Augustové novinky pre publisherov

Augustové novinky pre publisherov

Júl, asi najslabší mesiac z celého roku je už za nami, ale dobrou správou je, že výkonnejšie obdobie sa pomaly blíži.

Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo nám prvý mesiac letných prázdnin priniesol, akým kampaniam sa darilo, ale samozrejme aj na nejaké zaujímavé tipy na nasledujúce týždne.

Augustové novinky Vám vo videu prináša Veronika a Štefan.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast

Zastúpenie trhov v júli 2020

Znovu sa naklonil pomer jednotlivých trhov podľa počtu konverzií silnejšie na stranu slovenského trhu. Už to v posledných mesiacoch vyzeralo, že počet konverzií z českého trhu sa dorovnáva na slovenský, no v júli tomu bolo inak. Zastúpenie slovenského trhu bolo až 50% na úkor českého, kde počet konverzií dosiahol len 35% z celkového počtu v sieti. Maďarský, poľský a rumunský trh zostali viac menej bez zmeny. 

 

 

Zastúpenie segmentov v júli 2021

Zastúpenie jednotlivých segmentov na celkovom objeme konverzií v sieti sa v júli oproti júnu takmer vôbec nezmenil. Najväčší podiel má stále segment Bývanie a nábytok.

 

 

Zmeny v segmentoch júl 2021 vs. jún 2021

Jún a júl sú z hľadiska výkonu väčšinou veľmi podobné mesiace. Vo väčšine segmentov sa teda neudiali žiadne výraznejšie zmeny. Malý pokles nastal v segmente Móda a krása a vo všetkých ostatných segmentoch zaznamenávame znovu nárast. Zatiaľ síce len veľmi mierny, no veríme, že v nasledujúcich mesiacoch začne byť výraznejší.

 

 

Zmeny v segmentoch júl 2021 vs. júl 2020

Ešte o niečo optimistickejší je pohľad na zmenu v počte konverzií v jednotlivých segmentoch v tohtoročnom júli a v júli roku 2020. V každom jednom segmente sledujeme nárast počtu konverzií, čo svedčí o celkovom zvyšujúcom sa výkone siete v priebehu času.

 

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní júla vs. júna. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v júni aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Domtextilu.sk +106%
  2. AXA-assistance.sk +103%
  3. Topshop.sk +83%
  4. Bezvaplenky.cz +71%
  5. Idea-nabytok.sk +62%
  6. Vsetkonamobil.sk +62%
  7. eJoy.sk +57%
  8. Euronics.hu +56%
  9. Lekarendoma.sk +56%
  10. Myprotein.cz +54%
  11. Rovus.sk +51%
  12. Erteksziget.hu +48%
  13. Tvrdeneskla.eu +46%
  14. eBeko.cz +44%
  15. Alza.hu +43%
  16. Astoreo.cz +39%
  17. Kondela.sk +38%
  18. Wilsondo.sk +38%
  19. iSexshop.sk +36%
  20. Reserved.com +35%

Najväčším skokanom je nedávno spustená slovenská kampaň Domtextilu.sk. Výrazne si polepšila aj kampaň AXA-assistance.sk. A prvú trojku uzatvára kampaň TopShop.sk.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. MerkuryMarket.sk
  4. Baumax.cz
  5. Svetla24.cz
  6. 4home.cz
  7. Decathlon.sk
  8. Kondela.sk
  9. Svetla.sk
  10. 4home.sk

Poradie najlepšie zarábajúcich kampaní sa v júli oproti júnu trošku zamiešalo. Stále platí, že mu kraľujú kampane zo segmentu bývania, nábytku a domácnosti. Výnimku robí športová kampaň Decathlon.sk na 7. mieste. Oproti minulému mesiacu vypadli elektro kampane ako Andreashop.sk či Klarstein.sk, či najmä bazény predávajúci Marimex.sk.

Za to sa v ňom znovu objavil nedávno rebrandovaný Temponabytok.sk – Kondela.sk, a k českým kampaň Svetla24.cz a 4home.cz pribudli ich slovenské verzie – 4home.sk a Svetla.sk.

 

Najlepšie zárobky publisherov za júl 2021

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 4 423 19 881€
Obsah 3 973 18 878€
Obsah 4 509 11 692€
Obsah 1 607 11 670€
Ostatné 2 450 10 807€
Ostatné 3 486 8 882€
Obsah 1 134 8 016€
Ostatné 2 169 7 827€
Ostatné 848 7 624€
Ostatné 2 623 6 601€
Obsah 1 054 3 620€
Obsah 358 3 391€
Obsah 534 3 261€
Ostatné 612 3 018€
Ostatné 1 589 3 016€

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback voucher aj CSS partnerov.

 

Tip na august – návrat do školy a všetko s ním spojené

Mesiac august sa pre mnohých pomaly nesie v duchu blížiaceho sa návratu do škôl. Oplatí sa teda propagovať kampane papiernictiev, ako napríklad Daffer.sk

Oplatí sa pozrieť aj na e-shopy ponúkajúce knihy a učebnice ako PantaRhei.sk či  Bux.sk.

Každý školák potrebuje aj školskú tašku, ktoré ponúka napríklad Topgal.sk alebo Stil.cz. 

A aby sa nezabudlo ani na umelecké potreby, využiť môžete kampane ako Maliarskeplatno.sk, či Malirske-platno.cz alebo Hudebnicentrum.cz a Kytary.sk a cz.

Kompletný zoznam kampaní, ktoré sa hodia na propagáciu k návratu detí do školy nájdete v tabuľke.

Kampaň Odkaz na produkty Provízia Detail kampane Konverzný pomer Priemerná provízia
Artforum.sk Produkty Až 7% Zobraziť 3,02% 1,64€
Bux.sk Produkty Až 7% Zobraziť 3,73% 2,03€
BatohBobby.cz Produkty 7% Zobraziť 7,69% 4,39€
Daffer.sk Produkty Až 6% Zobraziť 6,2% 1,59€
DOMIbags.cz Produkty 8% Zobraziť 2,2% 8,59€
ENbook.cz Produkty Až 7% Zobraziť 0,9% 2,34€
ENdisc.cz Produkty Až 7% Zobraziť 2,1% 1,73€
HudebniCentrum.cz Produkty Až 5% Zobraziť 1,56% 7,85€
KnihyKazda.cz Produkty Až 15% Zobraziť 10% 2,60€
Kytary.sk Produkty Až 5,6% Zobraziť 3,93% 4,16€
Kytary.cz Produkty Až 5,6% Zobraziť 2,11% 3,10€
Maliarskeplatno.sk Produkty Až 5% Zobraziť 4,86% 1,51€
Malirske-platno.cz Produkty Až 8% Zobraziť 17,54% 1,41€
Melodyshop.sk Produkty 5% Zobraziť 1% 5,52€
Market24.sk Produkty Až 5% Zobraziť 1,09% 1,66€
Market-24. cz Produkty Až 5% Zobraziť 1% 1,33€
Obraznastenu.sk Produkty Až 8% Zobraziť 1,02% 2,46€
Obraznastenu.cz Produkty Až 8% Zobraziť 2,72% 2,92€
PantaRhei.sk Produkty Až 7% Zobraziť 2,51% 1,63€
Stil.cz Produkty Až 15% Zobraziť 6,67% 3,57€
Topgal.sk Produkty 10% Zobraziť 2,63% 6,75€

 

Know-how tip

 

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?