Kupónové weby musia hrať férovo aj smerom k inzerentom, aj k návštevníkom

Kupónové weby musia hrať férovo aj smerom k inzerentom, aj k návštevníkom

Kupónové weby majú svoje pevné miesto v rámci affiliate marketingu. Vedia priniesť pridanú hodnotu konverzii, návštevníkovi a aj inzerentovi. Pripravili sme k tomu dokonca aj niekoľko článkov a videí na magazíne, či na Ecommerce Bridge

SEO vojna, ktorá ničí trh

Aktuálne sa ale v rámci konkurencie medzi kupónovými webmi rozbehla “vojna” o to, kto bude mať viac kupónov, alebo “akcií” bez ohľadu na pridanú hodnotu tejto aktivity. Robia všetko preto, aby mali toho “viac” a Google ich posunul vyššie. A preto, ako sieť musíme zasiahnuť. Ak by sme to nespravili, celý segment kupónových publisherov by naďalej upadal a inzerenti by ho stále častejšie zakazovali. 

Musíme byť fér ako voči publisherom, tak inzerentom. Sieť staviame na kvalite a podpore oboch strán. Preto musia “kvázi” akcie na kupónových weboch skončiť. Nie je to fér voči inzerentom a ani návštevníkom webu. 

Nebudeme naďalej tolerovať “clickbait” akcie typu “Výpredaj v sekcii XXX až 70%” a podobné veci, ktoré nemajú pre používateľa žiadnu pridanú hodnotu.

Kupónové weby majú povolené zobrazovať:

  • Reálne kupóny pochádzajúce z administrácie siete
  • Preklik na podstránku, kde sú veľké, reálne a významné výpredaje
  • Informáciu, kedy je doprava zdarma
  • Odkomunikovať zľavu pri registrácii do eshopu / newslettera
  • Krátkodobé výpredaje konkrétneho produktu/značky (s preklikom na konkrétnu podstránku eshopu)
  • Ak to inzerent povoľuje, používať “externé kupóny”, ktoré publisher nájde na webe, v emailingu alebo sociálnych sieťach

    Všeobecne sa môžu používať veci, ktoré majú pridanú hodnotu a nie sú tam len preto, aby človek klikol. 

    V prípade, že kupónový web ponecháva na svojich stránkach aj už neplatné kupóny v jednotlivých kampaniach, musia byť tieto kupóny jasne oddelené od platných kupónov a viditeľne označené ako neplatné kupóny.  Samotný kód nesmie byť zobrazený, resp. čitateľný a cez neplatný kód sa nesmie dať prekliknúť do e-shopu

    Kupónové weby majú zakázané zobrazovať:

    • Akcie tipu “Zľavy až 70% v sekcii XXX” a argumentovať tým, že niekde medzi 1000 produktami v tej sekcii je nejaký, čo má zľavu 70%. Toto nie je fér voči návštevníkovi a je to clickbait.

    Akcia tipu „Zľavy až 80% v sekcii šport“ môže byť aj reálna akcia, ktorá na kupónovom webe môže byť. Teda ak to takto komunikuje inzerent, je to na webe / sociálnych sieťach / mailingu inzerenta je to časovo obmedzené. Takto to je reálna dočasná komunikácia akcie / výpredaja zo strany inzerenta a kým to komunikuje (má na webe alebo to časovo obmedzil), tak to može mať nasadené aj kupónový web.

    Zakázané je dávať takéto akcie „len aby boli“, tj. nekomunikuje ich inzerent, nedohodol si to publisher priamo s inzerentom, nie sú časovo ohraničené a sú na kupónovom webe len preto, aby tam bolo čo najviac akcií. Vtedy to je vymyslená akcia, ktorá nie je akceptovaná a je proti pravidlám.
    • Vymyslené alebo nefunkčné kupóny
    • Neaktuálne kupóny – ak “nestíhate” kontrolovať aktuálnosť, alebo nie je známa platnosť kupónu (okrem dlhodobých kupónov), tak ho proste nezobrazte. Ani jedna z týchto vecí nie je výhovorka. 
    • Kupóny, ktoré nie sú určené na affiliate marketing
    • Preberať kupóny z iných kupónovych webov (často sú určené iba konkrétnemu publisherovi)
    • Externé kupóny (získané mimo siete), ak to inzerent nepovoľuje

     

    V prípade, že bude kupónový web naďalej komunikovat zakázanými spôsobmi, bude v zmysle VOP pokutovaný a v prípade opakovaného porušenia vylúčený z celej siete. A viete, že Dognet v tomto drží slovo – nemáme záujem spolupracovať, ak jedna strana nehrá fér a porušuje podmienky. 

    Vieme, že iné siete sú v tomto benevolentné, ale my nie. Od 1.9.2020 sa teda striktne kontrolujú všetky aktivity a riešia v zmysle pravidiel. Je to v záujme všetkých strán – inzerentov, návštevníkov a aj publisherov – ak si chcú udržať možnosť získavať a propagovať nové kampane. 

     

    Štefan Polgári
    Štefan Polgári

    V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

    Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

    Akých inzerentov u nás nájdete?