
Marcové novinky pre publisherov
Dvadsiateho marca nás čaká prvý jarný deň a my veríme, že sa spolu s ním začne prebúdzať nie len príroda okolo nás, ale taktiež celý e-commerce trh. Dlhšie dni a krajšie počasie umožnia pustiť sa do doteraz odkladaných prerábok domu a záhrady, no ťažiť z nich môžu aj e-shopy s oblečením či športovými potrebami.
Vo februári sme však zažili viac chladných než pekných dní, a tak sa poďme pozrieť, akú úlohu to zohralo na výsledkoch siete.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Marcové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Mišo. 🙂
Zastúpenie trhov vo februári 2023
Vo februári zostáva zastúpenie jednotlivých trhov takmer bez zmeny. O 1 % si polepšil maďarský trh, zatiaľ čo podiel slovenského trhu na celkovom počte konverzií o 1 % klesol.
Zhrnutie mesiaca február 2023
- Počet konverzií – 67 511
- Vyplatené provízie publisherom – 262 682 €
- Celkový obrat e-shopov – 4 752 109 €
Zastúpenie segmentov vo februári 2023
Vo februári má naďalej najvyšší podiel na počte konverzií a výške provízií segment Bývanie a nábytok, a to aj napriek tomu, že oproti januáru jeho podiel na výške provízií klesol o 6 % a podiel na počte konverzií o 3 %.
Dobieha ho segment Ostatné, ktorého podiel na výške konverzií narástol o 2 % a podiel na výške provízií až o 6 %. V ostatných segmentoch pozorujeme len minimálne zmeny.
Zmeny v segmentoch január 2023 vs. február 2023
Novoročné šetrenie, ktoré sme pozorovali v januári, pretrváva aj v druhom mesiaci tohto roka. Ľudia viac využívali finančné služby, kde narástol počet konverzií o 15 %.
Naopak, neinvestovali do veľkých prerábok svojho bývania, čo môže byť dôsledkom aktuálnej ekonomickej situácie, ale aj premenlivého februárového počasia. Najvýraznejší pokles konverzií vidíme v segmente Bývanie a nábytok, a to o 28 %. Nasleduje elektro s poklesom o 23 % a ďalšie segmenty s poklesmi 12 % – 17 %.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Trend rastúcej priemernej hodnoty objednávky pozorujeme aj vo februári, a to vo všetkých segmentoch okrem Elektro, kde priemerná hodnota o 2 eurá klesla a Šport, kde hodnota zostala rovnaká.
Výrazný nárast vidíme najmä v segmente Financie, kde dosiahla priemerná hodnota objednávky až 87 EUR, čo je o 27 EUR viac ako v januári.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
V segmente Financie nenarástla iba priemerná hodnota objednávky, ale spolu s ňou sa o niečo zvýšila aj priemerná hodnota provízie. Mierny nárast vidíme aj v segmente Móda a krása, Zdravie a výživa, Šport a Ostatné.
Naopak, priemerná hodnota provízie mierne klesla v segmentoch Bývanie a nábytok a Elektro, a teda v tých, v ktorých pozorujeme aj najväčší pokles v počte konverzií.
Skokani februára
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní januára s februárom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v januári aspoň 50 a viac konverzií.
- RO – Reserved.com +195 %
- Born2Be.hu +150 %
- Wolt.com/cs/cze +62 %
- ENbook.cz +61 %
- PanAlfred.cz +55 %
- Wolt.com/sk/svk +51 %
- Bonprix.cz +47 %
- Alensa.hu +41 %
- SK – Mohito.com +40 %
- Svět-koupelny.cz +35 %
- Flagranti.cz +33 %
- eyerim.cz +31 %
- Coffeein.sk +30 %
- Portsystem.sk +29 %
- EXIsport.cz +28 %
- Zerex.sk +27 %
- eyerim.sk +27 %
- Autovybava.sk +25 %
- EXIsport.com/sk +24 %
- Voyo.cz +21 %
V tomto období ľudia zvyknú oživiť svoj šatník a postupne ho pripraviť na prichádzajúcu jar, čo sa ukázalo aj v našom rebríčku skokanov. Najúspešnejšími skokanmi sú rumunská kampaň Reserved.com a maďarská kampaň Born2Be, ale vidíme tu aj Bonprix.cz a slovenské Mohito.
Vo februári sme však zažili viac chladných a zamračených ako slnečných dní, ktoré zvádzali k tomu, aby sme trávili čas doma pod dekou s dobrým jedlom, pitím či knihou. Medzi skokanmi sa tak objavili český a slovenský Wolt, Panalfred.cz či ENbook.cz.
Kampane s najväčšími zárobkami vo februári 2023
- Moebelix.cz
- Voyo.cz
- 4Home.cz
- 4Home.sk
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- Venira.cz
- MerkuryMarket.sk
- Baumax.cz
- AndreaShop.sk
Najlepšie zarábajúcim kampaniam vo februári naďalej kraľuje Moebelix.cz. Zo šiesteho na druhé miesto sa prebojovala kampaň Voyo.cz a už štandardne tu vidíme aj Moebelix.sk, české a slovenské 4home, Andreashop.sk a MerkuryMarket.sk.
Najnovšie sa v rebríčku objavili kampane Venira.cz a Baumax.cz.
Najlepšie zárobky publisherov za február 2023
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
2 206 |
15 767 € |
Obsah |
2 740 |
14 820 € |
Obsah |
2 134 |
10 129 € |
Ostatné |
2 988 |
8 480 € |
Obsah |
983 |
8 282 € |
Ostatné |
3 523 |
8 177 € |
Obsah |
368 |
7 129 € |
Obsah |
3 932 |
6 458 € |
Ostatné |
2 659 |
5 920 € |
Obsah |
1 146 |
5 908 € |
Obsah |
835 |
5 866 € |
Ostatné |
575 |
3 725 € |
Ostatné |
622 |
3 439 € |
Obsah |
552 |
2 954 € |
Ostatné |
1 020 |
2 909 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tipy na marec
Ôsmeho marca majú sviatok všetky ženy a my našim publisherkám prajeme len to najlepšie. 🙂 Zároveň upriamujeme vašu pozornosť na kampane so ženskou cieľovou skupinou.
Dermacol.sk / Dermacol.cz
Provízia: až 12 %
Konverzný pomer: SK 12,77 % , CZ 9,02 %
Pôvodná česká značka Dermacol už viac ako polstoročie zdokonaľuje pleť a stará sa o krásu žien. Jeden z prvých krycích make-upov na svete vznikol v českom laboratóriu Dermacol. Už v šesťdesiatych rokoch ho používali hollywoodske hviezdy a Dermacol je aj po päťdesiatich rokoch synonymom pre dokonalý make-up nielen v Českej a Slovenskej republike, ale aj na celom svete.
V kampani budú počas marca prebiehať zaujímavé akcie:
- Od 1.3. do 15.3. – zľava 20 % na celú radu starostlivosti o pleť.
- Od 16.3. do 31.3. – zľava 20 % na make-upy a bázy pod make-up.
- Od 21.3. do 31.1. – 1+1 zdarma na parfémy a difuzéry.
Aromakh.cz
Provízia: až 9 %
Konverzný pomer: 27,91 %
Sortimentom e-shopu sú aromaterapeutické produkty vlastnej výroby. Výhodou aromaterapeutických prípravkov založených na éterických a rastlinných olejoch a maslách je, že neobsahujú cudzorodé látky, ktoré by organizmus zbytočne zaťažovali. Olejová kozmetika pôsobí nielen svojou vôňou, ale má široké spektrum ďalších účinkov. V ponuke nájdete širokú ponuku krásnych jarných vôní a prípravkov zameraných na problémy spojené s jarným ročným obdobím ako je atopický ekzém, saunovanie, podpora imunity, detoxikácia, veľkonočné upratovanie či prípravky proti hmyzu a antiparazitiká.
Bloomrobbins.cz / Bloomrobbins.sk
Provízia: 12 %
Konverzný pomer: CZ 11,69 %, SK 0,83 %
V prichádzajúcich mesiacoch bude potrebné dbať na regeneráciu vlasov, ktoré už viac nebudeme schovávať pod čapicou. Bloom Robbins, kampaň, ktorú ste doteraz poznali pod názvom Bloom Hair, prešla rebrandingom a rozširuje svoju radu produktov. V Bloom Robbins veria, že naozajstná krása žiari zvnútra a práve preto ich produkty už nie sú len o zdravých vlasoch, ale aj o krásnej pokožke, lepšom spánku, imunite a trávení.
IncaCollagen.sk / IncaCollagen.cz
Provízia: až 20 %
Konverzný pomer: SK 2,8 % , CZ 0,88 %
Inca Collagen je výživový doplnok obsahujúci 100 % čistý morský kolagén bez prísad. Ovplyvňuje bunkovú obnovu, regeneráciu a výživu pleti, pokožky, nechtov a vlasov, ktorú po zime všetci potrebujeme. Hoci si naše telo kolagén prirodzene vytvára samo, jeho produkcia sa po 25. roku života znižuje o 1,5 % každý rok a začínajú sa objavovať známky starnutia a opotrebenia. Pravidelným dopĺňaním Bio-Aktívneho kolagénu môžeme tento proces výrazne spomaliť a obmedziť.
Autodielygafa.sk
Provízia: až 5 %
Konverzný pomer: 21,77 %
Po zime sa patrí postarať nie len o naše zdravie, ale aj zdravie našich áut. Kampaň Autodielygafa.sk je popredný predajca autodielov v B2C aj B2B segmente. Na e-shope nájdete široký výber autopríslušenstva a autokozmetiky, ako aj desatisíce originálnych náhradných dielov expresne skladom s dodaním na druhý deň.