Cookie-less tracking, ITP 2.0 a iné chuťovečky
Apple sa vo veľkom snaží zamedziť sledovaniu jeho používateľov. Prichádza s novinkami ako ITP 2.0, ktoré blokuje externé cookies v prehliadači Safari, či dokonca chce v pripravovanom iOS11 kompletne zamedziť vytváraniu cookies.
Cookie-less tracking
Na túto tému sa v poslednom čase vyjadrilo viacero sietí, no všade to bolo o tom istom – IP tracking a User Agent.
Martin Slašťan, Quality Unit (Post Affiliate Network)
Ako to riešime v Dognete
V Dognete sledujeme používateľa a zapisujeme provízie na základe týchto parametrov (presne v tomto poradí):
- Unikátny kód kupónu influencera – unikátny kód vygenerovaný inzerentom pre konkrétneho publishera je na prvom mieste. Nikdy preto nekopírujte kódy kupónov z iných webov či soc. sietí. Viac o kupónovom trackingu
- Pevne zadané ID publishera – používa sa pri integrácii S2S (postback URL). Napríklad pri trackingu kampane Zaloz.ma, kde lead je síce zapísaný klasicky cez JavaScript, ale inzerent si uloží ID publishera k leadu a keď dôjde ku kompletnému vyplneniu profilu zákazníka, tak následnú províziu 7,70€ zapíše cez postback URL
- 1st a 3rd party cookies – pri kliknutí na publisherský odkaz (či už priamy alebo redirectový) sa vytvorí 1st a 3rd party cookies v prehliadači. Cookies sú viazané na konkrétny prehliadač a dajú sa jednoducho vymazať
- HTML5 Web Storage cookies – HTML5 cookies sú uložené v local storage a nie je také jednoduché ich vymazať
- Flash cookies – Flash cookies už nie sú špecifikované na prehliadač a teda Flash cookies vytvorené vo Firefoxe, sú platné aj na Chrome, IExplorer, Opera, atď
- User Agent a IP adresa – typ a verzia prehliadača zákazníka v kombinácii s IP adresou
- IP adresa – čisto len IP adresa zákazníka
Vo väčšine kampaní sledujeme IP adresu 24 hodín od prekliku. Táto funkcionalita u nás beží už viac ako 2 roky. V niektorých kampaniach je tento IP tracking dokonca predĺžený.
Na cookie-less tracking sme teda pripravení. 😉
Apple’s Intelligent Tracking Prevention 2.0 (ITP 2.0)
V skratke: Safari na iOS bude blokovať externé cookies. Viac info v článku What Does ITP 2.0 Mean for You? [EN].
Ako to vyzerá u nás v Dognete s ITP 2.0:
Náš Dogneťácky tracking sa dá na web inzerent nasadiť rôzne. Problém s ITP 2.0 nastane vtedy, ak tracking na webe inzerenta je nasadený pomocou HTML pixel SALE trackingu a zároveň publisher používa priame odkazy na web inzerenta (teda preklik sa zapíše pomocou JavaScript CLICK tracking kódu).
- Príklad priameho odkazu: https://www.tpd.sk/?utm_source=dognet&utm_medium=odkaz&utm_campaign=affiliate&a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=a033ab47
JavaScript CLICK tracking totižto kvôli ITP 2.0 vytvorí 1st party cookies a HTML pixel SALE tracking vie čítať len 3rd party cookies. Provízia sa v tomto prípade môže zapísať len na základe IP trackingu (default 24 hodín, v niektorých kampaniach predĺžený).
HTML pixel SALE tracking máme aktuálne nasadený na:
- Autorohoze.sk
- Bevmarket.sk
- ColostrumShake.cz
- Creditportal.cz
- Digislovakia.sk
- Erex24 sk/cz
- Esat.sk
- Menox45.sk
- Mojalinia.sk
- Najzlato.sk
- Protein sk/cz
- Spartoo.sk (v kampani sú redirectové odkazy)
- Trendovo sk/cz
- Vivaeshop.sk
Pokiaľ chcete byť Safari friendly, v týchto kampaniach vám odporúčame prejsť na redirectový odkaz.
Druhým možným problémov je, ak zákazníka privediete na doménu A, ale predaj vykoná na doméne B. V takýchto prípadoch opäť odporúčame použiť redirectový odkaz.
Kampane, kde je veľká pravdepodobnosť že takéto niečo nastane, sú:
- ADVANCE nutraceutics (pre každý produkt majú landing page na samostatnej doméne)
- eFarby.sk (pokiaľ posielate traffic na akcia.efarby.sk)
Tento článok budeme postupne aktualizovať o ďalšie chuťovečky, ktoré si na nás Apple či Európska únia pripraví.
PS: Medzi 2.9. a 3.10. 2018 len 0.66% zákazníkov kliklo na odkaz publishera z prehliadača Safari