Cookie-less tracking, ITP 2.0 a iné chuťovečky

Cookie-less tracking, ITP 2.0 a iné chuťovečky

Apple sa vo veľkom snaží zamedziť sledovaniu jeho používateľov. Prichádza s novinkami ako ITP 2.0, ktoré blokuje externé cookies v prehliadači Safari, či dokonca chce v pripravovanom iOS11 kompletne zamedziť vytváraniu cookies.

Cookie-less tracking

Na túto tému sa v poslednom čase vyjadrilo viacero sietí, no všade to bolo o tom istom – IP tracking a User Agent.

Nehovoria o ničom inom ako IP a UserAgent trackovaní. Akurát je to celé zabalené v zlatom pozlátku a opísané ako neviem aká super novinka 🙂 Čiže toto už dávno máme.

Martin Slašťan, Quality Unit (Post Affiliate Network)

Ako to riešime v Dognete

V Dognete sledujeme používateľa a zapisujeme provízie na základe týchto parametrov (presne v tomto poradí):

  • Unikátny kód kupónu influencera – unikátny kód vygenerovaný inzerentom pre konkrétneho publishera je na prvom mieste. Nikdy preto nekopírujte kódy kupónov z iných webov či soc. sietí. Viac o kupónovom trackingu
  • Pevne zadané ID publishera – používa sa pri integrácii S2S (postback URL). Napríklad pri trackingu kampane Zaloz.ma, kde lead je síce zapísaný klasicky cez JavaScript, ale inzerent si uloží ID publishera k leadu a keď dôjde ku kompletnému vyplneniu profilu zákazníka, tak následnú províziu 7,70€ zapíše cez postback URL
  • 1st a 3rd party cookies – pri kliknutí na publisherský odkaz (či už priamy alebo redirectový) sa vytvorí 1st a 3rd party cookies v prehliadači. Cookies sú viazané na konkrétny prehliadač a dajú sa jednoducho vymazať
  • HTML5 Web Storage cookies – HTML5 cookies sú uložené v local storage a nie je také jednoduché ich vymazať
  • Flash cookies – Flash cookies už nie sú špecifikované na prehliadač a teda Flash cookies vytvorené vo Firefoxe, sú platné aj na Chrome, IExplorer, Opera, atď
  • User Agent a IP adresa – typ a verzia prehliadača zákazníka v kombinácii s IP adresou
  • IP adresa – čisto len IP adresa zákazníka

 

Vo väčšine kampaní sledujeme IP adresu 24 hodín od prekliku. Táto funkcionalita u nás beží už viac ako 2 roky. V niektorých kampaniach je tento IP tracking dokonca predĺžený.

Cookie-less tracking nevyžaduje od publishera žiadne úpravy na jeho stránkach.

Na cookie-less tracking sme teda pripravení. 😉

 

Apple’s Intelligent Tracking Prevention 2.0 (ITP 2.0)

V skratke: Safari na iOS bude blokovať externé cookies. Viac info v článku What Does ITP 2.0 Mean for You? [EN].

Ako to vyzerá u nás v Dognete s ITP 2.0:

Náš Dogneťácky tracking sa dá na web inzerent nasadiť rôzne. Problém s ITP 2.0 nastane vtedy, ak tracking na webe inzerenta je nasadený pomocou HTML pixel SALE trackingu a zároveň publisher používa priame odkazy na web inzerenta (teda preklik sa zapíše pomocou JavaScript CLICK tracking kódu).

  • Príklad priameho odkazu: https://www.tpd.sk/?utm_source=dognet&utm_medium=odkaz&utm_campaign=affiliate&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=a033ab47

JavaScript CLICK tracking totižto kvôli ITP 2.0 vytvorí 1st party cookies a HTML pixel SALE tracking vie čítať len 3rd party cookies. Provízia sa v tomto prípade môže zapísať len na základe IP trackingu (default 24 hodín, v niektorých kampaniach predĺžený).

U nás v Dognete vždy preferujeme JavaScriptovú verziu SALE trackingu, pokiaľ je to možné. Preto kampaní s HTML trackingom je v Dognete naozaj málo.

HTML pixel SALE tracking máme aktuálne nasadený na:

  • Autorohoze.sk
  • Bevmarket.sk
  • ColostrumShake.cz
  • Creditportal.cz
  • Digislovakia.sk
  • Erex24 sk/cz
  • Esat.sk
  • Menox45.sk
  • Mojalinia.sk
  • Najzlato.sk
  • Protein sk/cz
  • Spartoo.sk (v kampani sú redirectové odkazy)
  • Trendovo sk/cz
  • Vivaeshop.sk

Pokiaľ chcete byť Safari friendly, v týchto kampaniach vám odporúčame prejsť na redirectový odkaz.

 

Druhým možným problémov je, ak zákazníka privediete na doménu A, ale predaj vykoná na doméne B. V takýchto prípadoch opäť odporúčame použiť redirectový odkaz.

Kampane, kde je veľká pravdepodobnosť že takéto niečo nastane, sú:

  • ADVANCE nutraceutics (pre každý produkt majú landing page na samostatnej doméne)
  • eFarby.sk (pokiaľ posielate traffic na akcia.efarby.sk)

 

Tento článok budeme postupne aktualizovať o ďalšie chuťovečky, ktoré si na nás Apple či Európska únia pripraví.

PS: Medzi 2.9. a 3.10. 2018 len 0.66% zákazníkov kliklo na odkaz publishera z prehliadača Safari

Cookie-less tracking, ITP 2.0 a iné chuťovečky

5 z 2



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?