Júlové novinky pre publisherov

Júlové novinky pre publisherov

Prišiel júl a s ním oficiálne leto, letné prázdniny , dovolenky a horúčavy čo e-commercu teda vôbec neprospieva. Ale za to sme zasa o mesiac bližšie k hlavnej sezóne. Poďme sa teda teraz spoločne pozrieť na to, ako to vyzerá v Dognete.

Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Júlia a Šimon. 🙂

 

Zastúpenie trhov v júni 2022

Zastúpenie podielov jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet sa v posledných mesiacoch príliš nemení. Maďarský, poľský aj rumunský trh si držia rovnaký podiel a to 10, 5 a 2% a jediná zmena je -1% na českom trhu a +1% na slovenskom trhu, teda na 35% a 48%. 

 

Zhrnutie mesiaca jún 2022

  • Počet konverzií – 69 893
  • Vyplatené provízie publisherom – 288 511 €
  • Celkový obrat e-shopov – 5 477 019 €

 

Zastúpenie segmentov v júni 2022

Bývanie a nábytok stále bez debaty vedie, aj keď podiel tohto segmentu na počte konverzií aj vyplatených províziách sa mierne v júni znížil. 

Móda a krása, Zdravie a výživa, Šport a Financie zostali takmer bez zmeny a Elektro a Ostatné sa mierne v oboch ukazovateľoch zvýšili. 

 

Zmeny v segmentoch jún 2022 vs. máj 2022

Minulý mesiac sme ešte zaznamenávali nárast počtu konverzií vo väčšine segmentov, no teraz sa už naplno ukázalo, že je tu leto a vo väčšine segmentov už sledujeme mierny pokles. Výnimkou je segment Elektro a Ostatné. V Elektre sledujeme nárast dokonca o takmer 6%, k čomu určite prispel zvýšený dopyt po klimatizáciách, ventilátoroch a iných ochladzovacích prostriedkoch v týchto horúčavách. 

 

Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov

V segmente Móda a krása priemerná hodnota objednávky vzrástla len veľmi mierne a to o 1€, no v segmente financií vzrástla viac ako 2-násobne a to z 12€ až na 31€. 

V ostatných segmentoch sa priemerná hodnota objednávky mierne znížila. 

 

Priemerná hodnota provízie podľa segmentov

Priemerná hodnota provízie vzrástla nielen v segmentoch Móda a krása a Financie, ako to bolo pri priemernej hodnote objednávky, ale aj v segmentoch Elektro a Ostatné. 

Pokles priemernej hodnoty provízie nastal iba v segmentoch Bývanie a nábytok, Zdravie a výživa a Šport a aj to len o desatinky centov. 

 

Skokani

Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní mája s júnom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v máji aspoň 50 a viac konverzií.

  1. AXA-assistance.sk +215%
  2. ENbook.cz +205%
  3. Klarstein.hu +94%
  4. Klarstein.sk +82%
  5. EXIsport.cz +80%
  6. Klarstein.cz +77%
  7. Marimex.sk +72%
  8. Puravia.cz +71%
  9. Vsepropejska.cz +67%
  10. Emobilshop.cz +52%
  11. Sport365.cz +40%
  12. Panalfred.cz +40%
  13. Shirttuning.cz +39%
  14. Vsechnonamobil.cz +38%
  15. Electronicstar.hu +37%
  16. Eyerim.sk +35%
  17. MasterSport.cz +32%
  18. CCC.eu/hu +31%
  19. Electronic-star.sk +29%
  20. Svet-kupelne.sk +29%

Na prvom mieste sa ocitla kampaň AXA-assistance.sk, určite aj vďaka dovolenkárom, ktorí hľadajú poistenie. V rebríčku sa ocitli aj kampane Klarstein ponúkajúce okrem iného klímy a ventilátory, kampaň s bazénmi Marimex.sk ale napríklad aj kampane ako ENbook.cz, EXISport.cz či Puravia.cz

 

Kampane s najväčšími zárobkami v júni 2022

  1. Moebelix.cz
  2. Moebelix.sk
  3. Svetla24.cz
  4. Baumax.cz
  5. Decathlon.sk
  6. MerkuryMarket.sk
  7. 4home.cz
  8. Svetla.sk
  9. Blancheporte.cz
  10. 4home.sk

V rebríčku kampaní s najväčšími zárobkami sa udiali minimálne zmeny. Prvé dve miesta stále patria kampani Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na treťom mieste je aktuálne kampaň Svetla24.cz, ktorá si vymenila miesta s aktuálne štvrtou kampaňou Baumax.cz a na piate miesto sa prebojovala športová kampaň Decathlon.sk.

V rebríčku nepribudla ani neodbudla oproti minulému mesiacu žiadna kampaň, akurát sa mierne poprehadzovali miesta, na ktorých sú jednotlivé kampane. 

 

Najlepšie zárobky publisherov za jún 2022

Typ Počet predajov  Provízie
Obsah 3 730 23 083 €
Ostatné 1 910 15 633 €
Obsah 3 083 12 867 €
Ostatné 1 957 12 760 €
Obsah 4 626 11 453 €
Ostatné 3 474 10 353 €
Obsah 1 083 9 419 €
Obsah 1 392 7 845 €
Ostatné 2 526 6 759 €
Ostatné 2 479 6 576 €
Ostatné 467 5 384 €
Obsah 752 5 281 €
Obsah 638 4 144 €
Obsah 549 3 914 €
Obsah 461 3 797 €

Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”

 

Tip na júl

Júlové, horúce počasie je ideálny čas na osvieženie sa v bazéne na záhrade. K príjemnému relaxu v lete samozrejme patrí aj posedenie s priateľmi, ktorého neodmysliteľnou súčasťou je aj grilovačka. Dôležité je dbať aj na svoju pokožku a v letných dňoch používať prípravky na opaľovanie a taktiež po opaľovaní.

Ktoré sú naše horúce tipy na kampane na júl? Poďme sa pozrieť na kampane ponúkajúce bazény, grily, príslušenstvo na grilovanie a prípravky na opaľovanie.

Pokiaľ hľadáte kvalitné bazény a bazénové príslušenstvo, Marimex.sk je pre Vás tým správnym miestom. Sú profíci vo svojom odbore. V ich sortimente nájdete okrem bazénov, aj infrasauny vírivky, trampolíny, a aj detské hracie zostavy na záhradu.

Grilovacia sezóna je v plnom prúde. Zaobstarajte si gril vrátane grilovacieho príslušenstvo v kampani 4home.sk / 4home.cz a spravte si tú najlepšiu grilovačku. 4Home je popularná kampaň, v ktorej nájdete potreby pre domácnosť a záhradu

Pri grilovačke aj pri užívaní si bazénu nezabudnite na ochranu svojej pokožky pred slnkom. Kampaň Bioruza.sk / Bioruze.cz ponúka kvalitnú prírodnú a BIO kozmetiku z Bulharska. Hlavné účinné zložky v kozmetike sú ružový olej, ružová voda, probiotika Lactobacillus Bulgaricus a levanduľa. Výrobky dodávajú zo spoločnosti Biofresh, Ikarov, Wooden Spoon, Alteya Organics, a od mnoho ďalších.

Podrobné zoznamy kampaní vhodných na leto aj s bližšími informáciami nájdete v samostatnom článku

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?