
Nano a Micro influenceri ako účinná “zbraň” v affiliate marketingu
Influenceri doslova ovládli priestor sociálnych sietí. Značky chcú s nimi spolupracovať, pretože v takejto spolupráci vidia obrovský potenciál. Vybrať toho správneho influencera pre Vašu kampaň nie je ale také jednoduché. V affiliate sieti Dognet kladieme dôraz na to, aby influenceri propragujúci Vaše výrobky alebo služby boli naozaj relevantní, dôveryhodní a féroví. V tomto článku sa bližšie pozrieme na tzv. “Nano” a “Micro” influencerov a vysvetlíme si, prečo práve táto skupina influencerov je tá najvhodnejšia pre Vašu affiliate kampaň. Pri spolupráci s influencermi v affiliate marketingových kampaniach platí, že: “Micro influenceri predstavujú Macro príležitosti.”, a v tomto článku sa dozviete prečo.
Rozdelenie influencerov
Influencerov podľa veľkosti môžeme rozdeliť do niekoľkých skupín:
- NANO INFLUENCERI – 1 000 až 5 000 followerov
- MICRO INFLUENCERI – 5 000 až 20 000 followerov
- MID-TIER INFLUENCERI – 20 000 až 100 000 followerov
- MACRO INFLUENCERI – 100 000 až 1 000 000 followerov
- MEGA INFLUENCERI – viac než 1 000 000 (to sú najčastejšie celebrity a známe osobnosti)
Pre Vás, ako pre firmu a inzerenta, budú najviac atraktívne práve prvé dve skupiny influencerov, teda nano a micro influenceri. Prečo? Na túto otázku nám najlepšie odpovie tento graf:
Zdroj: HypeAuditor
Tento graf znázorňuje, aký vysoký je engagement rate pri jednotlivých skupinách influencerov. Engagement rate je metrika, pomocou ktorej vieme merať mieru zapojenia followerov daného influencera s jeho obsahom, to znamená, ako s týmto obsahom interagujú (teda lajky, komentáre, zdieľania, uloženia príspevku a pod.).
Prečo práve Nano a Micro influenceri pre Vašu affiliate kampaň?
- Prvým dôvodom je, že affiliate marketing je pre “veľkých influencerských hráčov” nie príliš atraktívna forma zárobku, aspoň teda v našich končinách. V USA alebo UK je to už o inom. Títo influenceri majú so značkami uazvreté najčastejšie dlhodobé exkluzívne partnerstvá, stávajú sa ambasádormi značiek a pod. Naopak, menší influenceri sú práve takejto spolupráci viac naklonení a existuje veľká pravdepodobnosť, že Vaša affiliate kampaň ich zaujme a budú chcieť s Vami spolupracovať. A ako aj naznačil graf vyššie, práve spolupráca s menším influencerom môže byť omnoho viac, pre Vás ako firmu, úspešnejšia.
- Druhým dôvodom je, že influenceri s menším počtom followerov sa špecializujú vo väčšine prípadov len na jednu, tzv. niche oblasť. To znamená, že Nano alebo Micro influenceri sa úzko zapodievajú len určitou oblasťou ako napr. varenie, cestovanie, zdravá výživa, interiérový dizajn a pod. Práve to, že sú takto úzko špecializovaní im umožňuje svojimi aktivitami na sociálnych sieťach zasiahnuť len relevantné publikum, ktoré daná téma naozaj zaujíma. Pri väčších influenceroch sa táto výhoda vytráca, nakoľko sa z nich vo väčšine prípadov stávajú tzv. lifestyloví influenceri a snažia sa “zabrdnúť” do každej oblasti, do ktorej môžu.
- Tretím dôvodom je cenová dostupnosť Nano a Micro influencerov. Affiliate marketing sa vo všeobecnosti neradí medzi marketingové praktiky, ktoré vyžadujú väčšie množstvo vynaložených finančných prostriedkov. To platí aj pri influencerských kampaniach v affiliate sieti. Nano a Micro influencerom bude vo väčšine prípadov vyhovovať bartrová spolupráca, to znamená, že im zadarmo odošlete produkty na vyskúšanie. Následne sa so svojimi sledovateľmi o skúsenosť s Vaším produktom podelia na sociálnych sieťach, kde im samozrejme vysvetlia, ako boli s produktom spokojní, čo sa im páčilo, resp. nepáčilo a poskytnú im jedinečný zľavový kód, ktorý budú môcť využiť či už na nákup daného produktu alebo celého sortimentu vo Vašom e-shope, prípadne dostanú dopravu zdarma a pod.
- No a posledným, štvrtým dôvodom je ich dôveryhodnosť. Títo influenceri si starostlivo vyberajú čo budú propagovať, do akej affiliate kampane sa zapoja, lebo nechcú sklamať svoje publikum. Ich profily nie sú zahltené reklamou a propagovaním všetkého možného. Ich followeri ich považujú za takmer kamarátov, pretože na svojich profiloch na sociálnych sieťach budujú komunity s rovnakými záujmami a jednoducho nechcú stratiť ich dôveru.
Ak by ste chceli do Vašich kampaní zakomponovať influencerov, napíšte mi na riglerova@dognet.sk a preberieme možnosti potenciálnej spolupráce.