Októbrové novinky pre publisherov
Máme tu október a spolu s ním zhrnutie výsledkov za uplynulý mesiac. 🙂 Tento rok bolo v septembri netradične pekné až letné počasie, a tak sa poďme pozrieť na to, ako sa to odrazilo na nákupnom správaní.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Októbrové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Lubo. 🙂
Predstavujeme reklamný systém Inserta
V lete sa náš tím rozšíril o nového kolegu Luba, ktorý má na starosti vývoj nových nástrojov. Tešíme sa, že vám spoločne môžeme predstaviť novinku – revolučný reklamný systém Inserta.
Reklamný box si môžete nastaviť tak, aby vám na web prirodzene zapadol a umiestniť ho veľmi jednoducho – len pomocou dvoch kódov. Ide o veľmi efektívny a pritom jednoduchý nástroj na zvýšenie konverzií, ktorý môžete začať používať hneď teraz.
Inserta je vhodná najmä pre rôzne obsahové weby, blogy či magazíny s tematicky zameranými článkami alebo podstránkami. Kreativite sa však medze nekladú ani u našich kupónových či cashbackových partnerov. 🙂
Pokiaľ vás Inserta zaujala, neváhajte kontaktovať Luba na misik@dognet.com.
Zhrnutie mesiaca september 2023
- Počet konverzií – 80 426
- Vyplatené provízie publisherom – 292 110 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 356 404 €
Do celkového počtu konverzií je zarátaných cez 6 000 konverzií z kampane Árukereső.hu, v ktorej konverziu nepredstavuje dokončená objednávka, ale preklik z Árukereső.hu na niektorý z e-shopov, ktorých produkty tento nákupný portál ponúka.
Zastúpenie segmentov v septembri 2023
Najsilnejším segmentom v septembri bol opätovne Bývanie a nábytok, hoci jeho zastúpenie na celkovom počte konverzií pokleslo o 3 percentuálne body a zastúpenie na celkovej výške provízií pokleslo o 2 percentuálne body.
Nárast o 4 percentuálne body v zastúpení na celkovom počte konverzií vidíme v segmente Ostatné, čo má na svedomí kampaň Árukereső.hu.
V ostatných segmentoch vidíme len mierne zmeny, vo výške maximálne 1 percentuálneho bodu.
Porovnanie segmentov v mesiacoch august vs. september 2023
Podľa počtu konverzií
V medzimesačnom porovnaní nás príjemne prekvapil segment Zdravie a výživa, v ktorom vidíme až 18 % nárast v počte konverzií. Konverzie tu rástli takmer vo všetkých kampaniach, pričom najobľúbenejšími naďalej zostávajú lekárne Benulekaren.sk a eTabletka.sk.
Vzhľadom na konverzný model v kampani Árukereső.hu pozorujeme neštandardne vysoký narást (19 %) aj v segmente Ostatné.
Podľa priemernej hodnoty objednávky
Priemerná hodnota objednávky v septembri poklesla takmer vo všetkých segmentoch.
V segmente Elektro však vidíme výrazný nárast v priemernej hodnote objednávky, a to až o 12 eur. Počtom objednávok a vysokou priemernou hodnotou objednávky nás prekvapila kampaň Danimani.sk.
Podľa priemernej výšky provízie
Priemerná výška provízie nás v septembri nepotešila, nakoľko poklesla naprieč všetkými segmentami.
Dobrou správou však je, že tento pokles v takmer žiadnom segmente neprekročil výšku 50 centov.
Skokani septembra
Skokani sú kampane, v ktorých najvýraznejšie narástol počet konverzií pri porovnaní augusta so septembrom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v auguste aspoň 50 a viac konverzií.
- nabbi.sk +156 %
- Planeo.sk +146 %
- Zoohit.sk +136 %
- Pneumatiky.cz +108 %
- EverGo.cz +97 %
V porovnaní augusta a septembra najvýraznejšie narástol počet konverzií v kampani Árukereső.hu. Nakoľko sa tu však počíta konverzia inak ako v ostatných kampaniach, rozhodli sme sa ju z oficiálneho rebríčka skokanov vynechať v tomto aj budúcich mesiacoch.
Septembrový rebríček skokanov nás neprekvapil, nakoľko znovuspustená kampaň nabbi.sk bola mimoriadne obľúbená aj v minulosti. V kampani Zoohit.sk sa v auguste zasa zaujímavo menili a zvyšovali provízie. Ak tieto kampane ešte nepropagujete, určite stojí za to sa na nich pozrieť. 🙂
Najlepšie zárobky publisherov v septembri 2023
Kampane s najvyššími zárobkami publisherov
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- 4Home.cz
- Mall.sk
- 4Home.sk
- MerkuryMarket.sk
- Planeo.sk
- MojNabytok.sk
- Zdravestravovani.cz
V septembri je rebríček kampaní, ktoré vám priniesli najvyššie zárobky, takmer identický s augustovým rebríčkom.
Vrátili sa do neho však kampane Planeo.sk a Zdravestravovani.cz.
Publisheri s najvyššími zárobkami
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
2 356 |
21 847 € |
Ostatné |
1 571 |
15 149 € |
Obsah |
1 789 |
13 704 € |
Ostatné |
2 307 |
9 889 € |
Obsah |
5 021 |
8 780 € |
Obsah |
5 894 |
8 472 € |
Ostatné |
1 539 |
8 064 € |
Ostatné |
3 791 |
7 921 € |
Obsah |
2 307 |
7 753 € |
Ostatné |
2 544 |
7 620 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál.
„Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Dôležité informácie a tipy na október
Aktualizácia VOP
K 1. 11. 2023 aktualizujeme všeobecné obchodné podmienky systému Dognet. Aktualizácia sa týka hlavne zavedenia paušálneho poplatku za prevádzku kampaní. Paušálny poplatok sa týka iba inzerentov, publisheri naďalej žiadne poplatky neplatia.
Poplatok zavádzame po 10 rokoch fungovania ako posledná z affiliate sietí v našom regióne. Napriek tomu očakávame v najbližšom období zvýšený počet ukončených kampaní. Ide o prechodné obdobie, ktoré by nemalo trvať dlhšie ako do konca roka.
Pri ukočení kampaní postupujeme bežným spôsobom a každý partner dostane o termíne jej vypnutia včas všetky informácie. Ak propagujete väčší počet kampaní a máte obavy z toho, že neustriehnete všetky zmeny, neváhajte nás kontaktovať na riglerova@dognet.sk a zašleme vám celkový sumár kampaní, ktoré budú v tomto období ukončené.
Blíži sa Black Friday
Pomaly ale isto sa blíži naše obľúbené obdobie s názvom Black Friday. Aj tento rok pre vás chystáme súhrn všetkých Black Friday akcií, ktoré naši inzerenti chystajú a ktorý vám, samozrejme, dáme k dispozícii.
Ak už teraz viete, s kým by ste chceli nadviazať počas tohto obdobia spoluprácu nad rámec propagovania bežných Black Friday akcií, neváhajte nás kontaktovať na riglerova@dognet.sk.
K jeseni neodmysliteľne patrí šálka dobrej kávy
S príchodom jesene nás čaká chladnejšie obdobie a tmavšie rána, pri ktorých sa väčšina ľudí nezaobíde bez šálky dobrej kávy. 🙂 V Dognete máme mnoho zaujímavých kampaní zameraných práve na tento segment. Kvalitné kávovary a vynikajúcu kávu nájdete napríklad v kampaniach:
- DeLonghi.com/cs-cz (6 % provízia) a DeLonghi.hu (6 % provízia)
- MilenialCafe.sk (12 % provízia) a MilenialCafe.cz (12 % provízia)
- Coffeein.sk (12 % provízia)
- Tchibo.sk (4,2 % provízia na kávové produkty, 9,2 % provízia na ostatné kolekcie ako je móda či bývanie)
Zamerajte sa na kvalitné kozmetické výrobky
Zmena počasia si vyžaduje aj zmenu v starostlivosti o pleť. Ak k tomu prirátame blížiace sa sviatky, v najbližších mesiacoch očakávame nárast popularity kozmetických výrobkov.
Stopercentné prírodné produkty z pravých sladkovodných perál nájdete v kampaniach JustPearls.sk, JustPearls.cz a JustPearls.hu, ktorých cieľom je prinášať kvalitnú starostlivosť o pleť nielen pre ženy.
Prírodnú kozmetiku z Bulharska založenú na ružovom oleji a ružovej vode nájdete v kampani Bioruza.sk a Bioruze.cz s províziou 12 %. Bohatú ponuku prírodnej a ekologickej kozmetiky ponúka taktiež kampaň Avel.sk s províziou 8 %.
Prajeme vám mnoho októbrových konverzií a krásne dni. 🙂