Čo znamenajú informácie na detaile kampane?

Čo znamenajú informácie na detaile kampane?

Po kliknutí na názov alebo logo kampane v našom prehľade všetkých kampaní sa dostanete na detail kampane, kde nájdete bližšie informácie o podmienkach či dostupných reklamných prvkoch. Čo znamenajú jednotlivé informácie?

Základné informácie

  • Provízia – provízia je výška odmeny pre publishera za sprostredkovaný nákup
  • Dĺžka cookie – cookies je údaj, ktorý identifikuje návštevníka webu aj publishera, ktorý ho tam priniesol. Je to dočasný súbor, ktorý sa ukladá v prehliadači návštevníka. Tým pádom vieme priradiť províziu publisherovi. Cookies zabezpečuje aj to, aby publisher dostal províziu aj keď sa návštevník po niekoľkých dňoch na web vráti
  • Dĺžka IP trackingu – ak zákazník klikne na odkaz publishera cez mobil a potom sa presunie na počítač, kde spraví nákup (teda na iné zariadenie kde nie je cookie z prekliku), provízia zapíše na základe IP trackingu, ktorú sledujeme uvedený čas
  • Dĺžka schvaľovania – určuje maximálny počet dní, koľko môže trvať schválenie alebo zamietnutie čakajúcej provízie. V niektorých eshopoch môže zákazník vrátiť tovar bez udania dôvodu do 30 dní alebo aj dlhšie. Poprípade si zákazník mohol zakúpiť produkt, ktorý je na objednávku a vybavenie trvá dlhší čas ako pri ostatných nákupoch. Vieme, že vyhodnotenie provízie je dôležitý faktor a inzerenti sa preto snažia schvaľovať províziu hneď ako je to možné. Vo výnimočných situácia sa však môže stať, že na uzatvorenie budete čakať uvedený počet dní

Inzerenti vyhodnocujú 90% konverzií v mesiac záznamu, najneskôr v úvode nasledujúceho mesiaca. Zvyšok sú neuzavreté konverzie, ktoré inzerent nemôže vyhodnotiť lebo sa čaká na tovar, na prebratie tovaru a podobne.

  • Dostupné trhy – určuje, pre aké krajiny je kampaň cielená

Prvky k dispozícii

Hovorí o tom, aké prvky a možnosti máte k dispozícii v danej kampani.

  • Bannery – grafické bannery nájdete v každej kampani. Snažíme sa pre vás získať čo najširšiu ponuku rozmerov. V prípade, že v ponuke nenájdete potrebný rozmer, kontaktujte nás
  • iFrame – iframe je formulár, ktorý je možné si vložiť na vlastný web. iFrame najčastejšie nájdete pri leadových kampaniach (napr. financie)
  • PR články – tieto články môžete v plnom rozsahu uverejniť na vašom blogu či magazíne
  • Kupóny – zľavové kupóny, ktoré môžete použiť pri propagácii kampane na vašom webu. Či už si z neho vytvoríte vlastný banner alebo ho uvediete v textovej forme či inak, je už na vás
  • Influenceri – hovorí o tom, či je v kampani môžné trackovať na základe unikátneho kódu kupónu. Viac informácií nájdete v osobitnom článku
  • XML feed – stále aktuálny súbor na webovej URL adrese, ktorý obsahuje informácie o všetkých produktoch eshopu. XML feed je možné naimportovať na web a vytvoriť pomocou neho katalóg produktov
  • E-mail šablóny – e-mailové šablóny sú HTML kód, ktorý môžete v plnom rozsahu použiť ako newsletter pre vašu databázu kontaktov
  • BANEABANEA je dynamický generátor bannerov. V ňom si môžete vyklikať banner pre váš web. Vybrať si môžete veľkosť, počet produktov v bannery, kampane, farby…

Povolenia pre publisherov

Hovorí o tom, aké typy publisherov môžu kampaň propagovať. 

  • Cash-back – Cashbackový publisher je publisher, ktorý časť svojej odmeny dáva niekomu inému (zväčša samotnému zákazníkovi)
  • Obsah – Obsahový publisher je publisher, ktorý tvorí nejaký obsah (blogy, magazíny, Facebook príspevky, instagram, Youtube videá, XML katalógy,…)
  • Kupónové weby – Kupónový publisher je publisher, ktorý kampane propaguje pomocou zľavových kupónov. Pokiaľ v kampani publisher nemá k dispozícii zľavový kód, využíva aktuálne bežiace akcie na eshope či stránke kampane
  • Emailing – Publisher, ktorý má vlastnú emailovú databázu, môže v prípade povoleného Emailingu propagovať kampaň cez vlastné newslettre
  • Priame PPC – PPC-čkový publisher je publisher, ktorý tvorí platené reklamy, ktoré smerujú priamo na web kampane. Tieto reklamy financuje zo svojich peňazí a zarába na odmenách

Všetky typy publisherov máme podrobnejšie rozpísané v samostatnom článku.

Čo znamenajú informácie na detaile kampane?

5 z 1



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?