Čo znamenajú informácie na detaile kampane?
Čo znamenajú informácie na detaile kampane?
Po kliknutí na názov alebo logo kampane v našom prehľade všetkých kampaní sa dostanete na detail kampane, kde nájdete bližšie informácie o podmienkach či dostupných reklamných prvkoch. Čo znamenajú jednotlivé informácie?
Základné informácie
- Provízia – provízia je výška odmeny pre publishera za sprostredkovaný nákup
- Dĺžka cookie – cookies je údaj, ktorý identifikuje návštevníka webu aj publishera, ktorý ho tam priniesol. Je to dočasný súbor, ktorý sa ukladá v prehliadači návštevníka. Tým pádom vieme priradiť províziu publisherovi. Cookies zabezpečuje aj to, aby publisher dostal províziu aj keď sa návštevník po niekoľkých dňoch na web vráti
- Dĺžka IP trackingu – ak zákazník klikne na odkaz publishera cez mobil a potom sa presunie na počítač, kde spraví nákup (teda na iné zariadenie kde nie je cookie z prekliku), provízia zapíše na základe IP trackingu, ktorú sledujeme uvedený čas
- Dĺžka schvaľovania – určuje maximálny počet dní, koľko môže trvať schválenie alebo zamietnutie čakajúcej provízie. V niektorých eshopoch môže zákazník vrátiť tovar bez udania dôvodu do 30 dní alebo aj dlhšie. Poprípade si zákazník mohol zakúpiť produkt, ktorý je na objednávku a vybavenie trvá dlhší čas ako pri ostatných nákupoch. Vieme, že vyhodnotenie provízie je dôležitý faktor a inzerenti sa preto snažia schvaľovať províziu hneď ako je to možné. Vo výnimočných situácia sa však môže stať, že na uzatvorenie budete čakať uvedený počet dní
Inzerenti vyhodnocujú 90% konverzií v mesiac záznamu, najneskôr v úvode nasledujúceho mesiaca. Zvyšok sú neuzavreté konverzie, ktoré inzerent nemôže vyhodnotiť lebo sa čaká na tovar, na prebratie tovaru a podobne.
- Dostupné trhy – určuje, pre aké krajiny je kampaň cielená
Prvky k dispozícii
Hovorí o tom, aké prvky a možnosti máte k dispozícii v danej kampani.
- Bannery – grafické bannery nájdete v každej kampani. Snažíme sa pre vás získať čo najširšiu ponuku rozmerov. V prípade, že v ponuke nenájdete potrebný rozmer, kontaktujte nás
- iFrame – iframe je formulár, ktorý je možné si vložiť na vlastný web. iFrame najčastejšie nájdete pri leadových kampaniach (napr. financie)
- PR články – tieto články môžete v plnom rozsahu uverejniť na vašom blogu či magazíne
- Kupóny – zľavové kupóny, ktoré môžete použiť pri propagácii kampane na vašom webu. Či už si z neho vytvoríte vlastný banner alebo ho uvediete v textovej forme či inak, je už na vás
- Influenceri – hovorí o tom, či je v kampani môžné trackovať na základe unikátneho kódu kupónu. Viac informácií nájdete v osobitnom článku
- XML feed – stále aktuálny súbor na webovej URL adrese, ktorý obsahuje informácie o všetkých produktoch eshopu. XML feed je možné naimportovať na web a vytvoriť pomocou neho katalóg produktov
- E-mail šablóny – e-mailové šablóny sú HTML kód, ktorý môžete v plnom rozsahu použiť ako newsletter pre vašu databázu kontaktov
- BANEA – BANEA je dynamický generátor bannerov. V ňom si môžete vyklikať banner pre váš web. Vybrať si môžete veľkosť, počet produktov v bannery, kampane, farby…
Povolenia pre publisherov
Hovorí o tom, aké typy publisherov môžu kampaň propagovať.
- Cash-back – Cashbackový publisher je publisher, ktorý časť svojej odmeny dáva niekomu inému (zväčša samotnému zákazníkovi)
- Obsah – Obsahový publisher je publisher, ktorý tvorí nejaký obsah (blogy, magazíny, Facebook príspevky, instagram, Youtube videá, XML katalógy,…)
- Kupónové weby – Kupónový publisher je publisher, ktorý kampane propaguje pomocou zľavových kupónov. Pokiaľ v kampani publisher nemá k dispozícii zľavový kód, využíva aktuálne bežiace akcie na eshope či stránke kampane
- Emailing – Publisher, ktorý má vlastnú emailovú databázu, môže v prípade povoleného Emailingu propagovať kampaň cez vlastné newslettre
- Priame PPC – PPC-čkový publisher je publisher, ktorý tvorí platené reklamy, ktoré smerujú priamo na web kampane. Tieto reklamy financuje zo svojich peňazí a zarába na odmenách
Všetky typy publisherov máme podrobnejšie rozpísané v samostatnom článku.