V sieti je pre nás ochrana a kvalita trafficu na prvom mieste

V sieti je pre nás ochrana a kvalita trafficu na prvom mieste

V sieti Dognet máme nastavené veľmi citlivé procesy a algoritmických robotov na kontrolu kvality trafficu. Celý affiliate marketing je založený na dôvere. Preto si v sieti zakladáme na tom, aby sme urobili maximum preto, aby sa na nás mohol spoľahnúť inzerent aj v oblasti ochrany a kvality trafficu.

Robíme ecommerce affiliate marketing a ten robí určité spektrum publisherov. Nepracujeme s takými, ktorí prioritne robia pop-up traffic, gamblig, či porno. Nemáme záujem o ich typ trafficu. Máme záujem o poctivých publisherov, ktorí pre návštevníkov tvoria obsah alebo služby s reálnou hodnotou. 

Prvky ochrany siete Dognet

Sieť je od začiatku projektovaná tak, aby bola chránená pred nežiadúcimi publishermi. Kým sa publisher dostane ku kampani, musí prejsť viacerými kontrolnými bodmi. Všetko záleží len na tom, ako chce inzerent riešiť vstup publishera do kampane. 

Kontrolné body:

  1. Registrácia do siete – prebieha schvaľovací proces, kedy skúmame kvalitu publishera hneď pri vstupe. Ak ide o zahraničného publishera, má nedokončený web alebo pochybné registračné údaje, vždy žiadame ďalšie informácie, na základe ktorých ho buď zamietneme alebo vykomunikujeme. Ak s ním nie sme spokojní a jeho aktivity nie je možné skontrolovať, hneď ho zamietneme.
  2. Vstup do kampane kontrolovaný sieťou – ak je kampaň uzavretá, musí publisher popísať, ako chce kampaň propagovať. Ak popis nie je dostačujúci, komunikujeme kým nevieme 100% rozhodnúť o tom, či je pre sieť a kampaň vhodným publisherom. 
  3. Vstup do kampane kontrolovaný inzerentom – schvaľovanie si môže riešiť aj sám inzerent a rozhodovať o tom, koho vpustí a koho nie. 
  4. Neustála priebežná kontrola – sieť kontrolujeme ako manuálne, tak algoritmickým robotom 365 dní v roku, niekoľko tisíc krát denne. A je jedno, či publisherov schvaľuje inzerent, sieť, alebo je kampaň otvorená. 

Proaktívna a nekompromisná kontrola

Ako je medzi publishermi známe, sme v celku nekompromisní v kontrole a správe trafficu, ktorý doručujeme inzerentom. Ak niečo nesedí, väčšinou komunikujeme s publisherom ešte skôr, ako si inzerent čokoľvek všimne. A je to fér, lebo aj v tomto by sa mal vedieť inzerent do veľkej miery spoľahnúť na sieť. Je alibistické, ak nejaká sieť povie, že: „Je to vec inzerenta, koho si do kampane vpustí. My sme len technické riešenie.“.  

Často nám publisheri píšu: „Prečo to riešite, keď sa neozval inzerent? V inej sieti to neriešia, kým sa neozve inzerent …“ Proste a jasne, nečakáme kým si niečo všimne inzerent, lebo to nie je fér.

 

Poskytovať len technické riešenie nie je naša cesta. Poskytujeme affiliate kampaň ako službu a pridanú hodnotu. A preto musíme stáť za tým, čo doručujeme inzerentom. 

Algoritmický robot Qtracker nahrádza desiatky ľudí

V roku 2019 sme do chodu uviedli novinku a to algoritmický systém Qtracker, ktorý dohliada na anomálie v sieti, ktoré sa pri veľkých kampaniach ručne ani nedajú pokryť. Neustále kontroluje, či sa „niečo nedeje“ čo by bolo nutné prešetriť. Obsluhuje desiatky scenárov, ktoré odhaľujú nezvyčajné správanie a aktivity v sieti. 

Čo napríklad?

  • Ak niekto začne mať príliš veľa preklikov – to môže byť príznak nekvalitného trafficu napríklad z redirectov, alebo pop-up traffic. Ten je v sieti absolútne tabu a pri jeho použití je publisher okamžite vyhodený zo siete bez nároku na akékoľvek provízie. Vieme to identifikovať a vyriešiť rádovo v hodinách a nie v týždňoch „kým by si to niekto všimol“. 
  • Ak niekto začne mať príliš veľa konverzií alebo naopak – ak niekto nasadí kampaň a začne mať anomálne veľa konverzií, kontrolujeme nasadenie kampane. Či je všetko OK, či je to správne a prínosné pre inzerenta. Tak isto naopak, ak klesnú počty konverzií, riešime prečo sa tak deje. Snažíme sa zjednať nápravu v prospech inzerenta. 
  • Ak niekomu chýba jednoznačný zdroj trafficu – ak pri konverziách chýba „refferer“, teda URL odkiaľ sa človek preklikol. Dbáme na to, aby sme vedeli, odkiaľ traffic pochádza a ak tento údaj chýba, Qtracker to hlási a affiliate manageri to riešia. Chýbajúci refferer je často príznakom toho, že sa publisher snaží niečo skryť. A to nie je v sieti tolerované, pretože hráme otvorenú hru ako s publishermi, tak s inzerentmi.
  • Ak niekto pošle emailing – väčšina kampaní má podmienku, že emailing je nutné posielať na schválenie. Ak zaznamenáme rozoslanie emailingu, vieme preveriť, či je to v poriadku, alebo nie. Ak išlo o porušenie pravidiel, publishera okamžite konfrontujeme. 

Na zvládnutie kontroly takého objemu dát by bolo nutné zamestnať desiatky ľudí. Qtracker to robí spoľahlivo 24/7 365 dní v roku. A ak niečo nájde, zakročí affiliate manager.

 

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?