Júlové novinky pre publisherov
Prišiel júl a s ním oficiálne leto, letné prázdniny , dovolenky a horúčavy čo e-commercu teda vôbec neprospieva. Ale za to sme zasa o mesiac bližšie k hlavnej sezóne. Poďme sa teda teraz spoločne pozrieť na to, ako to vyzerá v Dognete.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast. Májové novinky pre publisherov Vám vo videu prináša Júlia a Šimon. 🙂
Zastúpenie trhov v júni 2022
Zastúpenie podielov jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti Dognet sa v posledných mesiacoch príliš nemení. Maďarský, poľský aj rumunský trh si držia rovnaký podiel a to 10, 5 a 2% a jediná zmena je -1% na českom trhu a +1% na slovenskom trhu, teda na 35% a 48%.
Zhrnutie mesiaca jún 2022
- Počet konverzií – 69 893
- Vyplatené provízie publisherom – 288 511 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 477 019 €
Zastúpenie segmentov v júni 2022
Bývanie a nábytok stále bez debaty vedie, aj keď podiel tohto segmentu na počte konverzií aj vyplatených províziách sa mierne v júni znížil.
Móda a krása, Zdravie a výživa, Šport a Financie zostali takmer bez zmeny a Elektro a Ostatné sa mierne v oboch ukazovateľoch zvýšili.
Zmeny v segmentoch jún 2022 vs. máj 2022
Minulý mesiac sme ešte zaznamenávali nárast počtu konverzií vo väčšine segmentov, no teraz sa už naplno ukázalo, že je tu leto a vo väčšine segmentov už sledujeme mierny pokles. Výnimkou je segment Elektro a Ostatné. V Elektre sledujeme nárast dokonca o takmer 6%, k čomu určite prispel zvýšený dopyt po klimatizáciách, ventilátoroch a iných ochladzovacích prostriedkoch v týchto horúčavách.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
V segmente Móda a krása priemerná hodnota objednávky vzrástla len veľmi mierne a to o 1€, no v segmente financií vzrástla viac ako 2-násobne a to z 12€ až na 31€.
V ostatných segmentoch sa priemerná hodnota objednávky mierne znížila.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
Priemerná hodnota provízie vzrástla nielen v segmentoch Móda a krása a Financie, ako to bolo pri priemernej hodnote objednávky, ale aj v segmentoch Elektro a Ostatné.
Pokles priemernej hodnoty provízie nastal iba v segmentoch Bývanie a nábytok, Zdravie a výživa a Šport a aj to len o desatinky centov.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní mája s júnom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v máji aspoň 50 a viac konverzií.
- AXA-assistance.sk +215%
- ENbook.cz +205%
- Klarstein.hu +94%
- Klarstein.sk +82%
- EXIsport.cz +80%
- Klarstein.cz +77%
- Marimex.sk +72%
- Puravia.cz +71%
- Vsepropejska.cz +67%
- Emobilshop.cz +52%
- Sport365.cz +40%
- Panalfred.cz +40%
- Shirttuning.cz +39%
- Vsechnonamobil.cz +38%
- Electronicstar.hu +37%
- Eyerim.sk +35%
- MasterSport.cz +32%
- CCC.eu/hu +31%
- Electronic-star.sk +29%
- Svet-kupelne.sk +29%
Na prvom mieste sa ocitla kampaň AXA-assistance.sk, určite aj vďaka dovolenkárom, ktorí hľadajú poistenie. V rebríčku sa ocitli aj kampane Klarstein ponúkajúce okrem iného klímy a ventilátory, kampaň s bazénmi Marimex.sk ale napríklad aj kampane ako ENbook.cz, EXISport.cz či Puravia.cz.
Kampane s najväčšími zárobkami v júni 2022
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- Baumax.cz
- Decathlon.sk
- MerkuryMarket.sk
- 4home.cz
- Svetla.sk
- Blancheporte.cz
- 4home.sk
V rebríčku kampaní s najväčšími zárobkami sa udiali minimálne zmeny. Prvé dve miesta stále patria kampani Moebelix.cz a Moebelix.sk. Na treťom mieste je aktuálne kampaň Svetla24.cz, ktorá si vymenila miesta s aktuálne štvrtou kampaňou Baumax.cz a na piate miesto sa prebojovala športová kampaň Decathlon.sk.
V rebríčku nepribudla ani neodbudla oproti minulému mesiacu žiadna kampaň, akurát sa mierne poprehadzovali miesta, na ktorých sú jednotlivé kampane.
Najlepšie zárobky publisherov za jún 2022
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 3 730 | 23 083 € |
Ostatné | 1 910 | 15 633 € |
Obsah | 3 083 | 12 867 € |
Ostatné | 1 957 | 12 760 € |
Obsah | 4 626 | 11 453 € |
Ostatné | 3 474 | 10 353 € |
Obsah | 1 083 | 9 419 € |
Obsah | 1 392 | 7 845 € |
Ostatné | 2 526 | 6 759 € |
Ostatné | 2 479 | 6 576 € |
Ostatné | 467 | 5 384 € |
Obsah | 752 | 5 281 € |
Obsah | 638 | 4 144 € |
Obsah | 549 | 3 914 € |
Obsah | 461 | 3 797 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na júl
Júlové, horúce počasie je ideálny čas na osvieženie sa v bazéne na záhrade. K príjemnému relaxu v lete samozrejme patrí aj posedenie s priateľmi, ktorého neodmysliteľnou súčasťou je aj grilovačka. Dôležité je dbať aj na svoju pokožku a v letných dňoch používať prípravky na opaľovanie a taktiež po opaľovaní.
Ktoré sú naše horúce tipy na kampane na júl? Poďme sa pozrieť na kampane ponúkajúce bazény, grily, príslušenstvo na grilovanie a prípravky na opaľovanie.
Pokiaľ hľadáte kvalitné bazény a bazénové príslušenstvo, Marimex.sk je pre Vás tým správnym miestom. Sú profíci vo svojom odbore. V ich sortimente nájdete okrem bazénov, aj infrasauny vírivky, trampolíny, a aj detské hracie zostavy na záhradu.
Grilovacia sezóna je v plnom prúde. Zaobstarajte si gril vrátane grilovacieho príslušenstvo v kampani 4home.sk / 4home.cz a spravte si tú najlepšiu grilovačku. 4Home je popularná kampaň, v ktorej nájdete potreby pre domácnosť a záhradu.
Pri grilovačke aj pri užívaní si bazénu nezabudnite na ochranu svojej pokožky pred slnkom. Kampaň Bioruza.sk / Bioruze.cz ponúka kvalitnú prírodnú a BIO kozmetiku z Bulharska. Hlavné účinné zložky v kozmetike sú ružový olej, ružová voda, probiotika Lactobacillus Bulgaricus a levanduľa. Výrobky dodávajú zo spoločnosti Biofresh, Ikarov, Wooden Spoon, Alteya Organics, a od mnoho ďalších.
Podrobné zoznamy kampaní vhodných na leto aj s bližšími informáciami nájdete v samostatnom článku.