Májové novinky pre publisherov

Májové novinky pre publisherov

Je tu nový mesiac, máj lásky čas, a s ním prichádza aj ďalšia časť Noviniek pre publisherov.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Vo videu Vám aprílové Novinky prináša Júlia a Veronika. 🙂

Zastúpenie trhov v apríli 2021

Poradie zastúpenia jednotlivých krajín sa stále nemení, slovenský je stále náš najsilnejší trh, ale rozdiel medzi ním a českým trhom sa stále zmenšuje. Naposledy to bolo 53% k 37% a teraz to je už len 49% Slovensko k 38% českého trhu.

O málo si polepšil aj maďarský a rumunský trh, poľský zostal bez zmeny.

 

 

Zastúpenie segmentov v apríli 2021

V týchto mesiacoch sa zastúpenie segmentov výraznejšie nemení. Tak tomu je aj teraz a pomery jednotlivých segmentov na celkovom zastúpení konverzií v Dognete zostali oproti marcu viac menej rovnaké.

Najviac konverzií je stále z kampaní zo segmentu Bývania a nábytku aj keď je v tomto segmente menej kampaní ako napríklad v Móda a krása.

 

 

Zmeny v segmentoch apríl 2021 vs marec 2021

Teraz sa dostávame do pokojnejšieho obdobia, kedy štandardne počet konverzií klesá naprieč všetkými segmentami. Inak tomu nie je ani teraz a oproti predchádzajúcemu mesiacu mierne poklesol počet konverzií vo všetkých segmentoch. Keď sa ale pozrieme na medziročné porovnanie tak v priemere bolo v apríli 2021 o viac ako 40% konverzií viac ako v apríli 2020.

 

 

Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch

Aj keď celkový počet konverzií stále klesá, priemerná hodnota objednávky aj priemerná provízia stále rastie a aj v apríli bola mierne vyššia ako v marci.

Po minulomesačnom  skoku smerom dole v segmente financií sa to znovu vrátilo na priemernú hodnotu. Tieto výrazné výkyvy tam spôsobujú kampane s rôznymi typmi odmeňovania. 

 

 

 

 

Skokani

Skokani, sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní apríla vs. marca. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v marci aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Orsay.com +314%
  2. CCC.eu/hu +169%
  3. Nessisport.cz +144%
  4. Mall.sk +100%
  5. Euronics.hu +80%
  6. Shop.rukahore.sk +72%
  7. Incacollagen.sk +64%
  8. Pneumatiky.cz +50%
  9. Boel.sk +46%
  10. ManuCafe.cz +46%
  11. E-beko.cz +44%
  12. Novaline.cz +40%
  13. Zdravestravovani.cz +36%
  14. e4home.ro 34%
  15. Magnet-3pagen.cz +32%
  16. Svet-kupelne.sk 29%
  17. eCipo.hu 28%
  18. Blancheporte.cz 26%
  19. Profimed.cz +24%
  20. Herbatica.sk +22%

Najväčším skokanom je prekvapivo kampaň Orsay.com, ktorá medzimesačne narástla v počte konverzií až o 314%.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. Moebelix.cz
  2. Baumax.cz
  3. Moebelix.sk
  4. 4home.cz
  5. Decathlon.sk
  6. Svetla24.cz
  7. MerkuryMarket.sk
  8. 4home.sk
  9. AndreaShop.sk
  10. Temponabytok.sk

Rebríčku najlepšie zarábajúcich kampaní jednoznačne dominujú kampane zo segmentu bývania a nábytku, ktoré tvoria drvivú väčšinu z TOP10. Jedinou kampaňou z iného segmentu, zo segmentu športu, je Decathlon.sk

 

Najlepšie zárobky publisherov za apríl 2021

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 5 183 ‎26 980.33 €
Obsah 3 375 22 941.36 €
Obsah 8 309 22 671.07 €
Ostatné 4 634 ‎21 648.68 €
Obsah 3 927 18 256.50 €
Ostatné 5 029 13 372.25 €
Obsah 1 924 9 951,04 €
Ostatné 3 708 9 598.27 €
Ostatné 2 686 7 840.69 €
Ostatné 2 330 6 279.33 €
Obsah 1 723 5 944.04 €
Obsah 863 4 950.52 €
Obsah 785  ‎4653.05 €
Obsah 940 4 511,88 €
Obsah 435 3 818,59 €

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cahback, voucher aj CSS partnerov.

Najväčšiu časť z TOP publisherov tvoria stále obsahoví publisheri – až dve tretiny. Pričom v TOP 3 sú stále iba obsahoví. Zaujímavé je, že partner, ktorý skončil na treťom mieste má omnoho viac konverzií ako partner, ktorý zarobil na províziách najviac. Je to spôsobené odlišnými segmentami, ktorým sa venujú. 

 

Tip na máj – máj lásky čas a nezabudnite ani na Deň Matiek a Deň Detí

Máj je mesiac lásky, zamerajte sa teda pri tvorbe obsahu aj na túto tému. Využiť sa to dá rôznymi spôsobmi. Dávajte zamilovaným tipy na spoločné zážitky, kvety, či romantické darčeky.

Okrem toho je v mesiaci aj krásny sviatok – Deň matiek, ktorý tento rok vychádza na nedeľu 9.5. V oboch prípadoch sa dajú krásne využiť rôzne kampane Dognetu. Napríklad personalizovaná bonboniéra z Chocolissimo, kytica z Kvetyprevas.sk, zážitok zo ZľavaDňa.sk alebo kvalitné vínko alebo iný alkohol zo Svetnapojov.sk, či Panalfred.cz.

Nezabudnite ani na Deň Detí, ktorý je 1. Júna. Využiť sa dajú kampane ako Najlepšiehracky.sk, Toyeto.sk, Wiky.sk, Heliumking.sk / cz a ďalšie.

Okrem toho samozrejme nezabudnite sledovať akcie a prípadné kupóny k týmto sviatkom v administrácií.

Kampaň Odkaz na produkty Provízia Detail kampane Konverzný pomer Priem. provízia
Chocolissimo.sk Produkty až 12% Zobraziť 4,90% 1,90€
Kvetyprevas.sk Produkty 12% Zobraziť 4,04% 5,82€
ZlavaDňa.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,75% 2,44€
Svetnapojov.sk Produkty 5% Zobraziť 3,04% 3,38€
Panalfred.cz Produkty až 5% Zobraziť 4,97% 1,85€
Najlepšiehracky.sk Produkty až 8% Zobraziť 4,60% 1,17€
Bajecnehracky.cz Produkty až 8% Zobraziť 3,96% 1,02€
Toyeto.sk Produkty až 6,2% Zobraziť 6,07% 1,52€
Wiky.sk Produkty až 10% Zobraziť 3,72% 2,10€
Heliumking.sk Produkty až 12,5% Zobraziť 12,14% 1,84€
Heliumking.cz Produkty až 12,5% Zobraziť 5,84% 1,90€
Market-24.cz Produkty až 5% Zobraziť 0,95% 1,39€
Market24.sk Produkty až 5% Zobraziť 1,41% 1,71€

 

Know-how tip

Už sme spomínali v Novinkách našu Facebookovú skupinu – Affiliate podpora Dognet, ktorú určite odporúčame všetkým publisherom sledovať.

Dnes pre vás ako know-how typ máme ďalšiu FB skupinuMarketeri, copywriteri, SEO optimalizátori 😉

Je to skvelá skupina pre každého, kto sa pohybuje v online priestore, teda aj pre všetkých publisherov. Či už potrebujete poradiť nejaký nástroj, zohnať copywritera, prekladateľa, alebo len chcete podebatovať na rôzne témy, v tejto viac ako 22-tisícovej skupine to určite nájdete.

Takže ak zatiaľ nie ste jej členom, určite sa pridajte. 🙂

To bude od nás na dnešné novinky všetko, ďakujeme, že ste s nami a prajeme veľa konverzií 🙂

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?