Využite kupónové weby na zvýšenie hodnoty košíka a up-sell

Využite kupónové weby na zvýšenie hodnoty košíka a up-sell

Kupónové weby v sebe skrývajú potenciál, ktorý sa využíva veľmi málo a dokáže dramaticky zvýšiť hodnotu nákupného košíka v eshope. V rámci affiliate siete Dognet pracujeme hlavne s obsahovými publishermi, no nemalé percento konverzií tvoria aj tzv. kupónové weby. Ako s nimi pracovať, aby to bolo efektívne pre obe strany? 

Prípad eshopu Kytary.cz

Na Ecommerce Bridge som publikoval článok, kde rozoberám zle nastavenú kampaň Kytary.cz. Žiaľ, generovala len náklady a to presne z dôvodu zle nastavených spoluprác s kupónovými webmi.  Správne nastavená affiliate kampaň má málokedy „flat“ províziu, teda rovnaké podmienky pre všetky typy publisherov. 

V affiliate kampani je potrebné zohľadniť prínos publisherov pre konverziu. Preto je „flat“ odmeňovanie nereálne a málo kedy sa ukáže ako správne.

 

Moment na zvýšenie hodnoty košíka

Pridaná hodnota kupónového webu je práve to, že dokáže osloviť zákazníka práve v momente, kedy vie niečo do košíka „prihodiť„. Keď sa nachádza v objednávkovom procese, vidí políčko „zľavový kód“ a následne sa snaží nájsť nejaký kupón cez vyhľadávač. To je presne ideálny moment na to, kedy ukázať možnosť, ako si siahnuť na zľavu výmenou za vyšší nákup.

Zdroj: Ecommerce Bridge

 

ZOBERME SI REÁLNY PRÍKLAD:

  1. Zákazník nakupuje a na konci nákupu vidí políčko “kupón”.
  2. Zadá do Google “kupón eshop.cz”, vidí výsledky a kliká na prvý kupónový web, na ktorý natrafí.
  3. Dostáva sa nezávislý zdroj kupónov.
  4. V košíku má nákup za 30€, no priemerná objednávka na e-shope je 50€.
  5. Správne nastavenou affiliate kampaňou sa na kupónovom webe vyskytne kupón “5€ kupón pri nákupe nad 70€”.
  6. Človek klikne na kupón, získava ho a proste si prihodí veci do košíka, aby mal 5€ zľavu.

E-shop získal vyššiu objednávku a kupónový web reálne vytvoril pridanú hodnotu. Samozrejme, treba reálne prepočítať nákladovosť a zohľadniť strategické ciele e-shopu.

 

Druhy kupónov pre „vyťaženie“ košíka

  • Kupón „XXX“ na poštovné zadarmo pri nákupe nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na sortiment značky YYY
  • Kupón „XXX“ na darček k nákupu nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na 3 ročnú záruku pri značke YYY
  • Kupón „XXX“ na zľavu pri nákupe nad XXX€
  • Kupón „XXX“ na MAXI zľavu pri nákupe nad XXXX€
  • Kupón „XXX“ na poistenie proti krádeži pre značku YYY

Stále treba myslieť na to, čo viete ako eshop ponúknuť navyše, čo potrebujete a hlavne si to prepočítať a nasimulovať.

V sieti máme vyškolených affiliate managerov aj relationship managerov, ktorí našim inzerentom radi poradia aj s nastavením kupónových webov. Sme tu pre vás 🙂
Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?