Maximalizujte výnosy z affiliate marketingu: Efektívna spolupráca s influencermi v sieti Dognet

Maximalizujte výnosy z affiliate marketingu: Efektívna spolupráca s influencermi v sieti Dognet

Návštevnosť najznámejších sociálnych sietí každoročne narastá a o našu pozornosť sa neustále uchádzajú nové. Šesť najväčších platforiem uvádza viac ako jednu miliardu aktívnych používateľov mesačne a e-shopy stále hľadajú nové možnosti ako ich popularitu využiť. Influencer marketing nie je žiadnou novinkou. Ako však funguje zapojenie influencera do kampane v affiliate marketingu?

Autentický obsah ako kľúč k úspešnému predaju

Dohodnúť sa na vyhovujúcich podmienkach spolupráce s influencerom nemusí byť jednoduché, najmä ak majú rôzni influenceri rôzne požiadavky. Jednoducho sa tak môžete chytiť do pasce profilu so stotisícmi sledovateľov a zaplatiť influencerovi vysokú sumu za promo, ktorého výsledky sú neuspokojivé alebo ich dokonca neviete objektívne vyhodnotiť.

V Dognete vám odpadávajú starosti s hľadaním vhodných profilov a uzatváraním zložitých zmlúv o spolupráci. Stačí si vybrať z influencerov v sieti, ktorých vám vytipujeme podľa vašich požiadaviek alebo rovno počkať na ponuku priamo od človeka, ktorý má vašu značku rád.

Influenceri si v sieti sami vyberajú e-shopy, ktoré chcú osloviť na spoluprácu, pretože ich považujú za relevantné pre svoje publikum. Týmto chceme docieliť uzatváranie spoluprác, ktoré prinesú nielen brandové výsledky, ale taktiež majú čo najvyšší potenciál dosiahnutia vysokého počtu konverzií. 

Technické riešenie affiliate siete vám navyše umožňuje uzatvárať spolupráce založené nielen na fixnej odmene, ale aj na výkonnostnej báze a odmeňovať influencerov vo forme provízie za reálne výsledky.

Využite našu aktívnu databázu influencerov

Influencer v Dognete vystupuje ako špecifický typ obsahového publishera, ktorý tvorí obsah na sociálnych sieťach. Má okolo seba komunitu ľudí, svoje publikum, ktorých názory a nákupné rozhodnutia dokáže ovplyvniť na základe vzťahu, ktorý si s nimi vybudoval. V prieskume Rakuten Marketing uviedlo 8 z 10 zákazníkov, že si zakúpilo určitý produkt po tom, ako videli odporúčanie od influencera.

Začiatkom roka 2023 v Dognete pracujeme s aktívnou databázou influencerov, ktorí sú pripravení dohodnúť sa s vami na propagácii vašej kampane, pričom ich databázu neustále rozširujeme. Cez 90% influencerov tvorí obsah, zatiaľ čo zbytok databázy tvoria kupónové instagramy.
 

Možnosti spolupráce s influencermi

Influenceri sa môžu slobodne zapájať do kampaní a využívať affiliate odkazy. Sociálne siete sú však špecifické médium, ktoré neumožňuje efektívne pracovať s preklikateľnými odkazmi, a preto v Dognete podporujeme potenciál takejto spolupráce hneď niekoľkými spôsobmi:

  • Exkluzívny zľavový kód vygenerovaný pre influencerove publikum

Influencer ho môže propagovať v akejkoľvek forme obsahu bez obmedzení a motivovať ním svojich sledovateľov k nákupu. Používatelia sociálnych sietí majú vyššiu tendenciu vyskúšať aj produkt, ktorý ešte nepoznajú, pokiaľ ho môžu kúpiť so zľavou a ak bol odporučený niekým, koho sledujú. Vďaka kupónovému trackingu vieme priradiť influencerovi zaslúženú províziu z každého nákupu, pri ktorom bol jeho kód použitý a zľavový kód tak slúži ako alternatíva k affiliate odkazu.

  • Barter 

Vďaka bezplatnému obdržaniu dohodnutého produktu môže influencer získať priamu skúsenosť, poskytnúť svojim sledovateľom bližšie informácie a v neposlednom rade vytvoriť originálny obsah vďaka fotkám a videám, ktoré vytvorí pri jeho používaní. Barter umožňuje influencerom zvýšiť autenticitu svojho odporúčania a je možné doplniť ho napr. o produkty do dohodnutej súťaže.

  • Fixná provízia

Dohodnutá jednorazová odmena za vopred schválený obsah, ktorá je vyplatená influencerovi cez Dognet po dodržaní plnenia z jeho strany.

Konkrétne podmienky dohadujeme vždy individuálne medzi každým inzerentom a influencerom tak, aby boli férové a viedli k spokojnosti oboch strán.

Ako si vybrať správneho influencera

Veľkosť publika nie je faktor, ktorý by mal rozhodovať, keď budete s influencerom zvažovať potenciálnu spoluprácu.

Namiesto toho si všímajte:

  • Demografiu

Vyberajte si tých influencerov, ktorých sledujú ľudia, ktorí sú pre váš e-shop relevantní a nachádzajú sa v cieľovej skupine vašich produktov či služieb. Nezabúdajte, že vaším cieľom je dostať svoje produkty pred oči ľudí, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že si ich zakúpia. 

  • Engagement rate

Všímajte si, do akej miery publikum interaguje s obsahom influencera – ako často ho lajkuje, zdieľa či komentuje. Engagement rate vám poskytne omnoho úprimnejší obraz o výkonnosti daného influencera, než počet followerov, ktorí môžu byť neaktívni či dokonca nakúpení. 

  • Dosah

Influenceri často tvoria obsah na niekoľkých sociálnych sieťach súčasne alebo spravujú vlastný blog. Všímajte si, akú veľkú komunitu dokáže influencer zasiahnuť, a to aj mimo svojho publika – napr. pomocou označovania obsahu správnymi hashtagmi alebo pridávaním obsahu v čase, keď je relevantné publikum aktívne. 

Vyhodnotenie spolupráce vo forme reportu

V Dognete nemusíte sledovať plnenie zo strany influencera, pretože ho sledujeme pri každej dohodnutej spolupráci za vás. Po jej ukončení obdržíte detailný report s výsledkami, v ktorom nájdete:

  • štatistiky z Dognetu (počet preklikov, konverzií, prinesený obrat),
  • štatistiky od influencera (dosah pripravených príspevkov, stories a pod.),
  • ukážku kreatívy, ktorú influencer v rámci spolupráce vytvoril.

Zvýšte úspešnosť vašej affiliate kampane v Dognete s influencermi

Podpora kampane cez tradičných publisherov zostáva naďalej efektívnou a prináša e-shopom signifikantný obrat. Avšak zatiaľ čo partneri s webovými stránkami zachytávajú potenciálnych zákazníkov najmä na základe prepracovaného SEO, influenceri dokážu dostať vaše produkty aj pred oči zákazníkov bez toho, aby museli čokoľvek vyhľadávať.

Pomáhajú inšpirovať a objaviť váš e-shop ľuďom, ktorí ho ešte nepoznajú alebo presvedčiť ku kúpe tých, ktorí nákup u vás doteraz nevyskúšali, a tak pokryť doteraz chýbajúci marketingový priestor.

Spolupráca s influencerom vám prináša prístup k novému publiku, ktoré ho pravidelne sleduje a je predpripravené počúvať jeho odporúčania. Podľa MuseFind až 92 % ľudí dôveruje viac influencerom než tradičným reklamám. V Dognete pracujeme najmä s nano, mikro a mid-tier influencermi do 100 000 sledovateľov, ktorí sa zameriavajú na konkrétne oblasti (napr. móda, šport, knihy, záhradkárčenie, bytový dizajn) a dokážu tak spájať záujmy svojho publika s relevantnými e-shopmi.

 

Influenceri si obsahom, ktorí tvoria, budujú svoju značku, a preto od nich môžete očakávať originálnu a autentickú kreatívu, ktorú dokážu pripravovať pohotovo a flexibilne. Vďaka tomu je vhodné využiť ich pridanú hodnotu napr. na podporu silnej stránky vašej značky, predaja produktov v určitej kategórii alebo pred sviatkami ako sú Vianoce či Valentín. 

Klienti po ukončení spolupráce vidia nie len monetárny efekt, ale aj brandový, vďaka zvýšenému povedomiu o svojej značke. Najpopulárnejším obsahom z dielne influencerov sú rôzne unboxingy, recenzie, zdieľanie osobných dojmov a skúseností s produktom, inštrukcie a návody na používanie v dennodennom živote, nápady na darčeky či zaujímavé súťaže.

Ako môžem začať?

Nadviazanie spolupráce s influencermi v Dognete je vo väčšine prípadov rýchle a jednoduché. Stačí, keď nám na riglerova@dognet.sk napíšete svoje preferencie a predstavy o profiloch, s ktorými by ste chceli nadviazať spoluprácu. Radi vám následne v sieti nájdeme vhodné profily a po vašom odsúhlasení s nimi dohodneme to, čo bude vyhovovať obom stranám. Následne sa už môžete tešiť iba na informácie o spustení propagácie a výsledný report s výsledkami. 🙂 

Affiliate marketing pre e-shopy
E-book zadarmo

Affiliate marketing pre e-shopy

Už ste iba jeden krok od e-booku, ktorý vám pomôže získať kľúčové informácie o správnom nastavení a fungovaní vašej affiliate kampane

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?