
Nový zdroj konverzií pre inzerentov siete Dognet
Pripravili sme novú možnosť, ako môžu affiliate kampane použiť aj netradiční publisheri ako Instragramisti, či Youtuberi.
U nás v sieti Dognet nečakáme, kým niečo spraví centrála. Vidíme jasný trend a tak sme pripravili novú možnosť pre našich publisherov a inzerentov – záznam konverzie na základe kupónu.
Technická bariéra
Doteraz bol problém v tom, že sa návštevník musel cez publishera „prekliknúť“. Tým pádom nebolo možné zapojiť publisherov, ktorí tento „preklik“ nevedia zabezpečiť. Ide hlavne o Instagramistov, Youtuberov, majiteľov SMS databáz, či dokonca printové média. Stále šlo len o web ako taký, ale nová možnosť trackingu otvára dvere k novým možnostiam.
Záznam konverzie cez kupón
To, že publisher poslal na stránku inzerenta nakupujúceho návštevníka, sa musí nejak technicky zaznamenať. Bežne sa to robí cez dočasný súbor cookie alebo cez IP tracking. No existuje možnosť, kedy sa konverzia priradí publisherovi na základe kupónu, ktorý použil nakupujúci. Ten nemusí byť veľký – stačí malý bonus. Základom je, aby ho človek použil a kupón sa dal použiť ako identifikátor.
Pre technickú integráciu záznamu pomocou kódu kupónu je potrebné pridať do SALE tracking kódu aj riadok s kódom kupónu použitého v objednávke:
sale.setCoupon('sale10');
Príklad zo života:
- Dáme jedinečný kupón food blogerovi, ktorý má publikum na Instagrame.
- Ten publikuje fotku, kde spomenie aj eshop a špeciálny kupón, ktorý získal.
- Ak človek pôjde do eshopu, nakúpi a použije tento jedinečný kupón je jasné, že ho sprostredkoval daný publisher.
- Návštevník sa teda nemusí prekliknúť a publisher dostane províziu za konverziu, ktorú zabezpečil.
- Všetko štandardne, cez rozhranie affiliate siete. Pre inzerenta sa nič nemení.
Noví publisheri
Inzerenti zapojení do „kupónového trackingu“ získajú prístup k úplne novým možnostiam. Samozrejme, aj táto možnosť bude mať pravidlá a inzerent si sám určí, s kým chce spolupracovať a s kým nie.
Plánujeme aktívne pracovať s novými cieľovkami publisherov:
- Instagram a Youtube – stovky, až tisíce nových príležitostí.
- SMS – existuje veľa legálnych majiteľov databáz zákazníkov, ktorí sa dajú osloviť aj cez SMS. Stačí im poslať kupón a odporučenie na eshop.
- Print a letáky – zapojiť sa môžu aj klasické „offline“ médiá, ktoré vedia odkomunikovať kupón.
Čo si vyžaduje zapojenie?
Zo strany inzerentov je nutné pridať jeden parameter do sledovacieho kódu transakcií a vygenerovať nám databázu kupónov. Tú budeme používať pre publisherov. Nie je to nič náročné, všetko obslúžime na našej strane. Tešíme sa na vás 🙂