Aprílové novinky pre publisherov

Aprílové novinky pre publisherov

Dnes Vám prinášame ďalšiu časť Noviniek pre publisherov. Vonku už cítiť jar a to sa odráža aj na výkone jednotlivých segmentov v Dognete. Poďme sa teda pozrieť na to, čo sa zmenilo. 

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Vo videu Vám aprílové Novinky prináša Štefan a Ondrej. 🙂

Zastúpenie trhov v marci 2021

V marci sa oproti februáru zmenšil rozdiel slovenského a českého trhu, keď pomer českého stúpol z 32% na 37% a pomer slovenského trhu klesol z 58% na 53%.

Mierne, o 1% sa zvýšil pomer maďarského trhu a naopak pomer rumunského trhu znovu klesol na 1%.

 

Zastúpenie segmentov v marci 2021

Výraznejší pokles nastal v pomere segmentu športu. Narástol naopak segment Bývanie a nábytok a mierne aj elektro, financie a zdravie a výživa.

 

Zmeny v segmentoch marec 2021 vs. február 2021

Na tomto grafe vidno, že segmentom, ktorý za posledný mesiac najviac narástol je Bývanie a nábytok. V tomto období je to silný segment a ťahajú to najmä záhradné náradie, vybavenie, nábytky a veci súvisiace s rozbiehajúcou sa jarnou sezónou.

Zaujímavý nárast je aj v segmente financií, ktorý v Dognete v posledných mesiacoch skôr stagnoval. Výraznejší pokles nastal v segmente športu. V ostatných segmentoch pozorujeme skôr nevýrazné zmeny.

 

Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch

Vo väčšine segmentov priemerná hodnota objednávky aj priemerná provízia mierne narástla. Nižšia hodnota objednávky aj priemerná hodnota provízie bola akurát v segmente zdravie a výživa a financie.

V segmente financií je to ale spôsobené vyššou aktivitou v konkrétnej kampani.

 

 

Skokani

Skokani, sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní marca vs. februára. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už vo februári aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Portsystem.sk +315%
  2. Pneumatiky.cz +235%
  3. Euronics.hu +155%
  4. eObuv.sk +141%
  5. Royal-fashion.cz +136%
  6. Pepita.hu +126%
  7. Malirske-platno.cz +120%
  8. Velkykosik.sk +116%
  9. Moebelix.cz +114%
  10. Dormeo.sk +110%
  11. Alinda.sk +106%
  12. Reserved.com/sk +104%
  13. Panalfred.cz +100%
  14. Lekarendoma.sk +96%
  15. Hillvitalshop.cz +86%
  16. Dobrytextil.cz +82%
  17. Svet-koupelny.cz 80%
  18. Provysavace.cz +77%
  19. Estilofina-nabytek.cz +72
  20. Novaline.cz +71%

Najväčším skokanom je kampaň Portsystem.sk čo len dokazuje, že ani finančný segment ešte nie je “mŕtvy” a je tam stále priestor.

Druhým skokanom v rebríčku je kampaň Pneumatiky.cz, čo dáva zmysel, keďže sme pomaly v sezóne prezúvania pneumatík.

Zaujímavo poskočili aj maďarské kampane Euronics a Pepita.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. 4home.cz
  4. Decathlon.sk
  5. Baumax.cz
  6. Svetla24.cz
  7. 4home.sk
  8. Dormeo.sk
  9. MerkuryMarket.sk
  10. inSPORTline.sk

Rebríček najlepšie zarábajúcich kampaní sa postupne mení. Na jeho prvých priečkach sa ocitli kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Dlhodobo dominujúca kampaň 4home.cz je až na treťom mieste a Decathlon, ktorý bol minulý mesiac na prvom mieste je aktuálne na štvrtom. 

Neprekvapuje ani Baumax.cz na piatom mieste. Do rebríčka sa prebojovala aj kampaň Svetla24.cz, ktorá sa medzi najlepšie zarábajúcimi kampaňami ocitla naposledy v novembri. 

 

Najlepšie zárobky publisherov za marec 2021

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 6638 33521.49€
Obsah 12457 32411.15€
Obsah 4517 28909.75€
Obsah 4436 19383.80€
Ostatné 7047 17516.70€
Ostatné 4843 17437.79€
Obsah 2974 ‎15310.32€
Ostatné 4560 10345.73€
Ostatné 3688 9471.77€
Obsah 2530 8437.06€
Ostatné 3155 7491.50€
Obsah 983 ‎7447.33€
Ostatné 1428 7015.54€
Obsah 1274  ‎5214.07€
Obsah 651 5038.77

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.

Tabuľke najlepšie zarábajúcich publisherov stále dominujú práve tí obsahoví.  Zaujímavé je, že keď sa pozrieme na prvé a druhé miesto, tak ten majú síce len veľmi mierny rozdiel v zarobených províziach, ale rozdiel medzi počtom predajov je už celkom dramatický – publisher na druhom mieste mal takmer dvojnásobný počet predajov oproti tomu na prvom mieste. Aký je medzi nimi teda rozdiel? Používajú kampane z rozdielneho segmentu

Ten prvý publisher sa zaoberá najmä segmentom nábytku, elektroniky a podobne. Teda segmenty s vyššou priemernou cenou nákupu a teda aj províziou, čo mu umožňuje zarobiť provízie v podobnej výške aj pri výrazne menšom počte konverzií.  

 

Tip na apríl – nezabudnite na pneumatiky!

Práve teraz je tá správna doba oprášiť kampane z Auto-moto segmentu. Motoristi začínajú prezúvať pneumatiky a venujú sa jarnej údržbe vozidiel. Pokiaľ máte projekt, kde sa to hodí, píšte články s tipmi na výmenu pneumatík, výhodnú kúpu pneumatík, o správnej starostlivosti o vozidlá, akú údržbu je dobré prevádzať na jar a tak podobne. K tomu nezabudnite samozrejme odkazovať na produkty z kampaní, ktoré v tomto segmente máme v Dognete. Aké sú to?

Kampaň Odkaz na produkty Provízia Detail kampane Konverzný pomer Priem. provízia
Autohotarek.cz Produkty až 7% Zobraziť 8,49% 1,85€
AutoObuv.sk Produkty 1,5% Zobraziť 0,72% 5,08€
Autovybava.sk Produkty až 7% Zobraziť 2,51% 2,30€
e-Pneumatiky.sk Produkty až 1,9% Zobraziť 0,93% 4,31€
Pneumatiky.cz Produkty až 2% Zobraziť 3,59% 4,70€

 

Tip na nástroj – Similarweb

Tento nástroj je veľmi zaujímavý a nie každý ho pozná. Similarweb.com hovorí o tom, akú cca návštevnosť má daný web. Dáta samozrejme nie sú 100% presne, napr. v porovnaní s Google Analytics, ale viete si podľa neho spraviť orientačnú predstavu o veľkosti či už konkurencie alebo jednoducho webov, ktoré Vás zaujímajú. Tento nástroj je zdarma a má aj add-on do prehliadača Chrome. 

Know-how tip – Webinár pre začínajúcich publisherov

Tento tip je určený najmä úplným začiatočníkom. Práve pre nich s kolegami robíme webinár, kde sa dozvedia všetko potrebné na to, aby začali aktívne používať kampane Dognetu a zarábať prostredníctvom affiliate marketingu. Samozrejme je na ňom aj dostatok priestoru na zodpovedanie všetkých Vašich otázok. 

Registrovať sa na webinár môžete na stránke dognet.live/registrácia.

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?