
Júnové novinky z Dognetu pre publisherov
Pomaly prichádza leto, počasie sa zlepšuje. Pre väčšinu ľudí skvelá správa, no pre e-commerce scénu o niečo menej. S teplejšími a slnečnejšími mesiacmi totižto už tradične prichádza menší pokles výkonu väčšiny kampaní. Poďme sa spolu pozrieť, či je to naozaj tak.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Vo videu Vám júnové novinky prináša Štefan a Michal.
Michala ste tu takto asi na kamere ešte nemali šancu vidieť. Je s nami už niečo viac ako rok, no doteraz sa venoval inému projektu. Posledné mesiace už maká ako affiliate manažér pre Dognet a teda určite s ním ešte prídete do kontaktu.
Zastúpenie trhov v máji 2021
Rozdiel medzi pomerom českého a slovenského trhu sa každým mesiacom viac a viac zotiera. Dlhodobo je slovenský trh našim najsilnejším, no vyzerá to tak, že čoskoro sa mu český trh dorovná. V apríli tvoril slovenský trh už len 46% a český až 40%.
Ostatné trhy zostali v podstate bez zmeny.
Zastúpenie segmentov v máji 2021
Pomer zastúpenia jednotlivých segmentov na celkovom počte konverzií v Dognete sa výrazne nezmenil. Najviac konverzií je stále zo segmentu Bývanie a nábytok. O niečo viac konverzií bolo v máji oproti aprílu v segmente Móda a krása a Zdravie a výživa.
Zmeny v segmentoch máj 2021 vs. apríl 2021
Ako každý rok, aj tento rok môžeme pozorovať v týchto mesiacoch štandardný pokles výkonu väčšiny kampaní. V porovnaní mája s aprílom vidíme mierny pokles takmer vo všetkých segmentoch. Jediný segment, ktorý mal v máji o niečo viac konverzií ako v apríli, je Zdravie a výživa.
Zmeny v segmentoch máj 2021 vs. máj 2020
No keď sa pozrieme na medziročné porovnanie, jasne vidieť, ako výkon celej siete rastie. Aj napriek absolútne neštandardnému roku 2020, najmä jeho druhému kvartálu, pri porovnávaní máju 2021 s májom 2020 vidíme viac či menej výrazný rast v každom jednom segmente.
Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch
Aj keď celkové počty konverzií sú stále nižšie, hodnoty objednávok aj provízií naďalej rastú. Aj v máji boli v porovnaní s aprílom takmer v každom segmente vyššie. Napríklad hodnota objednávok v segmente módy, ale aj elektroniky stúpla až o 14€ a v segmente bývania a nábytku o 10€.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní jún vs. máj. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v máji aspoň 50 a viac konverzií.
- CCC.eu/ro +87%
- Parfemplus.sk +77%
- Vivantis.ro + 71%
- Hillvitalshop.cz +69%
- Miadresses.sk +66%
- Eyerim.hu +60%
- Vivantis.cz +57%
- Heliumking.hu +56%
- Myprotein.cz +55%
- TimeStore.sk + 49%
- Vsepropejska.cz +46%
- Johnc.sk +45%
- Topankovo.sk + 37%
- Autohotarek.cz +31%
- Velkykosik.sk +29%
- Benulekaren.sk +28%
- MojeParty.cz +29%
- Primulus.sk +25%
- MyProtein.sk +25%
- Brwbutorhaz.hu +25%
Zaujímavé je, že medzi prvými troma najväčšími skokanmi sú dve rumunské kampane, a to CCC a Vivantis.
Kampane s najväčšími zárobkami
- Moebelix.cz
- Baumax.cz
- Moebelix.sk
- 4home.cz
- MerkuryMarket.sk
- Svetla24.cz
- Decathlon.sk
- 4home.sk
- AndreaShop.sk
- Nabbi.sk
V rebríčku najlepšie zarábajúcich kampaní sa v máji neudiali žiadne neočakávané zmeny. Z top desiatky vypadol tento mesiac Temponabytok.sk a namiesto neho sa na desiatom mieste ocitla kampaň Nabbi.sk, rovnako zo segmentu Nábytok a bývanie.
Najlepšie zárobky publisherov za máj 2021
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 4 781 | 27 158 € |
Obsah | 3 618 | 26 687 € |
Obsah | 2 747 | 19 676 € |
Ostatné | 3 857 | 18 351 € |
Obsah | 5 831 | 15 740 € |
Ostatné | 4 497 | 12 180 € |
Ostatné | 3 626 | 8 976 € |
Obsah | 1 406 | 8 141 € |
Ostatné | 2 262 | 7 112 € |
Obsah | 1 475 | 5 333 € |
Ostatné | 1 824 | 5 262 € |
Obsah | 715 | 4 756 € |
Obsah | 768 | 4 476 € |
Ostatné | 620 | 4 134 € |
Ostatné | 552 | 4 130 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Na prvých miestach sa stále držia obsahoví publisheri a rovnako tvoria aj väčšinu z tohoto zoznamu.
Tip na jún – letná sezóna sa blíži, propagujte bazény!
Tento rok to už vyzerá trochu priaznivejšie aj s cestovaním a dovolenkami, no mnoho ľudí bude leto stále tráviť doma. Minulý rok v tomto období išli skvele kampane s bazénmi, preto sa na ne poďme pozrieť aj tento rok.
Kampaň | Odkaz na produkty | Provízia | Detail kampane | Konverzný pomer | Priemerná provízia |
4home.sk | Produkty | až 8% | Zobraziť | 1,99% | 2,54€ |
4home.cz | Produkty | až 8% | Zobraziť | 4,99% | 2,12€ |
Andreashop.sk | Produkty | 1% | Zobraziť | 2,11% | 2,16€ |
Baumax.cz | Produkty | 3,5% | Zobraziť | 4,46% | 9,86€ |
Decathlon.sk | Produkty | až 6% | Zobraziť | 6,72% | 3,98€ |
eFitness.sk | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,82% | 17,90€ |
eFitness.cz | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,98% | 8,46€ |
inSPORTline.sk | Produkty | 5% | Zobraziť | 0,78% | 9,89€ |
i-zahradnynabytok.sk | Produkty | až 4% | Zobraziť | 0,18% | 20,49€ |
i-zahradninabytek.cz | Produkty | až 4% | Zobraziť | 0,88% | 17,91€ |
Kinekus.sk | Produkty | 5% | Zobraziť | 1,35% | 1,78€ |
Kokiskashop.sk | Produkty | 8% | Zobraziť | 1,08% | 8,55€ |
Kokiskashop.cz | Produkty | 8% | Zobraziť | 1,35% | 6,31€ |
Marimex.sk | Produkty | 3% | Zobraziť | 3,24% | 5,76€ |
Market24.sk | Produkty | až 5% | Zobraziť | 1,38% | 1,93€ |
Market-24.cz | Produkty | až 5% | Zobraziť | 0,65% | 1,32€ |
Najlacnejsisport.sk | Produkty | 7% | Zobraziť | 0,40% | 4,35€ |
Nejlevnejsisport.cz | Produkty | až 5% | Zobraziť | 0,66% | 3,74€ |
MerkuryMarket.sk | Produkty | 3,5% | Zobraziť | 0,88% | 9,35€ |
Slevnuj.sk | Produkty | až 15% | Zobraziť | 6,37% | 1,05€ |
Slevnuj.cz | Produkty | až 15% | Zobraziť | 5,51% | 0,97€ |
Sport365.cz | Produkty | až 6% | Zobraziť | 3,43% | 3,85€ |
TPD.sk | Produkty | až 6% | Zobraziť | 1,09% | 3,32€ |
Know-how tip
Základný textový affiliate odkaz je jeden z najlepších reklamných prvkov, ktoré prinášajú najviac konverzií. Pokiaľ máte priestor aj na nejaký banner, hodí sa Vám tam, tak pokojne ho použite, ale od bannerov v affiliate marketingu neočakávajte dramatický výkon. Vhodne umiestnený textový odkaz je základom. Najväčšia šanca je, že sa čitateľ preklikne z odkazu na začiatku textu, po krátkom úvode. Odporúčam odkaz umiestňovať hneď do prvých 200 slov v článku.
Inak môžete affiliate odkaz umiestniť aj za dobre zvolený button s pútavým textom alebo nejakú grafiku či fotku.