Februárové novinky pre publisherov

Februárové novinky pre publisherov

Prvý mesiac v roku 2022 je už za nami a my sa teraz spoločne pozrieme na to, ako sme v Dognete odštartovali nový rok. Novinky pre publisherov Vám tentokrát znovu aj vo videu prináša Michal a Štefan.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článkuvidea, ale aj ako podcast

Zastúpenie trhov v januári 2022

Začnime štandardnou štatistikou pomeru jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet. Zmenilo sa niečo s príchodom nového roku?

Aj napriek tomu, že od januára platí v Českej republike sprísnený zákon o “cookies” (na Slovensku začína platiť až od 1.2.2022), na zastúpení jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií sa to neodrazilo. Práve naopak. Český trh mal v januári 2022 o niečo vyšší podiel na celkovom počte konverzií ako minulé mesiace a to až 36% voči stále silnejšiemu slovenskému trhu, ktorý mal zastúpenie 52%.

Mierne sa tiež zvýšil podiel maďarského trhu zo 7% na 8% a rumunského trhu z 1% na 2%.

 

Zastúpenie segmentov v januári 2022

Najsilnejším segmentom stále a dlhodobo zostáva Bývanie a nábytok. V mesiaci január sa dokonca zvýšila výška vyplatených provízií zo segmentu bývania až na 52% z celkového počtu vyplatených provízií v sieti Dognet.

Silnejšie zastúpenie oproti decembru má v oboch parametroch aj segment Zdravie a výživa. Segment elektro a šport sa oproti decembru vôbec nezmenil a segmenty Ostatné a Móda a krása si jemne pohoršili.

 

Zmeny v segmentoch január 2022 vs. december 2021

December býva, väčšinou po novembri, druhým absolútne najsilnejším mesiacom v roku. Preto je absolútne bežné, že práve v januári je takmer vo všetkých kampaniach výrazne nižší počet konverzií. Najmenší rozdiel sme zaznamenali v segmente Zdravie a výživa, ktorý bol relatívne silný aj v januári a poklesol len o 6%.

Segment financií je jediný, ktorý si polepšil o viac ako 40%.

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní decembra a januára. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v decembri aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Zdravestravovani.cz +139%
  2. Proteinaco.cz +128%
  3. Zdravestravovanie.sk +118%
  4. Hillvitalshop.cz +89%
  5. Heliumking.hu +84%
  6. Reserved.com/sk +76%
  7. Dermacol.cz +75%
  8. Porsystem.sk +71%
  9. Provysavace.cz +66%
  10. Bijuterii-eshop.ro +63%
  11. Najlekaren.eu +61%
  12. Voton.cz +61%
  13. Protein.sk +54%
  14. Prevysavace.sk +52%
  15. Bonprix.cz +52%
  16. Erteksziget.hu +48%
  17. Fexi.cz +46%
  18. Esat.sk +46%
  19. Biotechusa.hu +43%
  20. Blancheporte.cz +41%

Znovu sa ukázalo, že január je mesiac predsavzatí o zdravšom životnom štýle. Najväčšími skokanmi sa stali práve kampane z takéhoto segmentu ako ZdraveStravovani.cz, ZdraveStravovanie.sk alebo Proteinaco.cz.

 

Kampane s najväčšími zárobkami v januári 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Baumax.cz
  4. 4home.cz
  5. Svetla24.cz
  6. 4home.sk
  7. Decathlon.sk
  8. Svetla.sk
  9. Andreashop.sk
  10. Idea-nabytok.sk

V januári sa aj celkom výrazne zmenili najlepšie zarábajúcich kampaní. 4home.cz, dlhodobo sa držiaca na prvých priečkach je tento krát “až” na 4. Mieste. Na prvé dve miesta sa prebojovali kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Kampaň Baumax.cz, ktorá bola minulý mesiac na 10. Mieste je tento krát na treťom. Novou kampaňou v top 10 je aj Idea-nabytok.sk na 10. mieste.

 

Najlepšie zárobky publisherov za január 2022

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 6 343 35 444€
Obsah 4 685 24 018€
Ostatné 3 282 21 278€
Ostatné 2 128 16 991€
Obsah 6 733 16 617€
Obsah 1 867 14 343€
Obsah 2 496 13 975€
Ostatné 5 524 13 572€
Ostatné 3 543 8 695€
Ostatné 2 908 7 783€
Ostatné 986 6 110€
Obsah 949 5 599€
Obsah 730 5 062€
Ostatné 576 4 401€
Obsah 1 133 4 243€

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.

 

Tip na február – Valentín

Valentín, deň zamilovaných je najznámejším dňom vo februári. Mnoho ľudí v tento deň obdaruje svojho partnera milým darčekom, kvetmi či romantickou večerou.

Prinášame Vám tipy na kampane, ktoré sa oplatí propagovať pred Valentínom. V kampaniach nájdete originálne fotodarčeky, šperky, parfémy, personalizované luxusné čokolády, či šteklivé darčeky pre odvážnejších, ktoré určite potešia každého partnera.

Nezabudnite na skvelé kampane ako je Darčekový-raj.sk / Darkovo.cz, Inspio.sk, Sofia.sk, ktorá má pred Valentínom aj zľavu 3za2 na Pandoru, Šperky-eshop, ktoré majú v administrácií valentínske bannery a kupón na 15% zľavu. 

A pre odvážnejších aj spodná bielizeň v Saxana.sk kde tiež prebiehajú predvalentínske akcie, ďalej iSexshop.sk alebo Ruzovyslon.sk kde je tiež k dispozícií zľavový kód. 

Všetky potrebné informácie a omnoho viac tipov na kampane nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.

 

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?