
Septembrové novinky pre publisherov
Leto ubehlo znova akosi prirýchlo, avšak veríme, že si z neho odnášate mnoho krásnych zážitkov a ešte viac novonačerpaných síl. Budete ich potrebovať, nakoľko sa nezadržateľne blíži hlavná e-commerce sezóna každého roka. 🙂
Poďme sa v poslednom letnom diele noviniek pozrieť na to, ako sa Dognetu darilo v auguste.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Septembrové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Veronika. 🙂
Zhrnutie mesiaca august 2023
- Počet konverzií – 76 227
- Vyplatené provízie publisherom – 310 419 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 409 942 €
Do celkového počtu konverzií sú zarátané aj konverzie z kampane Árukereső.hu, v ktorej konverziu nepredstavuje dokončená objednávka, ale preklik z Árukereső.hu na niektorý z e-shopov, ktorých produkty tento nákupný portál ponúka. Z tohto dôvodu môžeme vidieť od augusta v súhrne každého mesiaca o viac ako 1000 konverzií.
Zastúpenie segmentov v auguste 2023
V auguste už tradične dominoval segment Bývanie a nábytok, pričom jeho zastúpenie na počte konverzií a výške provízií v sieti naďalej rastie. Podiel tohto segmentu na celkovom počte konverzií narástol o 2 percentuálne body a na celkovej výške provízií o 3 percentuálne body.
V ostatných segmentoch vidíme iba minimálne zmeny, ktoré nepresiahli 1 percentuálny bod.
Porovnanie segmentov v mesiacoch júl vs. august 2023
Podľa počtu konverzií
Ľudia v auguste nakupovali viac nábytku a vybavenia do domácnosti. Počet konverzií v segmente Bývanie a nábytok narástol až o 13 %. Takmer dvojnásobný nárast konverzií v porovnaní s júlom vidíme v kampaniach Svetla24.cz a Houseland.sk.
Nárast konverzií pozorujeme aj v segmente Zdravie a výživa o 4 %, v segmente Móda a krása o 3 % a v segmente Ostatné o 1 %.
Naopak, najvýraznejší pokles o 9 % nás čakal v segmente Šport a o 3 % v segmente Elektro.
Podľa priemernej hodnoty objednávky
Hoci ľudia nakupovali viac, vyberali si lacnejšie produkty, menej produktov alebo využívali rôzne akcie a výpredaje, čo vidíme na poklese priemernej hodnoty objednávky takmer vo všetkých segmentoch.
Výnimku predstavuje segment Zdravie a výživa, kde priemerná hodnota objednávky narástla o 2 eurá.
Najväčší pokles pozorujeme v segmente Elektro, kde priemerná hodnota objednávky v auguste klesla o 12 eur a v segmente Šport, kde klesla o 9 eur.
Podľa priemernej výšky provízie
Dobrou správou je, že hoci priemerná hodnota objednávky v auguste poklesla, priemerná výška provízie napriek tomu vo väčšine segmentov stúpala. To svedčí o tom, že mnohí inzerenti sa snažia vo svojich kampaniach ponúknuť motivujúce podmienky, vďaka ktorým si dokážete zarobiť zaujímavé provízie aj z objednávok v nižších hodnotách.
V segmente Bývanie a nábytok narástla priemerná výška provízie o 38 centov a v segmente Ostatné o 33 centov.
Avšak v segmentoch, kde sme pozorovali najvýraznejší pokles v priemernej hodnote objednávky, klesla aj priemerná výška provízie – konkrétne v segmente Šport o 48 centov a v segmente Elektro o 7 centov.
Skokani augusta
Skokani sú kampane, v ktorých najvýraznejšie narástol počet konverzií pri porovnaní júla s augustom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v júli aspoň 50 a viac konverzií.
- Fabulo.hu +191 %
- TimeStore.pl +146 %
- Lampisilumini.ro +134 %
- Wolt.com/sk +95 %
- Mobilonline.sk +89 %
Prvé tri priečky v rebríčku augustových skokanov obsadili zahraničné kampane.
Na prvom mieste vidíme maďarskú kampaň Fabulo.hu zameranú na masážne, fitness a zdravotnícke pomôcky. Nasleduje kampaň s módnymi doplnkami TimeStore.pl a kampaň s osvetlením Lampisilumini.ro.
Ak vás úspech týchto kampaní inšpiroval, ale nemáte projekt na danom trhu, máme pre vás dobrú správu – všetky tieto kampane v Dognete nájdete aj pre český a slovenský trh 🙂
Najlepšie zárobky publisherov v auguste 2023
Kampane s najvyššími zárobkami publisherov
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- 4Home.cz
- Mall.sk
- 4Home.sk
- MerkuryMarket.sk
- Voyo.cz
- MojNabytok.sk
- Svetla.sk
V auguste sa rebríček kampaní, ktoré vám priniesli najväčšie zárobky, trošku premiešal.
Tretie, bronzové miesto obsadila kampaň Svetla24.cz, ktorá sa sem prebojovala až z ôsmeho miesta, na ktorom sa umiestnila v júli. Kampaň Mojnabytok.sk postúpila z júlového desiateho miesta na deviate.
Do rebríčka sa taktiež vrátili kampane Voyo.cz a Svetla.sk.
Publisheri s najvyššími zárobkami
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
2 934 |
30 587 € |
Ostatné |
1 855 |
15 722 € |
Obsah |
1 948 |
12 058 € |
Ostatné |
4 067 |
9 074 € |
Obsah |
1 872 |
8 749 € |
Ostatné |
2 537 |
8 323 € |
Obsah |
2 331 |
8 302 € |
Obsah |
4 403 |
7 813 € |
Obsah |
1 443 |
7 351 € |
Ostatné |
1 499 |
7 303 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál.
„Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tipy na september
Digitálna Univerzita
V Dognete považujeme neustále vzdelávanie za veľmi dôležité. Najmä v takej rýchlo napredujúcej oblasti ako je online marketing. Preto sme veľmi radi, že na Slovensku existujú projekty ako Digitálna Univerzita. 🙂
Digitálna Univerzita sa už 6. rok špecializuje na profesionálne vzdelávanie v oblasti online marketingu. O tom, že má skutočne čo ponúknuť, hovorí niekoľko ocenení a výučba zastrešená viac ako 32 špecialistami z praxe.
Tí vás naučia lepšie pracovať so SEO, zlepšiť svoj copywriting a obsah, popasovať sa s tvorbou obsahu na sociálnych sieťach, ale aj osvojiť si základy grafického dizajnu či PPC reklamy a mnoho ďalšieho, vďaka čomu získate komplexný prehľad v online marketingu, ktorý vám pomôže posunúť váš affiliate projekt ďalej a zvýšiť svoje zisky.
Môžete si vybrať z 3 druhov štúdia – od základného certifikovaného štúdia, cez expert štúdium pre už ostrieľaných marketérov, až po MBA štúdium, na konci ktorého vás čaká medzinárodne uznávaný titul.
nabbi.sk
Provízia: až 6 %
Kupónové weby, cashbackové portály a CSS povolené.
nabbi.sk je obľúbený e-shop s nábytkom a vybavením do domácnosti, ktorý je jedným z popredných predajcov v tejto oblasti na Slovensku. V ich sortimente nájdete produkty pre všetkých – od ľudí, ktorí hľadajú najmä cenovo výhodné produkty, až po tých najnáročnejších zákazníkov. Kampaň ponúka províziu až 6 % pre obsahových partnerov (do 15.9. navýšenú na 12 %) a až 3 % pre kupónové weby a cashbacky. K dispozícii je aj povolenie pre CSS partnerov a kvalitný produktový feed.
Allegro.cz
Provízia: 40 % z Allegro provízie
Kupónové weby a cashbackové portály povolené.
Allegro je najväčšou obchodnou platformou v Poľsku, na ktorej sa denne predá 900 000 položiek z rozličných segmentov od elektroniky, cez módu, nábytok, kozmetiku, športové vybavenie a detský tovar až po potraviny.
V kampani sa provízia nepočíta z celkovej hodnoty objednávky, ale z provízie, ktorú Allegro účtuje za predaj produktov e-shopom, ktoré s touto platformou spolupracujú. Príklad výpočtu provízie nájdete na karte kampane.
Árukereső.hu
Provízia: 72 % z hodnoty konverzie
Kupónové weby a cashbackové portály povolené.
Árukereső.hu je popredný maďarský porovnávač cien a produktov a online nákupný sprievodca. Nejde o internetový obchod, ale o webovú stránku, ktorá zhromažďuje ponuky rôznych e-shopov.
Konverzia v kampani nepredstavuje dokončenú objednávku, ale preklik na niektorý z e-shopov, ktorého produkty Árukereső.hu inzeruje a na ktorých je možné si ich zakúpiť. Bližšie informácie o províziách nájdete na karte kampane.