Všeobecná integrácia trackingu
Trackovacie kódy je nutné nasadiť na stránku každého inzerenta. Ako vyzerajú?
Trackovacie kódy sa starajú o záznam všetkých preklikov našich publisherov a taktiež o zápis predajov, ktoré publisheri priniesli.
Bez nich by nevedel affiliate fungovať. Ako vyzerajú tieto kódy?
Click tracking
Click tracking je kód, ktorý sleduje prekliky našich publisherov. Musí byť umiestnený na každej stránke eshopu či stránky. Odporúčame ho vložiť do hlavičky alebo pätičky stránky. Tento kód sa musí zobrazovať na hlavnej stránke, stránkach produktov a kategórii ako aj na stránke s chybou 404 (neexistujúca stránka).
Click tracking kód je ako taký náš Google Analytics.
Click tracking kód vyzerá nasledovne:
<div id='papPlaceholder'></div> <script type="text/javascript"> (function(d,t) { var script = d.createElement(t); script.id= 'pap_x2s6df8d'; script.async = true; script.src = '//login.dognet.sk/scripts/fj27g82d'; script.onload = script.onreadystatechange = function() { var rs = this.readyState; if (rs && (rs != 'complete') && (rs != 'loaded')) return; PostAffTracker.setAccountId('84f47cda'); try { var CampaignID='5cd28340'; PostAffTracker.track(); } catch (e) {} } var placeholder = document.getElementById('papPlaceholder'); placeholder.parentNode.insertBefore(script, placeholder); placeholder.parentNode.removeChild(placeholder); })(document, 'script'); </script>
Sale tracking
Sale tracking je kód, ktorý sleduje predaje. Musí byť umiestnený na tzv. „thank you page“ po nákupe, bez ohľadu na výber platby či dopravy. Do tohto kódu treba dynamicky vkladať ID objednávky a hodnotu nákupu bez DPH a poplatkov za dopravu či platbu. Do kódu je možné vložiť aj zoznam objednaných produktov. Tento parameter nie je povinný, no odporúčame ho použiť pre lepšiu efektivitu našich publisherov.
Sale tracking kód je ako taký náš Google eCommerce tracking. Chcete merať konverzie v inej mene, ako Euro? Nech sa páči, návod Trackovanie objednávok v rôznych menách.
Sale tracking kód vyzerá nasledovne:
<div id='papSaleTrackingPlaceholder'></div> <script type="text/javascript"> (function(d,t) { var script = d.createElement(t); script.id= 'pap_x2s6df8d'; script.async = true; script.src = '//login.dognet.sk/scripts/fj27g82d'; script.onload = script.onreadystatechange = function() { var rs = this.readyState; if (rs && (rs != 'complete') && (rs != 'loaded')) return; PostAffTracker.setAccountId('84f47cda'); var sale = PostAffTracker.createSale(); sale.setCampaignID('5cd28340'); sale.setTotalCost('120.50'); //dosadit vysku objednavky BEZ DPH a BEZ DOPRAVY sale.setOrderID('12345XYZ'); //dosadit ID objednavky sale.setCoupon('zlava10'); // dosadit kod kuponu sale.setProductID('products123, products321,...'); //dosadit IDcka produktov sale.setCurrency('HUF'); //mena try { PostAffTracker.track(); } catch (e) {} } var placeholder = document.getElementById('papSaleTrackingPlaceholder'); placeholder.parentNode.insertBefore(script, placeholder); placeholder.parentNode.removeChild(placeholder); })(document, 'script'); </script>
Nasadenie kódu je jednoduché
Kontaktujte vášho developera. Nasadenie kódov nie je zložitejšie, ako nasadenie Google eCommerce trackingu 😉 Pripravili sme pre vás pár referencií aby ste vedeli, že to nie je nič zložité.
Našim developerom to trvalo nasadenie asi 5 minút.
Marek Šikeť, Administrátor & Online marketing inSPORTline.skIntegrácia sledovacích kódov siete Dognet mi zabrala približne 15 minút času. Je to jednoduchý script, do ktorého sa nasadí niekoľko parametrov. To je všetko.
Tomáš Jenej, developer NEONUS – komplexné internetové riešeniaNasadenie scriptov? Neviem presne, ale trvalo mi to určite len pár minút, lebo sú to základné veci.
Vladimír Dzurko, developer BioNatural.skNo, řešíme to přes GTM a takže nasazení byla otázka 1 hodiny (i s komunikací okolo a testováním). Za mě je to z těch jednoduchých kódů, s FB retargetingem se to vůbec nedá srovnávat.
Pavel Šabatka, web analytik House of ŘezáčIntegrácia kódov našim developerom nezabrala nijak extra veľa času. Kódy sú úplne štandardné a ak už niekto používa Google Analytics a E-commerce, tak je otázka vloženia kódov na úrovni minút, určite nie hodín.
Matej Tomašovský, Performance Manager, RIESENIA.com
Pozrite si aj články: