Kupónové weby musia hrať férovo aj smerom k inzerentom, aj k návštevníkom
Kupónové weby majú svoje pevné miesto v rámci affiliate marketingu. Vedia priniesť pridanú hodnotu konverzii, návštevníkovi a aj inzerentovi. Pripravili sme k tomu dokonca aj niekoľko článkov a videí na magazíne, či na Ecommerce Bridge.
SEO vojna, ktorá ničí trh
Aktuálne sa ale v rámci konkurencie medzi kupónovými webmi rozbehla “vojna” o to, kto bude mať viac kupónov, alebo “akcií” bez ohľadu na pridanú hodnotu tejto aktivity. Robia všetko preto, aby mali toho “viac” a Google ich posunul vyššie. A preto, ako sieť musíme zasiahnuť. Ak by sme to nespravili, celý segment kupónových publisherov by naďalej upadal a inzerenti by ho stále častejšie zakazovali.
Musíme byť fér ako voči publisherom, tak inzerentom. Sieť staviame na kvalite a podpore oboch strán. Preto musia “kvázi” akcie na kupónových weboch skončiť. Nie je to fér voči inzerentom a ani návštevníkom webu.
Kupónové weby majú povolené zobrazovať:
- Reálne kupóny pochádzajúce z administrácie siete
- Preklik na podstránku, kde sú veľké, reálne a významné výpredaje
- Informáciu, kedy je doprava zdarma
- Odkomunikovať zľavu pri registrácii do eshopu / newslettera
- Krátkodobé výpredaje konkrétneho produktu/značky (s preklikom na konkrétnu podstránku eshopu)
- Ak to inzerent povoľuje, používať “externé kupóny”, ktoré publisher nájde na webe, v emailingu alebo sociálnych sieťach
Všeobecne sa môžu používať veci, ktoré majú pridanú hodnotu a nie sú tam len preto, aby človek klikol.
V prípade, že kupónový web ponecháva na svojich stránkach aj už neplatné kupóny v jednotlivých kampaniach, musia byť tieto kupóny jasne oddelené od platných kupónov a viditeľne označené ako neplatné kupóny. Samotný kód nesmie byť zobrazený, resp. čitateľný a cez neplatný kód sa nesmie dať prekliknúť do e-shopu.
Kupónové weby majú zakázané zobrazovať:
- Akcie tipu “Zľavy až 70% v sekcii XXX” a argumentovať tým, že niekde medzi 1000 produktami v tej sekcii je nejaký, čo má zľavu 70%. Toto nie je fér voči návštevníkovi a je to clickbait.
Zakázané je dávať takéto akcie „len aby boli“, tj. nekomunikuje ich inzerent, nedohodol si to publisher priamo s inzerentom, nie sú časovo ohraničené a sú na kupónovom webe len preto, aby tam bolo čo najviac akcií. Vtedy to je vymyslená akcia, ktorá nie je akceptovaná a je proti pravidlám.
- Vymyslené alebo nefunkčné kupóny
- Neaktuálne kupóny – ak “nestíhate” kontrolovať aktuálnosť, alebo nie je známa platnosť kupónu (okrem dlhodobých kupónov), tak ho proste nezobrazte. Ani jedna z týchto vecí nie je výhovorka.
- Kupóny, ktoré nie sú určené na affiliate marketing
- Preberať kupóny z iných kupónovych webov (často sú určené iba konkrétnemu publisherovi)
- Externé kupóny (získané mimo siete), ak to inzerent nepovoľuje
V prípade, že bude kupónový web naďalej komunikovat zakázanými spôsobmi, bude v zmysle VOP pokutovaný a v prípade opakovaného porušenia vylúčený z celej siete. A viete, že Dognet v tomto drží slovo – nemáme záujem spolupracovať, ak jedna strana nehrá fér a porušuje podmienky.