Zdroje návštevnosti pre affil weby (linkbuilding)

Zdroje návštevnosti pre affil weby (linkbuilding)

Linkbuilding (tvorba spätných odkazov) je stále najdôležitejšia časť optimalizácie pre vyhľadávače. Prichádzajúce odkazy stále sú a aj dlho budú tým najvplyvnejším faktorom, ktorý ovplyvňuje radenie výsledkov vo vyhľadávačoch.

Linkbuilding

Počet a kvalita externých odkazov na vašu stránku má veľký vplyv na SEO pozície. Webstránky, na ktoré vedú najkvalitnejšie odkazy z príbuzných webov sa potom zobrazujú vysoko vo vyhľadávačoch. Ide o dlhodobú stratégiu a výsledky sa dostavia cca po 2 mesiacoch.

Existuje viacero spôsobov ako môžete pracovať na vašom linkbuildingu.

 

PR článok

Zaplatiť si za umiestnenie článku na inom webe síce stojí často nemalé peniaze, ale má to hneď tri významy: Odkaz na váš web, nové publikum, referencia (napísali o nás). O tom, že referencie sú dôležité sa presvedčil aj Štefan, ktorý A/B testoval stránku projektu Fitlist.sk a verzia s referenciami nad zlomom stránky mala najlepší konverzný pomer. Viac info v jeho článku.

Ako vybrať ten správny web pre umiestnenie PR článku:

  • stránka má rovnakú cieľovú skupinu akú potrebujete
  • web neobsahuje čisto len PR články, ale píšu aj svoj vlastný obsah
  • stránka je aktuálna, posledný článok nie je v roku pána
  • web by nemal byť najnovší. Staršie weby majú tendenciu udržať si hodnotu
  • mala by tam byť nejaká návštevnosť – čím vyššia, tým lepšie (a drahšie)
  • s vysokými rankami a indexovateľnosťou

 

Guest Blogging

Nechcete platiť za PR článok? Potom pre vás môže byť riešením Guest Blogging. Niektoré portály umožňujú návštevníkom po registrácií pridať vlastný článok zadarmo.

V rýchlosti som skúsila nájsť pár stránok, kde sa dá vložiť článok:

  • http://infomagazin.sk/
  • http://www.iamcool.sk/
  • http://www.topclanky.com/
  • http://pohodovo.sk/
  • http://www.carpheroes.sk/
  • http://www.upozorni.sk/
  • http://casopis.sk/
  • http://www.jozefkvasnica.eu/

Odporúčam prečítať: Ako má vyzerať ideálny odkaz? 

 

Linky na sociálnych sieťach

Google sleduje aj sociálne siete. Twitter a Google+ je v tomto vo výhode, keďže jeho content je zväčša verejný. Ak chcete aby vás Google videl aj na Facebooku, postovanie do uzavretých skupín vám určite nepomôže.

Mne sa najviac osvedčilo komentovanie na verejných fan pageov, keď niekto hľadá odpoveď na svoju otázku a vy mu ju ponúknete vo forme odkazu. Samozrejme, váš komentár musí dávať zmysel.

 

Odkazy na fórach/v komentároch

Mnohí affil publisheri chodia po rôznych fórach a zanechávajú tam odkazy na svoje weby. Má to zmysel, pokiaľ váš web rieši daný problém, o ktorom sa tam diskutuje alebo poskytuje nejaké dodatočné informácie. Určite však neodporúčame spamovať fóra s linkami bez pridanej hodnoty pre čitateľa alebo spamovať.

O tomto by vedel hovoriť aj Peťo Chodelka, ktorý získal backlink z článku na hnonline.sk, keď o takomto spôsobe reklamy (konkrétne na Modrom koníku) písali. Administrátori rôznych fór si na takúto reklamu dávajú pozor. Niektorí zakazujú vkladanie odkazov, iní zobrazujú odkaz ako obyčajný text a nie ako odkaz, modrý koník zase začal takéto príspevky označovať. Preto vždy dbajte na to, aby vami vsunutí odkaz dával zmysel pre čitateľov.

 

Registrácia do katalógov

Niekto je proti tomu, niekto za. Názory sa líšia. Určite neodporúčame zaplatiť si službu, ktorá vás registruje do XYZ katalógov. Vyberte si VY tie katalógy, ktoré majú zmysel a ručne doň váš web registrujte. Ak vôbec.

 

Ďalšie odkazy

Vkladajte spätné odkazy všade, kde sa dá. Napríklad: slideshare, linkedin,.. Nie nadarmo píše Štefan články aj na jeho LinkedIn.

Keď som sa minulý rok prihlásila do súťaže blogerroka.sk, zvýšil sa aj rating môjho blogu xKatka.sk. Taktiež všetky moje články boli feedované na najlepsieblogy.sk. Good deal 🙂

 

 

Najlepší linkbuilding je taký, čo sa robí sám

Tvorte unikátny a zaujímavý obsah tak, aby ľudia sami zdielali a odkazovali na váš content. Nie je to jednoduché, ale ani nemožné.

Držím palce 😉

 

 

PS: Kto s Backlinkami dobehne Rejholca s blogom rej.sk, má u mňa večeru 😀

Testované na stránke http://www.checkmoz.com/

Zdroje návštevnosti pre affil weby (linkbuilding)

Páčil sa ti článok?



Katka Novotná
Katka Novotná

Viac ako dva roky som pracovala na pozícií e-commerce marketér a zvyšovala som obraty rôznym eshopom. Niektoré z nich sa vyšplhali až na Shop Roku (ocenenie od Heureka.sk). Mám skúsenosti s PPC Adwords aj Facebook. Analytics mi je veľmi blízky. Pre reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett som pomáhala s UX/UI webových projektov a aplikácií pre veľkých klientov. Vo voľnom čase tvorím webové stránky založené prevažne na WordPresse.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?