Aprílové novinky pre publisherov

Aprílové novinky pre publisherov

Za nami sú prvé jarné dni, pomaličky prichádza teplejšie počasie, a to sa môže odrážať aj na výkone niektorých kampaní. Dnes Vám prinášame ďalšiu časť noviniek, v ktorých sa spoločne pozrieme, ako to v Dognete vyzerá. 🙂 Vo videu Vám aprílové novinky prináša Štefan a Šimon. 

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast

 

Začnime štandardnou štatistikou zástupenia trhov. Ako to vyzeralo na jednotlivých trhoch v marci?

Zastúpenie trhov v marci 2022

V marci sa oproti februáru pomer jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií takmer vôbec nezmenil. Pomery slovenského, českého a poľského trhu zostali rovnaké. Malá zmena sa udiala na maďarskom a rumunskom trhu, kde maďarský trh narástol z 10% na 11% a rumunský trh klesol z 3% na 2%.

 

Zhrnutie mesiaca marec 2022

  • Počet konverzií – 72 460
  • Vyplatené provízie publisherom – 312 856 €
  • Celkový obrat e-shopov – 6 313 439 €

 

Zastúpenie segmentov v marci 2022

V marci v porovnaní s februárom si na podiely na celkovom počte konverzií aj vyplatených províziách polepšili segmenty Elektro, Financie a Ostatné. Zaujímavé je, že v segmente Móda a Krása o 1% klesol podiel na celkovom počte konverzíí, ale o 1% narástli zarobené provízie. Je to vďaka tomu, že sa hodnota objednávky zvýšila v tomto segmente.

Zastúpenie segmentu Zdravie a výživa sa nezmenilo.

 

Zmeny v segmentoch marec 2022 vs. február 2022

Zaujímavý nárast konverzií je v segmente Financií, ktorý v posledných mesiacoch v Dognete celkom stagnoval. Na pomerne rovnakej úrovni sa držia segmenty Móda a krása, Zdravie a výživa, Elektro, Šport a Ostatné.

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov


Priemerná hodnota objednávky naprieč väčšinu segmentov naďalej rastie.

Výraznejší pokles v hodnote priemernej objednávky zaznamenávame v segmente Financie. Vo všetkých ostatných segmentoch narástla. Najvýraznejší nárast priemernej hodnoty objednávky pozorujeme v segmentoch Móda a krása, Nábytok a bývanie, Šport a Ostatné.

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Spolu s nárastom priemernej hodnoty objednávky sa zvýšila aj priemerná hodnota provízie, ktorá najviac narástla v segmentoch Móda a krása a Ostatné.

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní februára a marca. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali už v februári aspoň 50 a viac konverzií.

  1. Portsystem.sk +212%
  2. Mobilfox.com/ro +194%
  3. Boel.sk +164%
  4. Voyo.cz +157%
  5. Prezdravie.sk +141%
  6. Bonprix.cz +91%
  7. Olšákovi.cz +84%
  8. AFG.sk +80%
  9. Kinekus.sk +74%
  10. 4home.pl +62%
  11. eTabletka.sk +60%
  12. MyProtein.cz + 55%
  13. Klarstein.cz +53%
  14. MyShirt.cz +52%
  15. Bubulákovo.cz +51%
  16. Creative-home.cz +48%
  17. Blancheporte.cz +46%
  18. Timestore.hu +41%
  19. Blancheporte.sk +40
  20. Herbatica.sk +38%

Na vrchol rebričká skokanov sa umiestnila kampaň Portsystem.sk, ktorá si medzimesačne polepšila o 212%.

Druhým skokanom v rebríčku je prekvapivo rumunská kampaň Mobilfox.com/ro ponúkajúca kryty na telefóny.

Tretie miesto obsadila kampaň Boel.sk, ktorá ponúka záhradnú techniku a polepšila si o 164%.

 

Kampane s najväčšími zárobkami v marci 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Baumax.cz
  4. Svetla24.cz
  5. MerkuryMarket.sk
  6. 4Home.cz
  7. Decathlon.sk
  8. 4Home.sk
  9. Svetla.sk
  10. Euronics.hu

V zozname TOP 10 kampani s najväčšími zárobkami za marec sa udiali len mierne zmeny. Na prvých dvoch miestach v rebríčku, ktoré zostali bezo zmeny sú kampane Moebelix.cz a Moebelix.sk. Tretie miesto nahradila kampaň Baumax.cz minulomesačné Svetla24.cz, ktoré sa posunuli na štvrté miesto.

Zo zoznamu vypadla kampaň Kondela.sk, ktorej 10.miesto obsadila maďarská kampaň Euronics.hu.

 

Najlepšie zárobky publisherov za marec 2022

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 4 449 ‎28 937 €
Obsah 4 473 ‎20 480 €
Ostatné 2 004 ‎14 745 €
Obsah 1 317 11 015 €
Ostatné 1 214 ‎10 870 €
Ostatné 3 841 10 585 €
Obsah 4 120 10 425 €
Obsah 1 671 10 188 €
Ostatné 2 959 8 356 €
Ostatné 1 956 5 300 €
Obsah 582 5 101 €
Ostatné 437 4 587 €
Obsah 707 4 247 €
Obsah 501 3 906 €
Ostatné 1 450 3 751€

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.

 

Tip na apríl – Jarná záhrada

Záhrada na jar si vyžaduje veľké množstvo práce, od upratovania opadaného lístia, cez hnojenie a odstraňovanie buriny až po vysádzania nových stromčekov a kvetín. Terasy a balkóny si môžete obohatiť záhradným nábytkom, kde počas teplejšieho počasia ľudia radi relaxujú a užívajú si prvé slnečné lúče.

Ktorým kampaniam sa oplatí venovať pozornosť pri jarnej starostlivosti o záhradu? Prinášame Vám tipy na kampane, ktoré ponúkajú záhradnú techniku a náradie, vybavenie na pestovanie, doplnky do záhrady a záhradný nábytok.

Zamerajte sa na skvelú kampaň Boel.sk, ktorá ponúka záhradnú techniku a je profesionálom vo svojom odbore. Záhradné vybavenie a doplnky na pestovanie nájdete v obľúbenej kampani 4Home.sk / 4Home.cz, ktorá má v administrácií k dispozícií aj zľavové kupóny.

Pestrý výber záhradného nábytku nájdete v kampaniach Moebelix.sk / Moebelix.cz alebo i-zahradnynabytok.sk / i-zahradninabytek.cz.

Viac tipov na zaujímavé kampane na apríl a bližšie informácie k jednotlivým kampaniam nájdete v samostatnom článku v našom magazíne.

 

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?