
Augustové novinky pre publisherov
Ani nevieme ako a ocitli sme sa za polovicou letných prázdnin, o krok bližšie k hlavnej e-commerce sezóne. Štandardne je júl jeden z najslabších mesiacov a horúce počasie uplynulých dní by naznačovalo, že tomu tak aj naozaj bolo. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, či to tak skutočne je.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Júlia a Paco. 🙂
Zastúpenie trhov v júli 2022
V tomto letnom mesiaci sa mierne zmenilo zastúpenie jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet, no poradie zostalo nezmenené. Najsilnejší slovenský trh sa podieľa 51%, český, 34%, maďarský 9%, nasleduje poľský so 4% a rumunský s 2%.
Zhrnutie mesiaca júl 2022
- Počet konverzií – 72 496
- Vyplatené provízie publisherom – 296 077 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 690 445 €
Zastúpenie segmentov v júli 2022
Už ani netreba opakovať, že najsilnejším segmetnom je stále bezkonkurenčne bývanie a nábytok, ktoré sa aktuálne podieľa 49% na vyplatených províziach a 30% na počte konverzií.
V ostatných segmentoch sa udiali len minimálne zmeny.
Zmeny v segmentoch júl 2022 vs. jún 2022
Paradoxne, oproti očakávaniam poklesu naprieč všetkými segmentami, sa v každom jednom segmente počet konverzií medzi mesiacmi jún a júl zvýšil. Podľa toho to vyzerá, že zatiaľ bol najslabším mesiacom roka jún a teda to najhoršie už je za nami.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Počet konverzií sa síce medzimesačne zvýšil vo všetkých segmentoch, pri hodnote objednávky je to už trochu inak.
V segmentoch Zdravie a výživa, Financie a veľmi mierne aj Šport a Ostatné sa priemerná hodnota objednávky zvýšila. No v segmentoch Móda a krása a Elektro bola v mesiaci júl o niečo nižšia.
V segmente nábytok a bývanie zostala bez zmeny.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Skoro rovnako tomu bolo aj pri porovnaní výšky priemernej provízie. Mierne sa znížila v segmentoch Móda a krása, Elektro ale aj Ostatné.
Vo všetkých ostatných segmentoch mierne vzrástla.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní júna s júlom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v júni aspoň 50 a viac konverzií.
- Yogabazaar.hu +196%
- Bonprix.cz +126%
- Topankovo.sk +118%
- iSexshop.sk +114%
- Relleciga.sk +95%
- Ruzovyslon.sk +80%
- Vsepropejska.cz +67%
- Eyerim.hr +61%
- Najlepsiehracky.sk +57%
- Lampyasvetla.sk +56%
- Botovo.cz +56%
- AXA-assistance.sk +55%
- Topshop.sk +54%
- Provysavace.cz +47%
- Dormeo.sk +41%
- Lovesexshop.sk +39%
- Mojnabytok.sk +38%
- ZlavaDna.sk +38%
- Helveti.cz +37%
- Mobileonline.sk +35%
Kampane s najväčšími zárobkami v júli 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Baumax.cz
- Svetla-24.cz
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- Decathlon.sk
- Svetla.sk
- 4home.sk
- Mall.sk
V rebríčku kampaní s najväčšími zárobkami za júl 2022 sa udiali len minimálne zmeny. Prvé dve miesta si stále držia kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na treťom mieste sa ocitol Baumax.cz, ktorý si vymenil miesto s tiež českou kampaňou, Svetla-24.cz.
Decathlon.sk sa prepadol z piateho na siedme miesto a naopak sa vyšvihla kampaň 4home.cz. Šieste miesto si drží MerkuryMarket.sk, ôsme Svetla.sk, na deviate sa dostal 4home.sk a vypadla kampaň Blancheporte, ktorú na desiatom mieste nahradil Mall.sk.
Najlepšie zárobky publisherov za júl 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 3 974 | 23 978 € |
Ostatné | 2 632 | 18 993 € |
Ostatné | 1 837 | 14 739 € |
Obsah | 3 196 | 13 855 € |
Obsah | 5 352 | 11 913 € |
Ostatné | 4 170 | 10 898 € |
Obsah | 1 154 | 9 254 € |
Obsah | 1 605 | 8 488 € |
Ostatné | 2 594 | 6 770 € |
Ostatné | 2 357 | 6 684 € |
Obsah | 781 | 5 027 € |
Ostatné | 364 | 4 105 € |
Obsah | 592 | 3 736 € |
Obsah | 544 | 3 520 € |
Ostatné | 1 404 | 3 479 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na august – Back to school kampane
Leto je v plnom prúde, ale ani sa nenazdáme a bude tu čas príprav do školy, kedy začnú rodičia myslieť na to, že treba pripraviť svojich školákov do školských lavíc. Začiatok školského roka rodičom prináša veľa starostí s prípravou a často nevedia, kde zaobstarať všetky potrebné pomôcky do školy pre svoje deti.
V tipoch na kampane na august vám chceme uľahčiť túto prácu, a preto sa poďme pozrieť na zoznam kampaní ponúkajúce produkty pre školákov do školy, ktoré môžete propagovať. Nájdete v nich školské tašky, peračníky, zošity, učebnice, kreatívne a umelecké pomôcky, prezúvky a mnoho ďalších.
Jednou z top kampaní so školskými potrebami a školskými taškami je jednoznačne Market24.sk a Market-24.cz. Tento inzerent si pre vás dokonca prichystal aj bannery a kupón na 5% zľavu v oboch kampaniach, platný až do 30.9.2022. Znenie kódu pre obe kampane je M24skola.
Nezabudnite ani na kampane kníhkupectiev ako napríklad PantaRhei.sk, Bux.sk, KnihyKazda.cz a ďalšie.
Umelecké potreby pre školákov v každom veku nájdete na Maliarskeplatno.sk / Malirske-platno.cz, HudebniCentrum.cz alebo Melodyshop.sk.
No a každý školák potrebuje do školy kvalitné prezúvky, ktoré nájdete napríklad v kampaniach Bosonožka.sk a Bosonožka.cz
Viac kampaní s produktami pre školákov nájdete v samostatnom článku.