
Novembrové novinky pre publisherov
Začína nám snáď najsilnejší mesiac celého roka. V novembri je aj najväčší nákupný sviatok – Black Friday.
Nezabudnite preto sledovať pravidelne aktualizovanú tabuľku akcií, ktoré prebiehajú v našich kampaniach nielen počas Black Friday, ale aj v priebehu celého tohto obdobia.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Novembrové novinky pre publisherov vám vo videu prináša Júlia a Michal. 🙂
No a teraz sa už poďme pozrieť na klasické štatistiky z Dognetu za október.
Zastúpenie trhov v októbri 2022
V októbri sa mierne zvýšil podiel českého trhu a to z 39 % na 41 %. Podiel slovenského trhu, naopak, poklesol zo 46 % na 44 %. Podiel maďarského trhu sa nezmenil, rumunský stúpol o 1 % a poľský poklesol o 1 %.
Zhrnutie mesiaca október 2022
- Počet konverzií – 83 876
- Vyplatené provízie publisherom – 333 047
- Celkový obrat e-shopov – 6 254 669 €
Zastúpenie segmentov v októbri 2022
Aj tento mesiac sa na na zastúpení jednotlivých segmentov na celkovom počte konverzií a výške zarobených provízií v Dognete udiali len minimálne zmeny.
Polepšil si segment Móda a krása, kde síce počet konverzií o 1 % poklesol, no výška zarobených provízií publishermi stúpla až o 3 %.
Posledné mesiace rastúci segment Bývanie a nábytok mierne poklesol o 1 % v počte konverzií a 4 % vo výške provízií, no stále je, samozrejme, najsilnejším segmentom v Dognete.
Segment Ostatné si tiež polepšil a to až o 4 % v počte konverzií a 2 % vo výške provízií. Ostatné segmenty sú v podstate bez zmeny.
Zmeny v segmentoch september 2022 vs. október 2022
Najvýraznejší rozdiel sledujeme v segmente Ostatné, kde medzimesačne počet konverzií narástol o cca 30 %. Mierne nárasty sledujeme aj v segmentoch Móda a krása, Bývanie a nábytok, Zdravie a výživa.
Naopak, pokles nastal v segmente Šport. Financie a Elektro zostali takmer bez zmeny.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
Priemerná hodnota objednávky narástla v tomto medzimesačnom porovnaní septembra a októbra iba v segmentoch Elektro a Móda a krása.
V ostatných segmentoch zostala buď viac menej rovnaká alebo mierne klesla.
Aktuálne najvyššia priemerná hodnota objednávok je v segmente Elektro a za ňou nasleduje Bývanie a nábytok, kde priemerná hodnota objednávky po dlhšej dobe klesla pod 100 €.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Priemerná hodnota provízie vzrástla len v segmentoch Móda a krása a Šport. V ostatných segmentoch poklesla.
Aktuálne je najvyššia priemerná provízia vyplácaná v segmente Bývanie a nábytok.
Skokani októbra
- Luxor.cz +2385 %
- Reserved.com/ro +364 %
- Heliumking.sk +245 %
- Heliumking.hu +198 %
- Puravia.cz +115 %
- Sinsay.com/cz +115 %
- Nessisport.cz +113 %
- Magnet-3pagen.cz +111 %
- Yogabazaar.hu +93 %
- Vivantis.ro +82 %
- Mobilfox.sk +81 %
- Kitos.cz +77 %
- Dermacol.cz +77 %
- Najlekaren.eu +69 %
- Najlepsiehracky.sk +68 %
- Flagranti.cz +66 %
- PantaRhei.sk +65 %
- Voyo.cz +62 %
- Portstem.sk +62 %
- Sinsay.com/ro +61 %
Na prvej priečke sa ocitla kampaň Luxor.cz, ktorá poskočila o neuveriteľných 2385 %. V septembri mala ešte len niekoľko desiatok objednávok a počas októbra sa krásne rozbehla.
Inak sa v zozname objavili na popredných priečkach aj párty kampane Heliumking.sk a Heliumking.hu, ktoré sú v období Halloweenu mimoriadne populárne.
Kampane s najväčšími zárobkami v septembri 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4home.cz
- Svetla24.cz
- Baumax.cz
- 4home.sk
- Voyo.cz
- MerkuryMarket.sk
- Andreashop.sk
- Svetla.sk
Na prvých troch priečkach sa nachádzajú štandardné kampane Moebelix.cz, Moebelix.sk a 4home.cz.
Voyo.cz si aj v októbri potvrdil svoje postavenie silnej a výkonnej kampane a prebojoval sa z minulomesačného 9. miesta dokonca až na 7. miesto.
Tento mesiac sa do rebríčka nedostala kampaň Planeo.sk, ktorá bola minulý mesiac na 10. priečke, za to sa doň vrátil obchod AndreaShop.sk.
Najlepšie zárobky publisherov za október 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 6077 | 14261.40 € |
Ostatné | 5273 | 12874.04 € |
Ostatné | 4195 | 29556.15 € |
Obsah | 4123 | 24233.85 € |
Ostatné | 4097 | 16045.95 € |
Ostatné | 3497 | 8139.19 € |
Obsah | 3364 | 14462.16 € |
Ostatné | 2907 | 6450.70 € |
Obsah | 2009 | 12872.26 € |
Ostatné | 1294 | 2956.92 € |
Obsah | 1275 | 10942.81 € |
Ostatné | 1192 | 4113.79 € |
Obsah | 1151 | 6913.20 € |
Ostatné | 1149 | 3671.59 € |
Ostatné | 1032 | 3330.01 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na november
Tento mesiac pre vás mám neočakávane až dva tipy! Prvým je, samozrejme, zas a znovu Black Friday. Nie je to udalosť týkajúca sa len kupónových či cashback webov. So zaujímavými akciami e-shopov viete pracovať aj v rámci Vášho obsahu. Znovu teda pripomínam, aby ste nezabudli sledovať našu pravidelne aktualizovanú tabuľku so zoznamom akcií inzerentov.
Samozrejme, pokiaľ máte pre nejaký konkrétny e-shop aj návrh na akúkoľvek extra spoluprácu, píšte na bacikova@dognet.sk.
No a čo druhý tip? Ten si pre Vás už štandardne pripravila kolegyňa Veronika aj v samostatnom článku. Tentokrát sa pozrela nielen na úsporné spotrebiče, čo pri aktuálnom raste cien za energie určite všetci ocenia, ale aj na sezónne produky ako ohrievače či rôzne aktivity na dlhé zimné večery.
Odporúča kampane ako Svetla.sk / Svetla24.cz, či TPD, kde nájdete široký výber úsporných svietidiel, či TPD s ich úspornými spotrebičmi.
Ohrievače nájdete napríklad v kampaniach Planeo.sk či Electronic-star.sk/cz.
No a ako sa zabaviť počas dlhých zimných večerov? No predsa hrami, knihami a k tomu patrí aj šálka dobrého čaju alebo niečoho silnejšieho na zahriatie. Preto odporúča aj kampane ako PGS, PantaRhei, Maliarske plátno, Pan Alfréd či Redbear a určite napríklad aj také Voyo.
Celý zoznam odporúčaní nájdete v tomto článku.