Marcové novinky pre publisherov
Najkratší mesiac v roku – február je za nami a my sa teraz spoločne pozrieme na to ako to vyzerá v Dognete. Do týchto noviniek sme prvý krát zaradili nejaké nové štatistiky. Veríme, že sa Vám budú páčiť. 🙂
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast.
Začnime ale štandardným zastúpením trhov.
Zastúpenie trhov vo februári 2022
Vo februári sa mierne zvýšil podiel zahraničných trhov na celkovom počte konverzií. Podiel maďarského trhu sa zvýšil z 8% na 10% a podiely rumunského a poľského trhu z 2% na 3%.
Český trh sa drží na 36% bez zmeny a podiel slovenského trhu mierne poklesol z 52% na 48%.
Zhrnutie mesiaca február 2022
- Počet konverzií – 75 348
- Vyplatené provízie publisherom – 323 282€
- Celkový obrat e-shopov – 6 129 858€
Zastúpenie segmentov vo februári 2022
Najsilnejším segmentom zostáva samozrejme aj naďalej Bývanie a nábytok. Zaujímavé je, že sa o niečo málo znížil podiel na celkovom počte konverzií – z 38% na 36%, ale narástol podiel na vyplatených províziách o 2% na 54%. Je to z toho dôvodu, že výška objednávky v tomto segmente sa aktuálne zvyšuje.
V ostatných segmentoch došlo k minimálnym zmenám.
Zmeny v segmentoch február 2022 vs. január 2022
Počet konverzií vo väčšine segmentov mierne poklesol. Na zhruba rovnakej úrovni sa držia segmenty Móda a krása, Zdravie a výživa, Financie aj Ostatné.
Dobrou správou ale je, že rastie priemerná hodnota objednávky naprieč väčšinou segmentov.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Podľa tohoto grafu sa nám potvrdilo tvrdenie, že priemerná hodnota objednávky naprieč väčšinou segmentov skutočne rastie. Bez zmeny alebo s minimálnym poklesom je v segmentoch móda a krása, Zdravie a výživa a Ostatné.
Vo všetkých ostatných segmentoch narástla. Najviac v segmentoch Nábytok a bývanie a Elektro.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Tak ako rastie priemerná hodnota objednávky vo väčšine segmentov, tak rastie aj priemerná výška provízie. Najvyššia priemerná provízia je v populárnom segmente Bývanie a nábytok.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní januára a februára. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v januári aspoň 50 a viac konverzií.
- Sinsay.ro +250%
- Alza.hu +148%
- Voton.cz +103%
- Zooplus.hu + 100%
- Profimed.cz +64%
- Butorpiac.hu +62%
- Heliumking.sk +49%
- MerkuryMarket.sk +45%
- Olivie.cz +45%
- Eyerim.cz 4+1%
- Heliumking.hu +39%
- Dobrytextil.sk +31%
- Astoreo.cz +30%
- Nabytkomanie.cz +29%
- Darcekovy-raj.sk +28%
- Dodo.hu +25%
- Ochutnejorech.cz +25%
- Pepita.hu +23%
- Parfemplus.sk +22%
- Vivantis.cz +19%
Na prvých dvoch priečkach skokanov sa prekvapivo umiestnili rumunská a maďarská kampaň – Sinsay.ro a Alza.hu. Na treťom mieste je kampaň z Auto-moto segmentu – Voton.cz.
Kampane s najväčšími zárobkami vo februári 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- Baumax.cz
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- 4home.sk
- Svetla.sk
- Decathlon.sk
- Kondela.sk
Vo februári sa v zozname top 10 kampaní s najlepšími zárobkami udiali len minimálne zmeny. V top 10 sa znova ocitla obľúbená kampaň Kondela.sk a MerkuryMarket.sk a zo zoznamu vypadli kampane Idea-nabytok.sk a AndreaShop.sk.
Prvé dve priečky zostali bez zmeny a sú na nich kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na treťom mieste nahradila kampaň Svetla24.cz minulomesačný Baumax.cz.
Najlepšie zárobky publisherov za február 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 5 101 | 31 961€ |
Obsah | 4 470 | 21 155€ |
Ostatné | 2 504 | 17 902€ |
Ostatné | 1 661 | 15 313€ |
Obsah | 2 055 | 12 309€ |
Obsah | 1 438 | 10 856€ |
Ostatné | 4 077 | 10 625€ |
Obsah | 3 920 | 10 339€ |
Ostatné | 802 | 8 197€ |
Ostatné | 2 880 | 7 463€ |
Ostatné | 2 133 | 5 319€ |
Ostatné | 765 | 4 615€ |
Obsah | 403 | 4 328€ |
Obsah | 567 | 3 923€ |
Obsah | 549 | 3 835€ |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tip na marec – Starostlivosť & údržba auta
Zimné mesiace dávajú náším autám zabrať, preto je ich starostlivosť po zime rovnako dôležitá ako pred zimou. Pravidelnou údržbou auta prispejete nielen k zdravšiemu prostrediu, v ktorom sa budete lepšie cítiť, ale aj predlžíte životnosť vozidla a jeho jednotlivých častí.
Prinášame vám tipy na kampane, ktoré ponúkajú všetko potrebné, čo k údržbe a starostlivosti o auto zákazník potrebuje. V kampaniach nájdete sortimenty pneumatík, autokozmetiky, prevádzkových kvapalín, ale aj auto doplnkov.
Viac tipov na zaujímavé kampane a bližšie informácie k jednotlivým kampaniam nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.