Januárové novinky pre publisherov

Januárové novinky pre publisherov

Je tu nový rok, ktorý nám prinesie nové výzvy a veríme, že aj nové úspechy. Január je už tradične čas bilancovania, tak sa poďme teraz spoločne pozrieť na to, ako dopadol nie len december, ale aj celý rok 2021. Tentokrát sa pripravte na dlhšie novinky, pretože pridávame aj nové štatistiky. Veríme, že sa Vám budú páčiť. 

Video sme tento mesiac pre Vás nemohli nahrať :(. Počas sviatkov sme sa pustili do malého prerábania našich kancelárií a naše štúdio je nepoužiteľné. Novinky sme Vám ale chceli priniesť už teraz a video Vám vynahradíme budúci mesiac. 🙂

 

Sieť rástla aj v roku 2021

Začnime teda niečím extra. Dognet rástol medziročne o:

  • 48% v počte konverzií
  • 56% v províziách vyplatených publisherom
  • o 71% v obrate, ktorý sme priniesli klientom

Samozrejme, nie tak výrazne ako minulý rok. Keď sa však pozrieme na to, že všetko robíme férovo a s „čistým štítom“, tak je to super výsledok. 

Už v roku 2015 sa hovorilo, že už nie je na trhu miesto. Ale Dognet ho našiel 🙂 Trh potreboval lepšiu službu a lepší prístup. A ten sme, hlavne do česko-slovenského affiliate marketingu, priniesli. Aj vďaka nám je celý trh lepší a profesionálnejší.

 

Zastúpenie trhov v decembri 2021

A teraz poďme na klasiku. Aj v decembri sa mierne zvýšil podiel slovenského trhu na celkovom počte konverzií v sieti Dognet a to až 59%. Český trh sa podieľal 31% a maďarský, rumunský a poľský zostali oproti novembru bez zmeny, teda 7%, 1% a 2%.

 

Zastúpenie segmentov v decembri 2021

V decembri sa oproti novembru mierne zmenilo zastúpenie jednotlivých segmentov aj na počte konverzií, aj na výške vyplatených konverzií. 

Polepšili si segmenty Móda a krása, Ostatné a šport v oboch parametroch. Zaujímavé je, že v segmente Zdravie a výživa o 2% klesol podiel na počte konverzií, ale o 1% stúpli zarobené provízie. Je to spôsobené vyššou priemernou hodnotou objednávky, ktorá bola v decembri v priemere o 10€ vyššia ako v novembri. 

 

Zmeny v segmentoch november 2021 vs. december 2021

Potvrdilo sa, že november býva väčšinou najsilnejší mesiac v roku vo väčšine segmentov. Počet predajov v dlhodobo najsilnejšom segmente bývanie a nábytok mierne poklesol, no stále je najsilnejším segmentom. 

Naopak viac sa v decembri nakupovali produkty zo segmentov móda a krása, Elektro či šport. 

 

Zmeny v segmentoch december 2020 vs. december 2021

Tohtoročný december bol silnejší vo všetkých segmentoch okrem elektroniky. Najvýraznejšie znovu vzrástol počet konverzií v segmente Bývanie a nábytok.

 

Porovnanie rokov 2020 vs. 2021

Tu sa hodí prihodiť jednu extra štatistiku. Ako sa zmenili podiely jednotlivých segmentov v roku 2021 v porovnaní s rokom 2020? Ktoré segmenty výrazne narástli a ktoré aktuálne nie sú až tak populárne? Samozrejme to ovplyvňuje mnoho faktorov. V týchto rokoch určite aktuálny stav korona krízy, ale samozrejme, aj zaujímavé kampane spustené v daných segmentoch a v neposlednom rade samotné affiliate projekty publisherov.

Segment bývania a nábytku je v posledných rokoch najsilnejší v sieti Dognet. V roku 2021 dokonca najviac rástol vo výške vyplatených provízií a to až o 46% v porovnaní s rokom 2020, pričom počet konverzií vzrástol “iba” o 38%. V počte konverzií najviac vyrástol segment športu a to až o 45%, pričom počet konverzii sa zvýšil o 36%. Navýšenie spôsobilo výrazné zvýšenie priemernej hodnoty objednávky, ktorá bola v roku 2020 49€ a v roku 2021 sa zvýšila až na 66€.

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní novembra a decembra. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v novembri aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Planeo.sk +356%
  2. ZlavaDna.sk +185%
  3. Lazenskakava.cz +131%
  4. Sportby.cz +124%
  5. Johnc.sk +122%
  6. Shop.rukahore.sk +119%
  7. Spartoo.sk +103%
  8. Olivie.sk +102%
  9. Sportby.sk +100%
  10. Gamisport.sk +100%
  11. Ekszer-eshop.hu +99%
  12. Vsetkonamobil.sk +96%
  13. Alinda.hu +93%
  14. Ruzovyslon.sk +92%
  15. UzasneDarceky.sk +92%
  16. Vibratory.net +90%
  17. Alinda.sk +89%
  18. IronAesthetics.sk +88%
  19. Sperky-eshop.sk +86%
  20. Laab.cz +79%

V decembrových skokanoch zaznamenala jednoznačne najväčší úspech len nedávno spustená kampaň Planeo.sk, ktorá v novembri zaznamenala prvých pár desiatok konverzií a v decembri sa už poriadne rozbehla. 

Úspešné boli tiež viaceré športové kampane ako Sportby, Gamisport či IronAesthetics. Ako vianočné darčeky tento rok očividne dobre išli aj hračky pre dospelých, čo vidno na číslach kampaní RuzovySlon.sk a Vibratory.net.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. 4home.cz
  2. Moebelix.sk
  3. 4home.sk
  4. Moebelix.cz
  5. Decathlon.sk
  6. Svetla24.cz
  7. Mall.sk
  8. MerkuryMarket.sk
  9. ManuCafe.pl
  10. Baumax.cz

Vianočný mesiac znovu dobre zamiešal dlhodobo stabilný zoznam kampaní s najväčšími zárobkami. Na prvých miestach sa síce stále držia kampane 4home.cz a sk a Moebelix.cz a sk, no ostatné pozície sa pomiešali. 

Decathlon.sk si v decembri polepšil z 8. miesta na 5. miesto. Prekvapivo sa na 9. mieste objavila poľská kampaň ManuCafe.pl a zo zoznamu vypadla tento krát kampaň Dormeo.sk.

 

Najlepšie zárobky publisherov za december 2021

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 9 726 38 963€
Obsah 16 344 29 127€
Obsah 7 307 28 089€
Ostané 8 242 27 921€
Obsah 5 764 22 737€
Ostatné 11 166 20 225€
Ostatné 3 136 15 646€
Obsah 2 528 15 530€
Ostatné 6 345 15 398€
Ostatné 5 288 13 085€
Obsah 475 12 232€
Obsah 1 789 7 717€
Obsah 1 028 6 428€
Obsah 1 243 6 418€
Obsah 1 457 5 797€

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.

 

Tip na január – všetci športujú a chudnú

Január je už tradične mesiac plný predsavzatí. V posledných rokoch už štandardne sledujeme zvýšený dopyt najmä po produktoch športových kampaní – športovom vybavení, športovej výžive, ale aj rôznych produktoch na podporu chudnutia

V januári sa teda oplatí propagovať práve kampane s takýmto sortimentom. 

Čo sa týka športového vybavenia, náčinia, či oblečenia jednoznačne odporúčame kampane Decathlon.sk, InSPORTline.sk, Exisport.sk a Exisport.cz či Gymbeam.sk alebo Mastersport.cz

Pokiaľ sa chcete venovať téme chudnutia a zdravej výživy, nezabudnite na kampane Grizly.sk a Grizly.cz, Zdravestravovanie.sk / Zdravestravovani.cz, Proteinaco.sk /Proteinaco.cz a ďalšie, zaujímavé kampane, ktoré u nás nájdete. 

Rozšírený zoznam kampani, ktoré odporúčame propagovať nájdete  v samostatnom článku.

To je od nás na dnešné novinky všetko. Prajeme všetkým našim publisherom úspešný štart do nového roka a veľa konverzií. 🙂

 

 

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?