Povedzte CSS partnerom svoje áno: 5 výhod affiliate spolupráce s CSS publishermi
V online priestore plnom rôznorodých e-shopov prináša platforma Google Shopping zákazníkom možnosť jednoduchého a prehľadného porovnávania produktov a ich cien.
E-shopy umiestňujú na Google Shopping produkty s cieľom prilákať zákazníkov skôr ako konkurencia. Google Shopping kampane si pritom môžu spravovať sami alebo využiť služby jedného či viacerých CSS (Comparison Shopping Services) partnerov, ktorí inzerujú produkty v ich mene.
Kto sú CSS partneri?
Dnes vidíme na platforme Google Shopping inzerciu rôznych partnerov, no nebolo tomu vždy tak. V roku 2017 dostal Google pokutu za zneužívanie trhovej dominancie svojho internetového prehliadača, keď vo výsledkoch vyhľadávania zvýhodňoval svoj vlastný porovnávač cien.
V reakcii na ultimátum od Európskej komisie vyriešiť toto protimonopolného správanie vznikol Google CSS partnerský program. Po registrácii do programu získa nezávislý cenový porovnávač možnosť inzerovať produkty na rovnocenných miestach ako Google, a to približne o 20 % lacnejšie.
Vo výsledku dnes majú e-shopy na výber z množstva CSS partnerov, s ktorými môžu spolupracovať na maximalizovaní výkonu Google Shopping kampaní.
Zdroj: t.ly/-HbZP
CSS partneri v sieti Dognet
V affiliate sieti Dognet spolupracujeme len s overenými CSS partnermi, ktorí v sieti vystupujú ako publisheri. Google Shopping kampane smerujú priamo na e-shopy inzerentov, ktorým takýmto spôsobom prinášajú nielen vysoký objem návštevnosti, ale taktiež stovky nových objednávok mesačne.
O tom, či chcete vo svojej kampani povoliť CSS partnerov, sa môžete rozhodnúť pri integrácii kampane alebo kedykoľvek počas spolupráce. Potrebný je iba XML feed, o všetko ostatné sa postarajú priamo partneri.
Prečo zapojiť CSS partnerov aj popri vlastných Google Shopping kampaniach?
1. Cena vašich Google Shopping kampaní sa nenavýši
Produkty sa v Google Shopping umiestňujú na základe aukčného systému. Na najlepšej pozícii vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazí produkt toho e-shopu, ktorý ponúkol v aukcii najvyššiu sumu za preklik. Suma, ktorú za preklik zaplatí, pritom nie je vo výške, ktorú ponúkol, ale vychádza z druhej najvyššej ponuky konkurenčného e-shopu.
Príklad 1:
V aukcii ponúkate 30 centov za preklik. Ďalšia najvyššia ponuka patrí konkurenčnému e-shopu, ktorý ponúka 20 centov za preklik. Vyhráva vaša ponuka a za preklik platíte 20 centov.
Ponuky odkazujúce na rovnaký e-shop Google nevníma ako konkurenčné a nestavia ich v aukcii proti sebe bez ohľadu na to, z koľkých zdrojov pochádzajú. Ak vyhrá vaša ponuka, cena za preklik sa bude naďalej odvíjať od druhej najvyššej ponuky konkurencie – nie od ponuky vášho CSS partnera.
Príklad 2:
V aukcii ponúkate 30 centov za preklik. Ďalšia najvyššia ponuka patrí vášmu CSS partnerovi, ktorý ponúka 25 centov. Tretia najvyššia ponuka patrí konkurenčnému e-shopu, ktorý ponúka 20 centov. Vaša ponuka vyhráva a nakoľko váš CSS partner nie je vašou konkurenciou, pretože odkazuje na rovnaký e-shop, v tomto prípade platíte až tretiu najvyššiu ponuku – 20 centov.
Nakoľko cena vašich vlastných Google Shopping kampaní nie je ovplyvnená ponukami CSS partnerov, nemusíte si vybrať iba jednu z týchto možností. Spolupracovať s CSS partnermi sa oplatí aj popri vlastných Google Shopping kampaniach.
2. Kombinácia rozdielnych stratégií vám zabezpečí lepšiu viditeľnosť
Spolupráca s CSS partnermi zvyšuje pravdepodobnosť prebitia konkurencie a zobrazenia vášho produktu pri každom vyhľadávaní, nakoľko do aukcie prichádza vo vašom mene viacero ponúk.
Vzniká taktiež možnosť zobrazenia viacerých produktov z vášho e-shopu vo výsledkoch jedného vyhľadávania, čo nie je možné dosiahnuť pri inzerovaní produktov z jedného zdroja.
Hoci CSS partneri môžu zachytiť aj časť návštevnosti, ktorú ste predtým zachytili vašimi Google Shopping kampaňami, ich rozdielne stratégie a prístupy dokážu celkový objem preklikov a predajov z Google shopping navýšiť.
Ani pri zapojení viacerých CSS partnerov sa nemusíte obávať toho, že výsledky jedného budú rásť na úkor druhého. Analýza výkonu dvoch zapojených CSS partnerov u nášho klienta zo segmentu nábytku ukázala u oboch z októbra na november 2023 nárast v prinesenom obrate, a to o 206 % a 70 %.
Nárast výkonu kampane po zapojení CSS partnerov
3. Platíte iba províziu zo sprostredkovaných predajov
V prípade vlastných Google Shopping kampaní vám Google účtuje cenu za každý preklik z umiestneného produktu na váš e-shop.
V prípade priamej spolupráce s CSS partnerom tieto prekliky zväčša uhrádza partner. Následne vám za svoju službu účtuje cenu podľa vzájomnej dohody, ktorá sa najčastejšie odvíja od prinesenej návštevnosti.
4. Nezdieľate s nikým prístup do svojho Google Merchant účtu
Google Merchant účet vám umožňuje spravovať Google Shopping kampane, a teda nahrávať a upravovať informácie o produktoch tak, ako ich chcete zobrazovať zákazníkom.
Nakoľko majú CSS partneri v Dognete k dispozícii váš produktový feed, nie je potrebné s nikým zdieľať prístup do vášho účtu. CSS partneri používajú vlastné Google Merchant účty pre každého inzerenta, ktorého produkty propagujú.
Prehľad o všetkých CSS partneroch, ktorí odkazujú na váš e-shop, máte k dispozícii vo vašom Google Merchant účte. Po ukončení spolupráce s CSS partnerom sa môžete z ich propagácie odhlásiť prostredníctvom možnosti „opt-out“.
5. Nový pohľad dokáže priniesť lepšie výsledky
Mnohým e-shopom spravujú Google Shopping kampane agentúry, ktoré majú výhrady k zapojeniu CSS partnerov. Dôvodom sú väčšinou obavy z možného poklesu ich vlastných výsledkov alebo náročnejšieho vyhodnocovania.
CSS partner však nie je “náhradou” agentúry pri vytváraní Google Shopping kampaní. Jeho pridanou hodnotou sú profesionálne skúsenosti s touto platformou, ktoré využíva pri optimalizácii a práci s produktovým feedom. Platí tu známe príslovie, “keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté.”
- Predstavte si, že vaše vlastné Google Shopping kampane vám prinášajú 100 objednávok mesačne a stará sa o ne agentúra.
- Po zapojení CSS partnerov klesne výkon vašej vlastnej kampane na 70 objednávok mesačne.
- Na čisto províznej báze však získate ďalších 60 objednávok mesačne od CSS partnerov.
- Celkovo sa teda zvýši objem objednávok z platformy Google Shopping zo 100 na 130. A to len pridaním CSS partnerov do affiliate kampane.
Sú CSS partneri pre mňa vhodní? V akom počte?
Z našich skúseností považujeme spoluprácu s viacerými CSS partnermi za výhodnú voľbu pre väčšinu inzerentov. Výnimkou môžu byť e-shopy s veľmi špecifickou či úzkou ponukou sortimentu.
Základ je spoluprácu s CSS partnermi v rámci affiliate kampane vyskúšať a následne sa podľa výsledkov a vplyvu na výkon vašich vlastných kampaní rozhodnúť o ďalšej stratégii.
Výkon zapojených CSS partnerov môžete v reálnom čase sledovať priamo vo svojej Dognet administrácii. Nájdete tu všetky dôležité údaje ako je počet preklikov a predajov, výška obratu a provízií či priemerný náklad na preklik. Vďaka tomu si viete jednoducho porovnať výkon partnerov s výkonom vašich vlastných Google Shopping kampaní a vyhodnotiť, či spoločne prinášate pre váš e-shop väčší obrat v porovnaní s obdobím, keď ste boli na Google Shopping sami.