Augustové novinky pre publisherov

Augustové novinky pre publisherov

Ani nevieme ako a ocitli sme sa za polovicou letných prázdnin, o krok bližšie k hlavnej e-commerce sezóne. Štandardne je júl jeden z najslabších mesiacov a horúce počasie uplynulých dní by naznačovalo, že tomu tak aj naozaj bolo. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, či to tak skutočne je.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Júlia a Paco. 🙂

 

Zastúpenie trhov v júli 2022

V tomto letnom mesiaci sa mierne zmenilo zastúpenie jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet, no poradie zostalo nezmenené. Najsilnejší slovenský trh sa podieľa 51%, český, 34%, maďarský 9%, nasleduje poľský so 4% a rumunský s 2%.

 

Zhrnutie mesiaca júl 2022

  • Počet konverzií – 72 496
  • Vyplatené provízie publisherom – 296 077 €
  • Celkový obrat e-shopov – 5 690 445 €

 

Zastúpenie segmentov v júli 2022

 

Už ani netreba opakovať, že najsilnejším segmetnom je stále bezkonkurenčne bývanie a nábytok, ktoré sa aktuálne podieľa 49% na vyplatených províziach a 30% na počte konverzií.

V ostatných segmentoch sa udiali len minimálne zmeny.

 

Zmeny v segmentoch júl 2022 vs. jún 2022

Paradoxne, oproti očakávaniam poklesu naprieč všetkými segmentami, sa v každom jednom segmente počet konverzií medzi mesiacmi jún a júl zvýšil. Podľa toho to vyzerá, že zatiaľ bol najslabším mesiacom roka jún a teda to najhoršie už je za nami.

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov

Počet konverzií sa síce medzimesačne zvýšil vo všetkých segmentoch, pri hodnote objednávky je to už trochu inak.

V segmentoch Zdravie a výživa, Financie a veľmi mierne aj Šport a Ostatné sa priemerná hodnota objednávky zvýšila. No v segmentoch Móda a krása a Elektro bola v mesiaci júl o niečo nižšia.

V segmente nábytok a bývanie zostala bez zmeny.

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Skoro rovnako tomu bolo aj pri porovnaní výšky priemernej provízie. Mierne sa znížila v segmentoch Móda a krása, Elektro ale aj Ostatné.

Vo všetkých ostatných segmentoch mierne vzrástla.

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní júna s júlom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v júni aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Yogabazaar.hu +196%
  2. Bonprix.cz +126%
  3. Topankovo.sk +118%
  4. iSexshop.sk +114%
  5. Relleciga.sk +95%
  6. Ruzovyslon.sk +80%
  7. Vsepropejska.cz +67%
  8. Eyerim.hr +61%
  9. Najlepsiehracky.sk +57%
  10. Lampyasvetla.sk +56%
  11. Botovo.cz +56%
  12. AXA-assistance.sk +55%
  13. Topshop.sk +54%
  14. Provysavace.cz +47%
  15. Dormeo.sk +41%
  16. Lovesexshop.sk +39%
  17. Mojnabytok.sk +38%
  18. ZlavaDna.sk +38%
  19. Helveti.cz +37%
  20. Mobileonline.sk +35%

 

Kampane s najväčšími zárobkami v júli 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Baumax.cz
  4. Svetla-24.cz
  5. 4home.cz
  6. MerkuryMarket.sk
  7. Decathlon.sk
  8. Svetla.sk
  9. 4home.sk
  10. Mall.sk

V rebríčku kampaní s najväčšími zárobkami za júl 2022 sa udiali len minimálne zmeny. Prvé dve miesta si stále držia kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na treťom mieste sa ocitol Baumax.cz, ktorý si vymenil miesto s tiež českou kampaňou, Svetla-24.cz

Decathlon.sk sa prepadol z piateho na siedme miesto a naopak sa vyšvihla kampaň 4home.cz. Šieste miesto si drží MerkuryMarket.sk, ôsme Svetla.sk, na deviate sa dostal 4home.sk a vypadla kampaň Blancheporte, ktorú na desiatom mieste nahradil Mall.sk.

 

Najlepšie zárobky publisherov za júl 2022

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 3 974 23 978 €
Ostatné 2 632 18 993 €
Ostatné 1 837 14 739 €
Obsah 3 196 13 855 €
Obsah 5 352 11 913 €
Ostatné 4 170 10 898 €
Obsah 1 154 9 254 €
Obsah 1 605 8 488 €
Ostatné 2 594 6 770 €
Ostatné 2 357 6 684 €
Obsah 781 5 027 €
Ostatné 364 4 105 €
Obsah 592 3 736 €
Obsah 544 3 520 €
Ostatné 1 404 3 479 €

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”

 

Tip na august – Back to school kampane

Leto je v plnom prúde, ale ani sa nenazdáme a bude tu čas príprav do školy, kedy začnú rodičia myslieť na to, že treba pripraviť svojich školákov do školských lavíc. Začiatok školského roka rodičom prináša veľa starostí s prípravou a často nevedia, kde zaobstarať všetky potrebné pomôcky do školy pre svoje deti.

V tipoch na kampane na august vám chceme uľahčiť túto prácu, a preto sa poďme pozrieť na zoznam kampaní ponúkajúce produkty pre školákov do školy, ktoré môžete propagovať. Nájdete v nich školské tašky, peračníky, zošity, učebnice, kreatívne a umelecké pomôcky, prezúvky a mnoho ďalších.

Jednou z top kampaní so školskými potrebami a školskými taškami je jednoznačne Market24.sk a Market-24.cz. Tento inzerent si pre vás dokonca prichystal aj bannery a kupón na 5% zľavu v oboch kampaniach, platný až do 30.9.2022. Znenie kódu pre obe kampane je M24skola.

Nezabudnite ani na kampane kníhkupectiev ako napríklad PantaRhei.sk, Bux.sk, KnihyKazda.cz a ďalšie.

Umelecké potreby pre školákov v každom veku nájdete na Maliarskeplatno.sk / Malirske-platno.cz, HudebniCentrum.cz alebo Melodyshop.sk.

No a každý školák potrebuje do školy kvalitné prezúvky, ktoré nájdete napríklad v kampaniach Bosonožka.sk a Bosonožka.cz

Viac kampaní s produktami pre školákov nájdete v samostatnom článku.

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?