon.sk, Najlacnejsisport.sk, inSPORTline.sk ale napríklad aj taký Mall.sk, Andreashop.sk, Baumax.cz. 

 

Kampaň Odkaz na produkty Provízia Detail kampane Konverzný pomer Priemerná provízia
4home.sk Produkty až 8% Zobraziť 2,42% 2,40€
4home.cz Produkty až 8% Zobraziť 5,99% 2,10€
Andreashop.sk Produkty 1% Zobraziť 2,09% 1,85€
Baumax.cz Produkty 3,5% Zobraziť 2,74% 8,93€
Decathlon.sk Produkty až 6% Zobraziť 7,61% 3,52€
Electronic-star.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,60% 6,21€
Electronic.star.cz Produkty až 5% Zobraziť 2,06% 5,80€
Gamisport.sk Produkty až 6% Zobraziť 0,98% 3,41€
Gamisport.cz Produkty až 6% Zobraziť 2,99% 3,25€
inSPORTline.cz Produkty až 5% Zobraziť 0,86% 7,31€
Mall.sk Produkty až 5% Zobraziť 3,94% 1,07€
Marimex.sk Produkty 3% Zobraziť 3,78% 5,30€
Najlacnejsisport.sk Produkty 7% Zobraziť 1,89% 6,24€
Nejlevnejsisport.cz Produkty až 5% Zobraziť 1,11% 2,86€
Nessisport.cz Produkty až 14% Zobraziť 10,22% 7,83€
Sport365.cz Produkty až 6% Zobraziť 3,45% 2,47€
Sportby.sk Produkty až 8% Zobraziť 1,81% 9,46€
Sportby.cz Produkty až 8% Zobraziť 2,61% 3,12€
Teamstore.sk Produkty až 10% Zobraziť 12,5% 2,49€
Teamstore.cz Produkty až 10% Zobraziť 25,96% 2,75€

 

Know-how tip 

Pripravili sme pre Vás nový zoznam XML feedov, ktorý je už dostupný vo Vašej administrácií. Veríme, že Vám táto zmena pomôže pri práci s XML feedmi. 

 

To je od nás na dnešné novinky všetko, nezabudnite objednávať novú knihu – Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom na Dognet.store. Ďakujeme, že ste s nami a v prípade akýchkoľvek otázok sa na nás môžete obrátiť. 🙂

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?