Typy publisherov v sieti Dognet

Typy publisherov v sieti Dognet

Neustále rozširujeme naše pôsobenie nie len do ďalších krajín. V poslednom období sme spustili viacero noviniek, vďaka ktorým sa do našej siete môžu zapojiť rôznorodí publisheri, ako napr.: instagramový influencer a pod. V tomto článku preto zhrnieme všetky typy publisherov, ktorých vieme kampani priniesť.

Inzerent si sám vyberá, s ktorými typmi publisherov chce spolupracovať

Pred tým ako sa pustíme do rozboru jednotlivých typov publisherov, dovolím si ešte pripomenúť, že inzerent si sám vyberá, s ktorými typmi publisherov chce spolupracovať a s ktorými nie. Taktiež podmienky (provízia, dĺžka cookies…) sa dajú špecifikovať pre každý typ publishera samostatne tak, aby to presne zapadalo do vášho konceptu a predstavy. Ak si nie ste istí správnym nastavením vašej kampane, ako sieť poradíme. 

Publisher s odmenou na základe výkonu

Majiteľ webovej stránky, magazínu či stránky na soc. sieťach je odmeňovaný na základe výkonu. Najčastejšie je to vopred dohodnuté percento z výšky objednávky zákazníka bez DPH. Výšky odmien v jednotlivých kampaniach sú rôzne a dohadujú sa individuálne pre každú kampaň. Všetky provízie nájdete v tabuľke na stránke Kampane

 

A. Obsahový publisher

Obsahový publisher je publisher, ktorý tvorí nejaký obsah. Voláme ho aj contentový publisher.

1. Magazíny, blogy

Obsahový publisher môže mať osobný blog, blogovú stránku, recenzný portál, magazín… Kampaň môže implementovať priamo do článku tým, že z textu bude odkazovať na eshop, či produkt kampane alebo pridá do obsahu banner. Poprípade si môže pridať bannery na ďalšie bannerové pozície na webe (hlavička, pätička, bočný panel…).

2. Sociálne médiá

Obsahový publisher môže propagovať kampane aj na sociálnych sieťach (twitter, youtube, facebook, pinterest…) tvorením nových príspevkov a odkazovaním priamo na eshop/stránku kampane.

3. XML katalógy

Obsahový publisher si pomocou XML feedu eshopu môže vytvoriť katalóg produktov na vlastnom webe. Na detaili produktu má namiesto tlačidla „do košíka“ zvyčajne tlačidlo „do obchodu“. Publisher následne vylepšuje kategorizáciu, filter, poprípade pridáva vlastný popis k produktom.

Sieť Dognet aktívne podporuje hlavne skupinu obsahových publisherov. Urobili sme knižku Super Affiliate Academy, organizujeme 2x ročne HotDognet ako stretnutie publisherov a aj AFFILHERO CONF. Všetko preto, aby bol traffic čo najkvalitnejší. 

Podpora obsahových publisherov je pre nás kľúčová a investujeme veľa zdrojov na rozvoj obsahových projektov publisherov.

B. Cashbackový publisher

Cashbackový publisher je publisher, ktorý časť svojej odmeny dáva niekomu inému. V našej sieti máme dva typy cashbackov.

1. Časť odmeny zákazníkovi

Tento cashbackový publisher vracia časť odmeny späť samotnému zákazníkovi. Takto funguje napríklad Tipli, Refundo, PlnáPeňaženka či VratnéPeníze. Časť provízie si nechajú na pokrytie nákladov a marketing a druhú časť vrátia zákazníkovi. 

2. Časť odmeny na dobrú vec

Tento cashbackový publisher vypláca časť odmeny neziskovej organizácii, charite či jednotlivcom, ktorí potrebujú pomoc. Nakupujúci teda nešetrí peniaze, ale pomáha ľudom, ktorí to potrebujú. Príkladom projektov na podporu neziskoviek je GIVT, Dobromat či Nakupem.cz. 

Vo všeobecnosti majú cashbackoví publisheri silnú mailingovú databázu a veľmi efektívny marketing na soc. sieťach. Častokrát však majú v kampani výšku provízie nižšiu, ako obsahový publisher. Výnimočne majú upravenú aj dĺžku platnosti cookies.

C. Kupónový publisher

Kupónový publisher je publisher, ktorý kampane propaguje pomocou zľavových kupónov. Pokiaľ v kampani publisher nemá k dispozícii zľavový kód, využíva aktuálne bežiace akcie na eshope či stránke kampane. Kupónový publisher má zvyčajne silnú pozíciu na soc. sieťach, veľkú mailovú databázu a silnú návštevnosť na stránke. Na druhú stranu, pokiaľ zákazník už nakupuje na vašom webe a počas nákupu si „vygoogli“ zľavový kód, kupónový publisher získa províziu aj napriek tomu, že ten zákazník by tam pravdepodobne nakúpil aj bez toho.

Príklady kupónových publisherov: picodi.com, VašeKupóny.sk, KupónyZdarma.sk, kuponovnik.skvoudes.com či vouchercloud.cz.

Rovnako ako cashbackový publisher, aj kupónový publisher má častokrát nižšiu províziu v kampani oproti obsahovému publisherovi.

 

D. Publisher s PPC kampaňami

PPC znamená Pay Per Click, v našej sieti pod týmto pojmom myslíme všetky platené formy propagácie. Napr.: Facebook boost príspevku, AdWords search reklama, Sklik…

PPC-čkový publisher je publisher, ktorý tvorí platené reklamy. Tieto reklamy financuje zo svojich peňazí a zarába na odmenách. V našej sieti máme špecialistov z rôznych agentúr, ktorí sa dlhodobo venujú PPC reklamám a vedia dostať nákladovosť kampane pod výšku provízie a teda zarobiť.

V sieti Dognet je zakázané cieliť na značkové kľúčové slová a aj to aktívne kontrolujeme.

V našej sieti je zakázané targetovať na brandový názov inzerenta vrátane preklepov. Príklad: Publisher, ktorý tvorí reklamu na Amiatex.sk, nesmie cieliť na kľúčové slová ako napr.: Amiatex, Amatex, Amiateks a pod. Ďalšie slová, ktoré chce inzerent zakázať, je možné špecifikovať v podmienkach samotnej kampane.

 

E. Influencer

Influencer je veľmi špecifický typ publishera. Tvoria nový content, propagujú produkty mase ľudí, no majú isté technické obmedzenia. Napríklad na Instagrame nie je možné pridať odkaz ku konkrétnemu príspevku. Preto affiliate pre tento typ publisherov nebol doteraz možný nakoľko nevedeli dosiahnuť preklik, ktorý je pre affiliate kritický. V roku 2018 sme však spustili možnosť trackovania predajov na základe unikátneho kódu kupónu.

Tracking pre influencerov nie je v každej kampani. Vyžaduje si to totižto úpravu trackovacích kódov. Viac info o tomto spôsobe trackovania nájdete v článku Nový zdroj konverzií pre inzerentov siete Dognet.

PS: Pomocou kupónového trackingu vieme trackovať aj SMS marketing či offline letáky/reklamu.

 

Publisher s fixnou odmenou

V Dognete sme pre vás pripravili novinku, vďaka ktorej môžete získať rôzne typy mediálnych spoluprác cez našu sieť. V prípade týchto kampaní nejde o priame sprostredkovanie konverzie, ale o inú pridanú hodnotu.

Vďaka tejto službe môžete jednoduchšie získať spätné odkazy, publikovať PR články, získať recenzie na produkt alebo spolupracovať s influencermi. Namiesto toho, aby ste museli proaktívne oslovovať publisherov s daným dopytom a individuálne si dohadovať podmienky, stačí zverejniť dopyt na našej stránke a publisheri sa vám ozvú sami.

Dognet použijete ako „peňaženku“ na vyplácanie publisherov. Nemusíte s každým riešiť vyplácanie a hlavne nie s tými, ktorí nevedia poskytnúť faktúru. Všetko vyriešite cez mediálnu kampaň v sieti a my, ako Dognet, to publisherovi vyplatíme ako klasickú konverziu. 

Viac info v článku Nakupujte médiá a spätné odkazy cez Dognet

Typy publisherov v sieti Dognet

5 z 4



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?