Aprílové novinky pre publisherov
Za nami sú prvé jarné dni, pomaličky prichádza teplejšie počasie, a to sa môže odrážať aj na výkone niektorých kampaní. Dnes Vám prinášame ďalšiu časť noviniek, v ktorých sa spoločne pozrieme, ako to v Dognete vyzerá. 🙂 Vo videu Vám aprílové novinky prináša Štefan a Šimon.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast.
Začnime štandardnou štatistikou zástupenia trhov. Ako to vyzeralo na jednotlivých trhoch v marci?
Zastúpenie trhov v marci 2022

V marci sa oproti februáru pomer jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií takmer vôbec nezmenil. Pomery slovenského, českého a poľského trhu zostali rovnaké. Malá zmena sa udiala na maďarskom a rumunskom trhu, kde maďarský trh narástol z 10% na 11% a rumunský trh klesol z 3% na 2%.
Zhrnutie mesiaca marec 2022
- Počet konverzií – 72 460
- Vyplatené provízie publisherom – 312 856 €
- Celkový obrat e-shopov – 6 313 439 €
Zastúpenie segmentov v marci 2022

V marci v porovnaní s februárom si na podiely na celkovom počte konverzií aj vyplatených províziách polepšili segmenty Elektro, Financie a Ostatné. Zaujímavé je, že v segmente Móda a Krása o 1% klesol podiel na celkovom počte konverzíí, ale o 1% narástli zarobené provízie. Je to vďaka tomu, že sa hodnota objednávky zvýšila v tomto segmente.
Zastúpenie segmentu Zdravie a výživa sa nezmenilo.
Zmeny v segmentoch marec 2022 vs. február 2022

Zaujímavý nárast konverzií je v segmente Financií, ktorý v posledných mesiacoch v Dognete celkom stagnoval. Na pomerne rovnakej úrovni sa držia segmenty Móda a krása, Zdravie a výživa, Elektro, Šport a Ostatné.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov

Priemerná hodnota objednávky naprieč väčšinu segmentov naďalej rastie.
Výraznejší pokles v hodnote priemernej objednávky zaznamenávame v segmente Financie. Vo všetkých ostatných segmentoch narástla. Najvýraznejší nárast priemernej hodnoty objednávky pozorujeme v segmentoch Móda a krása, Nábytok a bývanie, Šport a Ostatné.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Spolu s nárastom priemernej hodnoty objednávky sa zvýšila aj priemerná hodnota provízie, ktorá najviac narástla v segmentoch Móda a krása a Ostatné.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní februára a marca. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali už v februári aspoň 50 a viac konverzií.
- Portsystem.sk +212%
- Mobilfox.com/ro +194%
- Boel.sk +164%
- Voyo.cz +157%
- Prezdravie.sk +141%
- Bonprix.cz +91%
- Olšákovi.cz +84%
- AFG.sk +80%
- Kinekus.sk +74%
- 4home.pl +62%
- eTabletka.sk +60%
- MyProtein.cz + 55%
- Klarstein.cz +53%
- MyShirt.cz +52%
- Bubulákovo.cz +51%
- Creative-home.cz +48%
- Blancheporte.cz +46%
- Timestore.hu +41%
- Blancheporte.sk +40
- Herbatica.sk +38%
Na vrchol rebričká skokanov sa umiestnila kampaň Portsystem.sk, ktorá si medzimesačne polepšila o 212%.
Druhým skokanom v rebríčku je prekvapivo rumunská kampaň Mobilfox.com/ro ponúkajúca kryty na telefóny.
Tretie miesto obsadila kampaň Boel.sk, ktorá ponúka záhradnú techniku a polepšila si o 164%.
Kampane s najväčšími zárobkami v marci 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla24.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4Home.cz
- Decathlon.sk
- 4Home.sk
- Svetla.sk
- Euronics.hu
V zozname TOP 10 kampani s najväčšími zárobkami za marec sa udiali len mierne zmeny. Na prvých dvoch miestach v rebríčku, ktoré zostali bezo zmeny sú kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Tretie miesto nahradila kampaň Baumax.cz minulomesačné Svetla24.cz, ktoré sa posunuli na štvrté miesto.
Zo zoznamu vypadla kampaň Kondela.sk, ktorej 10.miesto obsadila maďarská kampaň Euronics.hu.
Najlepšie zárobky publisherov za marec 2022
| Typ | Počet predajov | Provízie |
| Obsah | 4 449 | 28 937 € |
| Obsah | 4 473 | 20 480 € |
| Ostatné | 2 004 | 14 745 € |
| Obsah | 1 317 | 11 015 € |
| Ostatné | 1 214 | 10 870 € |
| Ostatné | 3 841 | 10 585 € |
| Obsah | 4 120 | 10 425 € |
| Obsah | 1 671 | 10 188 € |
| Ostatné | 2 959 | 8 356 € |
| Ostatné | 1 956 | 5 300 € |
| Obsah | 582 | 5 101 € |
| Ostatné | 437 | 4 587 € |
| Obsah | 707 | 4 247 € |
| Obsah | 501 | 3 906 € |
| Ostatné | 1 450 | 3 751€ |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tip na apríl – Jarná záhrada
Záhrada na jar si vyžaduje veľké množstvo práce, od upratovania opadaného lístia, cez hnojenie a odstraňovanie buriny až po vysádzania nových stromčekov a kvetín. Terasy a balkóny si môžete obohatiť záhradným nábytkom, kde počas teplejšieho počasia ľudia radi relaxujú a užívajú si prvé slnečné lúče.
Ktorým kampaniam sa oplatí venovať pozornosť pri jarnej starostlivosti o záhradu? Prinášame Vám tipy na kampane, ktoré ponúkajú záhradnú techniku a náradie, vybavenie na pestovanie, doplnky do záhrady a záhradný nábytok.
Zamerajte sa na skvelú kampaň Boel.sk, ktorá ponúka záhradnú techniku a je profesionálom vo svojom odbore. Záhradné vybavenie a doplnky na pestovanie nájdete v obľúbenej kampani 4Home.sk / 4Home.cz, ktorá má v administrácií k dispozícií aj zľavové kupóny.
Pestrý výber záhradného nábytku nájdete v kampaniach Moebelix.sk / Moebelix.cz alebo i-zahradnynabytok.sk / i-zahradninabytek.cz.
Viac tipov na zaujímavé kampane na apríl a bližšie informácie k jednotlivým kampaniam nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.
