Februárové novinky pre publisherov
Dnes Vám prinášame prvé novinky pre publisherov v roku 2021. Zhodnotíme si rok 2020, dáme si pár tipov na kampane, ktoré sa oplatí propagovať a pozrieme sa čo je v Dognete nové.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa ale aj ako podcast.
Zhodnotenie roku 2020
Celkovo sme v počte konverzií rástli medziročne o skvelých 59%. Samozrejme za to môže celkový rast ecommerce a znížená mobilita. Veríme, že rok 2021 už bude “štandardnejší”, aj keď nám, ako ecommerce segmentu to hrať do karát nebude.
Publisherom sme v roku 2020 vyplatili cez 3 000 000€ (78 730 257 Kč) A publisheri e-shopom priniesli obrat skoro 55 000 000€ (1 443 388 046 kč).
Aké sú naše výzvy do roku 2021?
- Chceme sa technologicky posunúť a priniesť významné novinky ako inzerentom, tak aj publisherom.
- Vydávame novú knihu – učebnicu pre publisherov – Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. Bude to najvýznamneší posun publisherov, aký sme na česko-slovenskom trhu urobili my, či ktokoľvek iný. A chystáme to aj pre Maďarsko.
- V rámci spoluprác otvoríme cestu k affiliate marketingu aj veľkým mediálnym domom, ktoré sa doteraz affilu vyhýbali.
Zastúpenie trhov v januári 2021
Oproti poslednému porovnaniu zastúpenia trhov, teda z novembra 2020 vidno v januári výraznejšie zastúpenie slovenského trhu. Zatiaľ čo v novembri bol pomer SK / CZ takmer vyrovnaný, teda 48% k 43%, v januári sa výraznejšie prejavil slovenský trh na úkor českého.
Je to spôsobené pravdepodobne prísnejším lockdownom, ktorý je aktuálne na Slovensku, kvôli čomu ľudia nakupujú viac online.
Ostatné krajiny zostali takmer bez zmeny.
Zastúpenie segmentov v januári 2021
V januári sa výrazne zvýšil podiel kategórie šport na celkovom počte konverzií siete Dognet a mierne poklesli všetky ostatné kategórie okrem Zdravia a výživy, ktorý mierne vzrástol.
Zmeny v segmentoch január 2021 vs. december 2020
Aj na tomto grafe jasne vidno, že jediná kategória, ktorá je v januári výrazne silnejšia ako v decembri, kedy väčšine kampaní vrcholí sezóna, je šport. Športové kampane v tomto mesiaci zaznamenávajú výnimočný nárast.
Nárast, aj keď miernejší, pozorujeme aj v kategórií Zdravie a výživa. V ostatných segmentoch môžeme vidieť logický mierny pokles, po novembrovom a decembrovom vrchole sezóny.
Priemerná výška nákupov a provízií v jednotlivých segmentoch
Priemerná výška hodnoty objednávky aj priemernej provízie začína znovu mierne stúpať. V posledných mesiacoch roku 2020 boli tieto hodnoty vo väčšine segmentov mierne nižšie oproti priemeru, za to vykompenzované vyššími objemami nákupov.
To môžeme vidieť teraz aj v kategórií športu, kde síce výrazne stúpli počty konverzií, no mierne sa znížila priemerná hodnota objednávky, a teda aj priemerná výška provízie.
Skokani
Skokani, sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní januára vs. decembra. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v decembri aspoň 50 a viac konverzií.
- MyProtein.sk +264%
- eFitness.cz +256%
- Topski.sk +187%
- GymBeam.sk +168%
- Zdravestravovani.cz +179%
- Proteinaco.cz +155%
- eFitness.sk +150%
- Decathlon.sk +147%
- KetoDiet.cz +143%
- Fexi.cz +126%
- Kinekus.sk +119%
- Danimani.sk +110%
- NanoSPACE.cz +103%
- Heliumking.hu +101%
- Biotechusa.hu +93%
- Protein.sk +85%
- Moebelix.sk +82%
- Grizly.sk +81%
- MojeParty.cz +79%
- Zooplus.hu +77%
Aj v skokanoch sa odráža zvýšený záujem o šport, zdravie a výživu, kedy väčšinu tohtomesačného reportu tvoria práve kampane z týchto segmentov. Na popredných priečkach sa tento krát umiestnili kampane ako MyProtein, eFitness, Topski či GymBeam či Zdravé Stravování .
Okrem toho tento mesiac dobre poskočili aj niektoré kampane zo segmentu bývania ako Kinekus, Fexi, Signal-nábytek či Moebelix.
Kampane s najväčšími zárobkami
- Decathlon.sk
- 4home.cz
- Baumax.cz
- 4home.sk
- Moebelix.sk
- Temponabytok.sk
- Nabbi.sk
- MerkuryMarket.sk
- TPD.sk
- Andreashop.sk
Rebríčku kampaní, na ktorých publisheri v mesiaci január najviac zarobili kraľuje Decathlon. Poradie sa síce trochu premiešalo ale stále sa v top 10 držia 4home.sk aj cez, Baumax, Tempo nábytok, Andreashop či TPD.
Najlepšie zárobky publisherov za január 2021
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 12 662 | 29 140,33 € |
Obsah | 5 578 | 28 502,38 € |
Obsah | 3 349 | 22 437,87 € |
Obsah | 4 259 | 16 753,58 € |
Voucher | 8 335 | 16 408,15 € |
Obsah | 2 370 | 14 245,81 € |
Obsah | 4 804 | 13 358,18 € |
Obsah | 3 692 | 12 342,75 € |
Cashback | 3 875 | 8 739,49 € |
Obsah | 2 651 | 8 363,99 € |
Obsah | 1 287 | 7 856,35 € |
Voucher | 3 315 | 7 788,09 € |
Voucher | 2 674 | 6 779,79 € |
Obsah | 1 627 | 6 331,38 € |
Obsah | 648 | 5 416,85 € |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál.
Tip na február – Valentínske kampane
14. Február, sviatok všetkých zamilovaných, je už za dverami. Valentín sa blíži a je teda najvyšší čas pomôcť nerozhodným a dať im tipy na darčeky pre ich drahé polovičky.
Situácia tento rok je iná, a kvôli celosvetovej pandémii sa väčšina zamilovaných párov pravdepodobne na romantickú večeru v luxusnej reštaurácií nedostane. Spraviť si ale radosť môžu aj iným spôsobom.
Personalizovaná luxusná bonboniera, kvety, kvalitný alkohol a pre odvážnejších sexy spodná bielizeň, či hračky pre dospelých. Nezabudnite ani kampane s podpornými prostriedkami pre mužov alebo ženy, ktoré sú práve v tomto období populárne. V Dognete nájdete široký výber kampaní, vhodné na propagovanie pred Valentínom.
Aké kampane sa teda oplatí propagovať v tomto období?
Darčeky – kvalitný alkohol, bonboniéry, kvety, či šperky
Kampaň |
Odkaz na produkty |
Provízia | Detail kampane | Konverzný pomer | Priemerná provízia |
Chocolissimo.cz | Produkty | až 12% | Zobraziť | 5,02% | 2,82€ |
Darcekovy-raj.sk | Produkty | až 15,5% | Zobraziť | 7,38% | 4,15€ |
Darkovo.cz | Produkty | až 15,5% | Zobraziť | 5,85% | 2,50€ |
Evolutiongroup.sk | Produkty | až 14% | Zobraziť | 3,68% | 3,58€ |
Evolutiongroup.cz | Produkty | až 14% | Zobraziť | 6,71% | 3,34€ |
Izmael.eu | Produkty | až 20% | Zobraziť | 4,92% | 2,10€ |
Kvetyprevas.sk | Produkty | 12% | Zobraziť | 4,72% | 5,63€ |
Najzlato.sk | Produkty | 10% | Zobraziť | 0,14% | 14,53€ |
Olivie.sk | Produkty | až 15% | Zobraziť | 7,24% | 3,59€ |
Olivie.cz | Produkty | až 15% | Zobraziť | 17,48% | 2,32€ |
Panalfred.cz | Produkty | až 5% | Zobraziť | 3,5% | 2,27€ |
Sperky.cz | Produkty | až 11% | Zobraziť | 4,75% | 4,32€ |
Sperky-eshop.sk | Produkty | až 12% | Zobraziť | 2,1% | 2,71€ |
Sperky-eshop.cz | Produkty | až 12% | Zobraziť | 4,67% | 3,68€ |
Svetnapojov.sk | Produkty | 5% | Zobraziť | 3,09% | 3,82€ |
Zlavadna.sk | Produkty | až 5% | Zobraziť | 2,24% | 2,48€ |
*Dáta v stĺpcoch „Konverzný pomer“ a „Priemerná provízia“ sú za obdobie 1.7.2020 – 31.12.2020
Spodná bielizeň, podporné prostriedky a hračky pre dospelých
Kampaň |
Odkaz na produkty |
Provízia | Detail kampane | Konverzný pomer | Priemerná provízia |
69shop.sk | Produkty | až 15% | Zobraziť | 1,64% | 3,67€ |
69shop.cz | Produkty | až 15% | Zobraziť | 0,32% | 2,47€ |
Intimnenakupy.sk | Produkty | 20% | Zobraziť | 0,65% | 8,65€ |
Intimninakupy.cz | Produkty | 20% | Zobraziť | 6,07% | 9,53€ |
iSexshop.sk | Produkty | 15% | Zobraziť | 0,54% | 4,41€ |
Kondomshop.sk | Produkty | 15% | Zobraziť | 1,06% | 4,76€ |
Kondomshop.cz | Produkty | 15% | Zobraziť | 3,01% | 4,50€ |
Lovesexshop.sk | Produkty | 12,3% | Zobraziť | 4,19% | 4,45€ |
Lovesexshop.cz | Produkty | 11% | Zobraziť | 0,7% | 4,66€ |
Aphrodisia.sk | Produkty | 25% | Zobraziť | 3,94% | 5,57€ |
Erex24.sk | Produkty | 20% | Zobraziť | 2,54% | 7,48€ |
Erex24.cz | Produkty | 20% | Zobraziť | 0,5% | 8,23€ |
Erexan.sk | Produkty | 33% | Zobraziť | 0,45% | 10,33€ |
Saxana.sk | Produkty | 10% | Zobraziť | 1,27% | 3,60€ |
Secretavenue.sk | Produkty | 10% | Zobraziť | 1,09% | 3,29€ |
Vibratory.net | Produkty | až 15% | Zobraziť | 3,33% | 4,46€ |
VIP-pradlo.cz | Produkty | až 13% | Zobraziť | 1,84% | 5,18€ |
Zerex.sk | Produkty | až 25% | Zobraziť | 1,71% | 8,11€ |
Zerex.cz | Produkty | až 25% | Zobraziť | 1,79% | 7,57€ |
*Dáta v stĺpcoch „Konverzný pomer“ a „Priemerná provízia“ sú za obdobie 1.7.2020 – 31.12.2020
Know how tip
Google dnes už nemá rád „vatu“. Sám Štefan tvoril generovaný obsah a skrátka to fungovalo. Dnes ale ide o pridanú hodnotu a nielen o snahu „nasekať“ na web čo najviac normostrán textu. Ak chcete byť prvý, musíte tomu venovať čas a kreativitu.
Toto sa hovorí už roky. Keď sa píše obsah s ohľadom na SEO, zoberiete všetkých 10 obsahov z prvej strany na cieľové kľúčové slovo a urobíte z toho ten najlepší obsah pod slnkom. Nuž, stratégia je to dobrá, ale zabúda sa na to, že takto nevytvoríte nič nové.
A to je kúzlo kreatívneho copywritingu, kedy musí copywriter robiť niečo navyše, nielen čítať, čo našiel cez Google. Musí vytvoriť texty, v ktorých budú informácie z offline sveta. Nájsť práve tie, ktoré sa „na internet“ ešte nedostali. A to Google chce, to odmení. Chce nový obsah, ktorý ešte nepozná. Chce nové fotky, nové videá a to všetko preto, aby dal používateľovi ten najlepší výsledok.
Viac na túto tému napísal Štefan do knihy 123 tipov pre online a affiliate marketing v kapitole Riešte kreatívny copywriting cez expertov, rozhovory a telefonáty. Získate tak najlepší a jedinečný obsah.
To je na dnešné novinky všetko. Ďakujeme, že ste tu s nami. 🙂