Novembrové novinky z Dognetu pre publisherov

Novembrové novinky z Dognetu pre publisherov

Prinášame vám novembrové, predvianočné pokračovanie Noviniek pre Publisherov. Máme za sebou prvý vrchol sezóny – Black Friday, alebo lepšie povedané, Black week a pred nami je posledných pár dní sezóny 2020. Poďme sa teda spoločne pozrieť na zhodnotenie mesiaca november, samotného Black Friday a na pár tipov na predvianočnú sezónu. 🙂

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast.

 

Zhodnotenie Black Friday

Samotný Black Friday, teda piatok 27.11. U nás nebol najsilnejším dňom sezóny, padlo “len” 7 799 konverzií. Počet konverzií bol vysoký počas celého týždňa, tzv. Black Weeku, no rekord padol v nedeľu, ktorá teda bola najsilnejším dňom nielen z celého Black Week ale úplne za celé fungovanie Dognetu. Padlo až 8 822 konverzií! Je to spôsobené hlavne tým, že máme väčší pomer obsahových publisherov na úkor cashbackov a kupónových agregátorov. Ďalší vrchol sezóny nás čaká okolo 14.12

Zastúpenie trhov v novembri 2020

Pomer českého a slovenského trhu zostal oproti minulému mesiacu nezmenený. Malá zmena nastala v prípade ostatných trhov, kedy sa mierne zvýšil pomer zastúpenia poľského a slovinského trhu na úkor maďarského.

Zastúpenie segmentov v novembri 2020

Celkový poradie zastúpenia segmentov sa v novembri vôbec nezmenilo. Aj jednotlivé pomery segmentov sa menili len veľmi minimálne. Mierne sa zvýšil pomer kategórie “ostatné” a naopak veľmi mierne, cca po percente, poklesol pomer všetkých ostatných segmentov, na celkovom predaji v sieti Dognet.

 

Zmeny v segmentoch október vs. november 2020

Na tomto grafe jasne vidno, že november je jedným z najsilnejších mesiacov v roku. Počet predajov sa výrazne zvýšil v každom jednom segmente okrem financií. Pričom najvýraznejší nárast sme zaznamenali v segmente bývania a nábytku a pri kampaniach zaradených ako “ostatné”

 

Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch

Priemerná výška hodnoty objednávky aj priemerná výška provízie naďalej mierne klesá. Vyzerá to teda tak, že sa nakupuje výrazne viac, ale v nižšej hodnote, čo môže byť sčasti spôsobené aj novembrovými zľavami, ktoré väčšina e-shopov mala. Počty konverzií a celkový výkon teda výrazne rastú.

 

 

Skokani

Skokani, sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní októbra vs. novembra. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v októbri aspoň 50 a viac preklikov. V tomto období rastú všetky kampane, ale nasledujúce rástli skutočne mimoriadnym skokom.

  1. Mall.sk + 14 040%
  2. Moebelix.cz +803%
  3. Moebelix.sk + 715%
  4. Parfemy.cz +355%
  5. Rovus.sk +350%
  6. Topshop.sk +340%
  7. Kokiskashop.cz +322%
  8. Nejlevnejsisport.cz + 321%
  9. Mobilonline.sk +321%
  10. Progamingshop.sk +293%
  11. Kulina.cz +287%
  12. Myshirt.cz +287%
  13. 1autodiely.sk +284%
  14. Budchlap.sk +267%
  15. Bajecnehracky.cz +259%
  16. Dormeo.sk +222%
  17. Dekortextil.cz +221%
  18. Delimano.sk +217%
  19. Chefshop.cz +209%
  20. Shooos.cz +205%

Pozoruhodne, avšak nie nečakane odštartovala kampaň Mall.sk. Naďalej skokovo rastú aj typicky darčekové kampane ako Parfemy.cz, Topshop, Rovus, Dormeo Delimano, Chefshop či Kulina, obchody s vianočným sortimentom a výzdobou ako Kokiskashop, či darčeky pre deti z bajecnehracky.cz.

Zaujímavý nárast má aj kampaň 1autodiely.sk, takže vidno, že vodiči sa už pripravovali na zimnú sezónu.

 

Kampane s najväčšími zárobkami

  1. 4home.cz
  2. Temponabytok.sk
  3. 4home.sk
  4. Andreashop.sk
  5. TPD.sk
  6. Pantarhei.sk
  7. inSPORTline.sk
  8. Baumax.cz
  9. Svetla24.cz
  10. Klarstein.sk

Na popredných miestach najlepšie zarábajúcich kampaní sa v porovnaní s minulým mesiacom držia podobné kampane.

Do rebríčka sa dostala aj kampaň Pantarhei.sk, ktorá v ňom minulý mesiac nebola, rovnako ako Baumax.cz, TPD.sk či insportline.sk.

 

Najlepšie zárobky publisherov za november 2020

Typ Počet predajov Provízie
Obsah 17 412 48 521,96 €
Cashback 13 355 32 228,01 €
Obsah 6 703 30 796,70 €
Obsah  6 046 26 065,70 €
Voucher 11 450 22 060,91 €
Obsah 4 063 19 616,98 €
Obsah 4 821 16 384,19 €
Cashback 5 571 13 103,90 €
Voucher 5 223 12 059,80 €
Obsah 1 995 11 238,52 €
Obsah 1 815 11 142,69 €
Voucher 3 577 8 425,90 €
Obsah 2 210 8 059,80 €
Obsah 1 934  7 800,50 €
Obsah 753 6 441,46 €

 

Tip na december – čo propagovať pred Vianocami?

Začal sa advent a čas Vianoc sa nebezpečne približuje. Zatiaľ čo niektorí majú vianočné darčeky nakúpené už od augusta, väčšina ľudí s najväčšími vianočnými nákupmi ešte len začína. Aj práve kvôli Covidu19 sa tento rok omnoho viac ľudí rozhoduje nakupovať darčeky online, z pohodlia domova.

Okrem darčekov nezabudnite ešte pár dní propagovať e-shopy, kde sa dá nakúpiť vianočná výzdoba, svetlá, stromčeky a ozdoby na stromčeky. Takýmito kampaňami sú napríklad Kokiskashop.sk / cz, 4home.sk / cz, Baumax, VeľkýKošík či Alinda.

Extrémne veľa ľudí má problém vymyslieť, čím obdarovať svojich blízkych. Využite to a rozmýšľajte za nich. Odporučte im konkrétne darčeky pre rôzne typy ľudí. Spravte si aspoň rýchlu analýzu kľúčových slov, čo v súvislosti s Vianocami, resp. darčekmi ľudia najviac vyhľadávajú. Jedny z najviac vyhľadávaných spojení sú napr. Darčeky pre mužov, zážitkové darčeky, darčeky pre deti, pre ženu, pre mamu, pre otca,….

Pokiaľ sa teda bavíme o darčekoch, tak nesmieme zabudnúť na kampane ako Topshop.sk, Delimano.sk či Dormeo.sk, ktoré sú v období Vianoc už tradične obľúbené.

Kniha ako darček urazí málokoho a napríklad kníhkupectvo PantaRhei.skšpeciálnu landing page s vianočnými tipmi, kde si môžete vyfiltrovať knihy ale aj hry podľa toho, koho chcete obdarovať.

Kvalitný parfém, kozmetiku, či šperky môžete odporúčať z kampaní ako Vivantis, Parfémy, TimeStore či Sperky-eshop.

Nerozhodných pošlite do obchodov ako darcekovy-raj.sk, darkovo, ÚžasnéDarčeky alebo SkvelýDarček. Zaujímavý darček môže byť aj z Fotodeky / Dekyzfotiek alebo Empikfoto.

Nakúpiť krásne hračky a veci pre deti sa dá na NajlepšieHračky, Wiky, BajecneHracky, Market24 a podobne.

Veľká vyhľadávaná kategória sú zážitkové darčeky, takže nezabudnite ani na kampaň Zľava Dňa.

 

Tip na nástroj

Určite každý z vás potrebuje občas niekomu poslať screenshot a prípadne na ňom aj niečo vyznačiť. Na takéto prípady vám odporúčam nástroj LightShot  ktorý dokáže so screenshotom následne aj pracovať. Môžete si na screenshote vyznačiť potrebné časti, prípadne napísať komentár. Upravený screenshot si môžete uložiť do počítača, alebo sa vám vygeneruje link, ktorý môžete zdieľať. A to všetko úplne zadarmo. 

 

Know how tip

V Dognete vám ponúkame aj externé kampane v spolupráci s partnerskými sieťami. Pri týchto kampaniach je potrebné dodržať pokyny na tvorbu deeplinkov, ktoré vám píšeme v popise každej kampane.

Konkrétne, ak ide o externú kampaň, je nutné pri tvorbe deeplinkov v redirectových odkazoch používať parameter data2 namiesto desturl. Tieto kampane a ich linky nájdete v administrácií tak, že v časti Bannery a odkazy si dáte filtrovať Názov bannera “data2”.

To bude od nás z Dognetu na dnes všetko. Držíme palce a prajeme veľa decembrových konverzií a krásne sviatky. Vidíme sa v januári. 🙂

Júlia Ferancová
Júlia Ferancová

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?