Využite kupónové weby na zvýšenie hodnoty košíka a up-sell
Kupónové weby v sebe skrývajú potenciál, ktorý sa využíva veľmi málo a dokáže dramaticky zvýšiť hodnotu nákupného košíka v eshope. V rámci affiliate siete Dognet pracujeme hlavne s obsahovými publishermi, no nemalé percento konverzií tvoria aj tzv. kupónové weby. Ako s nimi pracovať, aby to bolo efektívne pre obe strany?
Prípad eshopu Kytary.cz
Na Ecommerce Bridge som publikoval článok, kde rozoberám zle nastavenú kampaň Kytary.cz. Žiaľ, generovala len náklady a to presne z dôvodu zle nastavených spoluprác s kupónovými webmi. Správne nastavená affiliate kampaň má málokedy „flat“ províziu, teda rovnaké podmienky pre všetky typy publisherov.
Moment na zvýšenie hodnoty košíka
Pridaná hodnota kupónového webu je práve to, že dokáže osloviť zákazníka práve v momente, kedy vie niečo do košíka „prihodiť„. Keď sa nachádza v objednávkovom procese, vidí políčko „zľavový kód“ a následne sa snaží nájsť nejaký kupón cez vyhľadávač. To je presne ideálny moment na to, kedy ukázať možnosť, ako si siahnuť na zľavu výmenou za vyšší nákup.

Zdroj: Ecommerce Bridge
ZOBERME SI REÁLNY PRÍKLAD:
- Zákazník nakupuje a na konci nákupu vidí políčko “kupón”.
- Zadá do Google “kupón eshop.cz”, vidí výsledky a kliká na prvý kupónový web, na ktorý natrafí.
- Dostáva sa nezávislý zdroj kupónov.
- V košíku má nákup za 30€, no priemerná objednávka na e-shope je 50€.
- Správne nastavenou affiliate kampaňou sa na kupónovom webe vyskytne kupón “5€ kupón pri nákupe nad 70€”.
- Človek klikne na kupón, získava ho a proste si prihodí veci do košíka, aby mal 5€ zľavu.
Druhy kupónov pre „vyťaženie“ košíka
- Kupón „XXX“ na poštovné zadarmo pri nákupe nad XXX€
- Kupón „XXX“ na sortiment značky YYY
- Kupón „XXX“ na darček k nákupu nad XXX€
- Kupón „XXX“ na 3 ročnú záruku pri značke YYY
- Kupón „XXX“ na zľavu pri nákupe nad XXX€
- Kupón „XXX“ na MAXI zľavu pri nákupe nad XXXX€
- Kupón „XXX“ na poistenie proti krádeži pre značku YYY
Stále treba myslieť na to, čo viete ako eshop ponúknuť navyše, čo potrebujete a hlavne si to prepočítať a nasimulovať.
