
Júlové novinky pre publisherov
Máme tu júl a s ním letné prázdniny, ktoré v e-commerce zvyknú symbolizovať neoficiálny začiatok takzvanej „uhorkovej sezóny“. Každoročne počas nej zvykneme za pekné počasie a dovolenky platiť daň v podobe klesajúcich predajov. Poďme sa pozrieť na to, či tento letný trend uvidíme už v júnových výsledkoch.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Júlové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Šimon. 🙂
Zhrnutie mesiaca jún 2023
- Počet konverzií – 72 140
- Vyplatené provízie publisherom – 264 523 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 130 708 €
Zastúpenie segmentov v júni 2023
Bývanie a nábytok naďalej zostáva najsilnejším segmentom, hoci jeho podiel na celkovom počte konverzií v sieti poklesol o 2 percentuálne body. Pokles pozorujeme aj v segmente Móda a krása, a to v rámci jeho podielu na celkovom počte konverzií aj na celkovej výške provízií.
Podiel segmentu Ostatné na celkovom počte konverzií narástol v porovnaní s májom o 5 percentuálnych bodov. Najviac konverzií pritom pozorujeme v kampaniach Mall.sk, Lidl.sk a Pepita.hu.
Porovnanie segmentov v mesiacoch máj vs. jún 2023
Podľa počtu konverzií
Medzimesačné porovnanie ukazuje, že celkový pokles počtu konverzií v sieti nemá na svedomí konkrétny segment, ale pozorujeme ho naprieč všetkými. Najvýraznejší pokles nastal v segmente Móda a krása, a to o 18%.
Nárast v počte konverzií pozorujeme iba v segmente Ostatné, za to však celkom výrazný, vo výške 15%.
Mimoriadne sa publisherom darilo najmä v kampani Lidl.sk, kde vidíme 156% nárast v počte predajov, ale taktiež v kampani Mall.sk, kde vidíme nárast o 31%. To môže byť spôsobené zapojením kupónových a cashbackových publisherov, ktorí boli do júna v kampani zakázaní.
Podľa priemernej hodnoty objednávky
Priemerná hodnota objednávky sa v júni nijako dramaticky nemenila.
Výraznejší nárast pozorujeme iba v segmente Šport, kde priemerná objednávka vzrástla o 11 eur. Kampane, ktoré vám v tomto segmente priniesli najlepšie zárobky boli Decathlon.sk a insportline.sk.
Podľa priemernej výšky provízie
V segmente Šport pozorujeme nárast nie len v priemernej hodnote objednávky, ale aj v priemernej výške provízie, rovnako ako v segmente Bývanie a nábytok. V ostatných segmentoch, naopak, pozorujeme poklesy.
Nejde však o výrazné zmeny, nakoľko žiadny z nárastov či poklesov nedosiahol ani 1 euro.
Skokani júna
Skokani sú kampane, v ktorých najvýraznejšie narástol počet konverzií pri porovnaní mája s júnom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v máji aspoň 50 a viac konverzií.
- Lidl.sk +156 %
- Starstyle.sk +94 %
- Autodielygafa.sk +89 %
- Klarstein.hu +81 %
- Dermacol.cz +68 %
Prvé miesto júnového rebríčku skokanov obsadila kampaň Lidl.sk. Jej úspech sa môže skrývať v širokej a sezónne zameranej ponuke e-shopu, ktorú na kamenných predajniach nenájdete, ako aj v ponuke zliav na obľúbené letné produkty ako sú grily a vybavenie na záhradu či dovolenku.
Na druhom mieste sa umiestnila kampaň Starstyle.sk, e-shop s módou, kde sa darí najmä CSS partnerom.
Najlepšie zárobky publisherov v júni 2023
Kampane s najvyššími zárobkami publisherov
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Mall.sk
- 4Home.cz
- 4Home.sk
- MerkuryMarket.sk
- Planeo.sk
- Svetla24.cz
- Voyo.cz
- Blancheporte.cz
V rebríčku kampaní, ktoré publisherom priniesli najväčšie zárobky, vidíme malé prekvapenie v podobe kampane Mall.sk. Tá sa z májového šiesteho miesta prebojovala v júni na bronzové tretie miesto.
Nováčikom v tomto rebríčku je kampaň Blancheporte.cz.
Publisheri s najvyššími zárobkami
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
1 799 |
15 573 € |
Obsah |
2 114 |
12 558 € |
Obsah |
5 951 |
9 848 € |
Ostatné |
3 818 |
9 417 € |
Ostatné |
1 260 |
9 307 € |
Obsah |
2 005 |
9 091 € |
Ostatné |
2 685 |
7 746 € |
Ostatné |
2 795 |
6 963 € |
Obsah |
1 025 |
6 501 € |
Obsah |
975 |
6 065 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál.
„Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tipy na júl
Využite letné témy a trendy
Leto nie je len sezónou dovoleniek a záhradkárčenia, ale taktiež dobrodružstiev v prírode, svadieb a letných akcií. Využite sezónne produkty z jednotlivých kampaní a venujte im v tomto období na svojom webe viac priestoru.
Obľube sa budú tešiť koktejlové a spoločenské šaty, obleky či šperky na svadbu, rozlúčku so slobodou alebo na letné festivaly, ktoré nájdete napríklad v kampaniach Glash.sk, Bonprix.sk (cz/hu/ro), Mohito.com, Buďchlap.sk (cz), Sperky-eshop.sk (cz), iOcel.sk (cz) či Sofia.sk (cz).
Medzi kampane zamerané na letné dobrodružstvá patrí Bushcraftshop.cz, ktorý ponúka vybavenie na pobyt v prírode, Decathlon.sk, kde momentálne beží kampaň zameraná na camping a plávanie, ale aj Skvelecesko.cz, kde nájdete mnoho nápadov na aktívnu zábavu s rodinou a priateľmi.
Vytvorte nový obsah
Leto ponúka vynikajúcu príležitosť aktualizovať svoj obsah o články a sekcie zamerané na témy, ktoré sú v tomto období obľúbené.
Venujte vo svojich magazínoch priestor článkom ako je sprievodca festivalovou módou či nápady na darčeky pre mladomanželov. V katalógoch a na cashbackových či kupónových weboch môžete vytvoriť špeciálnu sekciu e-shopov a zliav, ktoré pomôžu zákazníkom zorganizovať svadbu svojich snov či pripraviť sa na pobyt pri mori.
Vďaka sezónnym sekciám a článkom môžete získať pozornosť zákazníkov, ktorí v lete nechcú rolovať mnohými produktami, podstránkami či kupónmi.
Používajte sociálne siete
Ľudia v lete netrávia veľa času na e-shopoch, avšak to neznamená, že ho netrávia na internete. Mnohí sa pri relaxovaní na pláži, v kresle na záhrade alebo popri cestovaní radi pozrú na to, čo je nové na Facebooku či Instagrame.
Či už budete cez sociálne siete odkazovať na tematickú podstránku svojho webu, vytvoríte nový obsah alebo zorganizujete zaujímavú súťaž, využite priestor, na ktorom sa v lete zákazníci vyskytujú najčastejšie.
Ak chcete od vybraného inzerenta získať produkt do súťaže, pripraviť recenziu na niektorý z jeho sezónnych produktov alebo nadviazať iný typ extra spolupráce, neváhajte nám napísať na riglerova@dognet.sk.
Zamerajte sa na kampane, v ktorých vás čakajú letné benefity
Inzerenti si uvedomujú dopad leta na výsledky svojich partnerov a snažia sa vás podporiť zaujímavými benefitmi:
- V kampaniach Emos.sk a Emos.cz môžete získať až do konca augusta dvojnásobné provízie.
- V kampani Skvelecesko.cz sú do konca augusta navýšené provízie o 50%. Okrem toho v administrácii nájdete kód na zľavu 111 kč pri nákupe nad 500 kč.
- V kampani Tiskni-online.cz nájdete 50% zľavový kupón platný od 1. augusta do konca septembra.