Februárové novinky pre publisherov
Prvý mesiac v roku 2022 je už za nami a my sa teraz spoločne pozrieme na to, ako sme v Dognete odštartovali nový rok. Novinky pre publisherov Vám tentokrát znovu aj vo videu prináša Michal a Štefan.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast.
Zastúpenie trhov v januári 2022
Začnime štandardnou štatistikou pomeru jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet. Zmenilo sa niečo s príchodom nového roku?
Aj napriek tomu, že od januára platí v Českej republike sprísnený zákon o “cookies” (na Slovensku začína platiť až od 1.2.2022), na zastúpení jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií sa to neodrazilo. Práve naopak. Český trh mal v januári 2022 o niečo vyšší podiel na celkovom počte konverzií ako minulé mesiace a to až 36% voči stále silnejšiemu slovenskému trhu, ktorý mal zastúpenie 52%.
Mierne sa tiež zvýšil podiel maďarského trhu zo 7% na 8% a rumunského trhu z 1% na 2%.
Zastúpenie segmentov v januári 2022
Najsilnejším segmentom stále a dlhodobo zostáva Bývanie a nábytok. V mesiaci január sa dokonca zvýšila výška vyplatených provízií zo segmentu bývania až na 52% z celkového počtu vyplatených provízií v sieti Dognet.
Silnejšie zastúpenie oproti decembru má v oboch parametroch aj segment Zdravie a výživa. Segment elektro a šport sa oproti decembru vôbec nezmenil a segmenty Ostatné a Móda a krása si jemne pohoršili.
Zmeny v segmentoch január 2022 vs. december 2021
December býva, väčšinou po novembri, druhým absolútne najsilnejším mesiacom v roku. Preto je absolútne bežné, že práve v januári je takmer vo všetkých kampaniach výrazne nižší počet konverzií. Najmenší rozdiel sme zaznamenali v segmente Zdravie a výživa, ktorý bol relatívne silný aj v januári a poklesol len o 6%.
Segment financií je jediný, ktorý si polepšil o viac ako 40%.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní decembra a januára. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v decembri aspoň 50 a viac konverzií.
- Zdravestravovani.cz +139%
- Proteinaco.cz +128%
- Zdravestravovanie.sk +118%
- Hillvitalshop.cz +89%
- Heliumking.hu +84%
- Reserved.com/sk +76%
- Dermacol.cz +75%
- Porsystem.sk +71%
- Provysavace.cz +66%
- Bijuterii-eshop.ro +63%
- Najlekaren.eu +61%
- Voton.cz +61%
- Protein.sk +54%
- Prevysavace.sk +52%
- Bonprix.cz +52%
- Erteksziget.hu +48%
- Fexi.cz +46%
- Esat.sk +46%
- Biotechusa.hu +43%
- Blancheporte.cz +41%
Znovu sa ukázalo, že január je mesiac predsavzatí o zdravšom životnom štýle. Najväčšími skokanmi sa stali práve kampane z takéhoto segmentu ako ZdraveStravovani.cz, ZdraveStravovanie.sk alebo Proteinaco.cz.
Kampane s najväčšími zárobkami v januári 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- 4home.cz
- Svetla24.cz
- 4home.sk
- Decathlon.sk
- Svetla.sk
- Andreashop.sk
- Idea-nabytok.sk
V januári sa aj celkom výrazne zmenili najlepšie zarábajúcich kampaní. 4home.cz, dlhodobo sa držiaca na prvých priečkach je tento krát “až” na 4. Mieste. Na prvé dve miesta sa prebojovali kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Kampaň Baumax.cz, ktorá bola minulý mesiac na 10. Mieste je tento krát na treťom. Novou kampaňou v top 10 je aj Idea-nabytok.sk na 10. mieste.
Najlepšie zárobky publisherov za január 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 6 343 | 35 444€ |
Obsah | 4 685 | 24 018€ |
Ostatné | 3 282 | 21 278€ |
Ostatné | 2 128 | 16 991€ |
Obsah | 6 733 | 16 617€ |
Obsah | 1 867 | 14 343€ |
Obsah | 2 496 | 13 975€ |
Ostatné | 5 524 | 13 572€ |
Ostatné | 3 543 | 8 695€ |
Ostatné | 2 908 | 7 783€ |
Ostatné | 986 | 6 110€ |
Obsah | 949 | 5 599€ |
Obsah | 730 | 5 062€ |
Ostatné | 576 | 4 401€ |
Obsah | 1 133 | 4 243€ |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tip na február – Valentín
Valentín, deň zamilovaných je najznámejším dňom vo februári. Mnoho ľudí v tento deň obdaruje svojho partnera milým darčekom, kvetmi či romantickou večerou.
Prinášame Vám tipy na kampane, ktoré sa oplatí propagovať pred Valentínom. V kampaniach nájdete originálne fotodarčeky, šperky, parfémy, personalizované luxusné čokolády, či šteklivé darčeky pre odvážnejších, ktoré určite potešia každého partnera.
Nezabudnite na skvelé kampane ako je Darčekový-raj.sk / Darkovo.cz, Inspio.sk, Sofia.sk, ktorá má pred Valentínom aj zľavu 3za2 na Pandoru, Šperky-eshop, ktoré majú v administrácií valentínske bannery a kupón na 15% zľavu.
A pre odvážnejších aj spodná bielizeň v Saxana.sk kde tiež prebiehajú predvalentínske akcie, ďalej iSexshop.sk alebo Ruzovyslon.sk kde je tiež k dispozícií zľavový kód.
Všetky potrebné informácie a omnoho viac tipov na kampane nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.