Septembrové novinky z Dognetu pre publisherov
Prinášame vám po prvýkrát nový koncept obsahu určený najmä našim publisherom. V Novinkách z Dognetu pre publisherov, sa každý mesiac dozviete zaujímavé informácie o kampaniach, štatistiky a tipy na čo najefektívnejšie propagovanie našich kampaní.
Novinky z Dognetu budú vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast.
Zastúpenie trhov v septembri 2020
Ako sa vyvíja pôsobenie Dognetu na trhoch, na ktorých pôsobíme? Aj keď je Slovensko stále najdominantnejším trhom, Česko ho pomaly dobieha, za čo ďakujeme najmä nášmu Country Managerovi pre Česko, Romanovi Dobiášovi.
Za zmienku stojí taktiež aj Maďarsko, ktoré sa na celkovom výkone Dognetu podieľa už takmer 8% a aj keď malé, ale už nezanedbateľné percento tvorí poľský a rumunský trh.
Zastúpenie segmentov v septembri 2020
Dlhodobo najsilnejší je v Dognete segment Bývanie a nábytok, ktorý sa na celkovom počte predajov podieľa 29%, no z celkového počtu provízií robí až 38%. Druhým najväčším segmentom podľa počtu predajov je segment Módy a krásy, ktorý sa však na celkovom počte provízií podieľa len 15%.
Porovnateľne sa na celkovom počte predajov aj provízií podieľajú ďalej segmenty Zdravie a Výživa, Elektronika, segment ostatných kampaní a Športu. Financie sú v posledných mesiacoch skôr zanedbateľným segmentom v rámci Dognetu, na ktorý sa príliš nešpecializujeme.
Zmeny v segmentoch september vs. august 2020
Porovnávanie zmien v segmentoch medzi dvoma mesiacmi je sledované na základe počtu predajov v rámci jednotlivých segmentov. Pri pohľade na tento graf je jasné, že sa pomaličky blížime do hlavnej e-commerce sezóny, keďže v podstate každý segment sa o niečo zvýšil. Budúci mesiac očakávame ešte výraznejšie zvýšenie, ktoré bude pokračovať až do Vianoc.
Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch
Na graf sledujúci priemernú hodnotu objednávok v jednotlivých segmentoch a na graf sledujúci priemernú výšku provízie v jednotlivých segmentoch je dobré sa pozerať v kontexte.
Niektoré segmenty majú vyššiu priemernú hodnotu nákupov, no môžu mať nižšiu priemernú výšku vyplatenej provízie. Takýmto prípadom je napríklad segment elektroniky, kde sa vyššia cena väčšiny produktov odráža vo vysokej priemernej hodnote košíku, no nižšie marže spôsobujú nižšiu výšku provízií.
Práve naopak je to v segmentoch zdravia a výživy, športu, módy a krásy alebo nábytku a bývania. Najmä v segmente zdravia a výživy sa aj pri nižšej cene nákupov na províziach veľmi dobre zarába.
Skokani
Skokanmi môžeme nazvať kampane, ktoré sa medzimesačne vyšvihli o výrazný počet pozícií v rebríčku top kampaní a teda majú potenciál v aktuálnom období rásť. Tento mesiac si výrazne polepšili kampane:
- Nanospace.cz
- ePantofi.ro
- BUX.sk
- Svetla24.cz
- NejlevnejšíNábytek.cz
- Spartoo.sk
- Grizly.sk
- Alza.hu
- GymBeam.sk
- Kytary.cz
Najvýraznejšie poskočila kampaň NanoSpace.cz. Spustená bola na konci augusta a za prvý mesiac fungovania sa neuveriteľne rýchlo rozbehla. Ponúkajú v tejto dobe aktuálne produkty ako respirátory, rúška, hygienické produkty, či antivírusové šatky okrem iného. Očividne sa ju teda oplatí nasadiť.
Za zmienku stojí aj maďarská Alza, ktorej sa darí čoraz lepšie, čo ide ruka v ruke s rozvojom maďarského affiliate trhu ako takého. Pokiaľ teda stále uvažujete nad vytvorením maďarského projektu, určite neváhajte. Podobne aj rumunská kampaň ePantofi.ro.
Kampane s najväčšími zárobkami
- 4home.cz
- GymBeam.sk
- Gate.shop
- 4home.sk
- AndreaShop.sk
- Grizly.cz
- Decathlon.sk
- Kytary.cz
- PantaRhei.sk
- Temponabytok.sk
Najlepšie zárobky publisherov za september
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 2 995 | 13 701,22€ |
Obsah | 2 228 | 11 008,96€ |
Cashback | 3 912 | 10 505,39€ |
Obsah | 1 342 | 9 223,68€ |
Obsah | 1 481 | 7 746,25€ |
Obsah | 1 813 | 7 068,78€ |
Obsah | 764 | 6 446,98€ |
Cashback | 2 412 | 6 077,26€ |
Kupón | 2 908 | 5 925,79€ |
Obsah | 702 | 5 715,53€ |
Obsah | 888 | 5 501,91€ |
Kupón | 2 015 | 5 432,24€ |
Kupón | 1 933 | 5 190,56€ |
Obsah | 817 | 3 808,99€ |
Obsah | 590 | 3 016,45€ |
Tip na september – segment Nábytok a bývanie
Tento segment je dlhodobo obľúbený a stále nám pribúdajú nové kampane, zvyšuje sa počet predajov v rámci tohto segmentu a s tým rastie aj výška vyplatených provízií. Podľa vývoja za posledný rok očakávame v tomto roku veľmi silnú sezónu.
TOP kampane v segmente Nábytku a bývania
Kampaň | Konverzný pomer | Priemerná provízia |
4home.cz | 5,22% | 1,89€ |
4home.sk | 2,76% | 2,26€ |
Temponabytok.sk | 3,54% | 6,92€ |
4home.hu | 3,52% | 2,07€ |
Moebelix.cz | 4,01% | 5,58€ |
Moebelix.sk | 1,79% | 6,4€ |
Houseland.cz | 3,78% | 4,61€ |
Baumax.cz | 1,67% | 8,57€ |
Nabbi.sk | 0,9% | 6,41€ |
Merkurymarket.sk | 5,89% | 9,07€ |
NejlevnejsiNabytek.cz | 1% | 9,2€ |
Svetla24.cz | 5,84% | 10,26€ |
Marimex.sk | 2,51% | 3,19€ |
e4home.ro | 3,42% | 2,35€ |
Delimano.sk | 2,78% | 2,49€ |
V zozname sa ocitla aj kampaň Marimex.sk, ktorá sa zameriava predovšetkým na bazény, no oplatí sa ju propagovať aj na jeseň, či pred Vianocami. Marimex ponúka aj široký výber infrasáun, ktorým práve teraz začína sezóna a predávajú sa veľmi dobre.
Dlhodobými stálicami tohto segmentu sú kampane 4home.cz a sk. V posledných mesiacoch sa krásne rozbieha aj maďarská a rumunská verzia 4home.
Aj napriek nedávnemu výpadku, kampane Moebelix.sk / cz tu nesmú chýbať. Tracking už našťastie funguje, kompenzácie budú pripísané v priebehu októbra a dokonca sú v kampaniach k dispozícií nové XML feedy.
Know-how tip
Určite ste si všimli, že spúšťame my, ale aj iné siete mnoho kampaní. Preto vám chceme poradiť aby ste si kampane, ktoré chcete používať vopred preklepli. Najmä nové kampane, ktoré zrovna nepoznáte, ale mali by ste tendenciu ich nenasadiť. Pozrite si ich ale cez SimillarWeb, cez Heureku a zvážte či pre vás nemôžu byť teraz, alebo v blízkej budúcnosti prínosné.
Tip na nástroj
Mnoho z vás tento nástroj určite pozná, no pre tých, ktorý nie, môže byť táto informácia veľkým prínosom. Reč je o nástroji Ahrefs.com. Je to nástroj, ktorý monitoruje webové stránky, konkurenciu, backlinky, populárny obsah na stránkach, pozície v organiku, kľúčové slová a omnoho viac. Ahrefs má po Googli najviac dát, takže sa ho určite oplatí využívať.
Ahrefs síce nemá žiaden free trial, ale umožňuje skúšobné obdobie 7 dní za 7 USD, čo teda nie je žiadna horibilná suma a za vyskúšanie to jednoznačne stojí. Bežné predplatné potom stojí síce 100 USD mesačne, čo je teda dosť veľa, ale máme pre vás malý tajný tip, nemusíte ten účet využívať iba vy 😉
Posledná informácia / výzva na záver. V dotazníku, ktorý sme rozosielali, aby sme zistili, aký typ informácií v týchto novinkách chcete vy, naši publisheri mať, sa často opakovalo, že by ste chceli rozhovor a tipy od skúsených affilákov. Bohužiaľ, situácia na trhu je taká, že úspešní publisheri sa logicky, kvôli konkurencii, nechcú príliš deliť o svoje know-how. No ak práve čítate tieto novinky a chcete ku nám prísť a podeliť sa s ďalšími publishermi o svoje skúsenosti, ste viac ako vítaní a budeme radi, ak sa nám ozvete na ferancova@dognet.sk. 🙂
To bude od nás na teraz všetko, tešíme sa na Váš feedback a s ďalším dielom sme tu znovu o mesiac.