
Februárové novinky pre publisherov
Február sa neodmysliteľne spája s Valentínom. V Dognete pre vás však pripravujeme každý diel noviniek s rovnakou láskou. 🙂
Ako sa na konverziách odrazí sviatok všetkých zaľúbených sa dozvieme o mesiac. Teraz sa poďme pozrieť na to, ako sme vykročili do nového roka a ako sa nám darilo počas januára.
Novinky z Dognetu budú aj naďalej vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast. Februárové novinky pre publisherov vám vo videu prinášajú Zuzka a Paco. 🙂
Zastúpenie trhov v januári 2023
Nový rok nepriniesol žiadne dramatické zmeny v zastúpení trhov na celkovom počte konverzií v sieti. Trošku si polepšil český trh, ktorého podiel narástol o dve percentá. Naopak, podiel slovenského a maďarského trhu o jedno percento klesol. Podiel rumunského a poľského trhu zostal bez zmeny.
Zhrnutie mesiaca január 2023
- Počet konverzií – 84 531
- Vyplatené provízie publisherom – 319 100 €
- Celkový obrat e-shopov – 5 925 317 €
Zastúpenie segmentov v januári 2023
Segment Bývanie a nábytok si aj na začiatku nového roka drží v sieti prvotnú pozíciu. Hoci jeho podiel na celkovom počte konverzií oproti decembru klesol o 6 %, podiel na výške provízií o 1 % narástol.
Výraznú zmenu vidíme aj v zastúpení segmentu Zdravie a výživa. Jeho podiel na celkovom počte konverzií narástol o 7 % a na výške provízií o 1 %.
Naopak, podiel segmentu Ostatné na celkovom počte konverzií klesol, a to z 21 % na 18 %, pričom jeho podiel na výške provízií zostal bez zmeny.
Zmeny v segmentoch december 2022 vs. január 2023
V januári ľudia nenakupovali toľko ako predošlé mesiace, čo je prirodzeným následkom vyšších koncoročných výdavkov. Novoročné šetrenie sa odrazilo na počte konverzií takmer vo všetkých segmentoch. Najväčší pokles pritom vidíme v segmente Bývanie a nábytok, Ostatné či Móda a krása.
Na druhej strane novoročné predsavzatia spojené so zdravým životným štýlom sa odrazili v náraste konverzií v segmente Zdravie a výživa o 7 %. Za ním nasledoval segment Financie, kde narástol počet objednávok o 5 %.
Priemerná hodnota objednávky podľa segmentov
V januári vidíme pokračujúci trend z roku 2022, a to ten, že nakupujeme menej vecí, ale za viac peňazí – a to takmer vo všetkých segmentoch. Najvyšší nárast v priemernej hodnote objednávky pozorujeme v segmente Bývanie a nábytok, kde narástla až o 27 EUR a v segmente Financie, kde narástla o 23 EUR.
Mierny pokles v priemernej hodnote objednávky pozorujeme iba v jednom segmente, a tým je Zdravie a výživa.
Priemerná hodnota provízie podľa segmentov
S vyššou priemernou hodnotou objednávky ide ruka v ruke aj vyššia priemerná hodnota provízie, a to v segmentoch Bývanie a nábytok, Móda a krása, Financie a Ostatné.
Naopak, priemerná provízia klesla v segmentoch Zdravie a výživa a veľmi mierne aj v segmentoch Elektro a Šport.
Skokani januára
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní decembra s januárom. Pre relevantnosť výsledkov berieme do úvahy len kampane, ktoré mali v decembri aspoň 50 a viac konverzií.
- Heliumking.hu +206 %
- Topshop.sk +205 %
- Zdravestravovani.cz +171 %
- GymBeam.sk +145 %
- Heliumking.sk +122 %
- ProVysavace.cz +83 %
- Vitalcountry.cz +83 %
- Dermacol.cz +80 %
- Grizly.sk +77 %
- Svet-kupelne.sk +70 %
- MojeParty.cz +64 %
- E-beko.cz +63 %
- MyProtein.sk +61 %
- Xiaomishop.hu +59 %
- Lampyasvetla.sk +58 %
- Proteinaco.cz +56 %
- Protein.sk +53 %
- Magnet-3pagen.cz +51 %
- Sinsay.com +41 %
- Nutraceutics.sk +39 %
Nový rok je príležitosť začať so zdravým životným štýlom, čistým štítom, ale aj čistou domácnosťou. V januári sa preto už podľa očakávaní veľa cvičilo, ale aj upratovalo a oslavovalo. Na prvých priečkach januárových skokanov sa umiestnili kampane ako Heliumking.hu a Heliumking.sk, Zdravestravovani.cz a GymBeam.sk, ale aj Topshop.sk a ProVysavace.cz.
Kampane s najväčšími zárobkami v januári 2023
- Moebelix.cz
- 4Home.cz
- Moebelix.sk
- Svetla24.cz
- 4Home.sk
- Voyo.cz
- AndreaShop.sk
- Mall.sk
- Svetla.sk
- MerkuryMarket.sk
Zo zoznamu najlepšie zarábajúcich kampaní sa ani v januári nikomu nepodarilo zosadiť stálice tohto rebríčka. Na prvých miestach opätovne vidíme české a slovenské kampane Moebelix a 4home.
Kampaň Svetla24.cz sa vyšplhala zo 7. na 4. miesto a Voyo.cz sa drží na 6. mieste. Oproti decembru sa v januárovom rebríčku objavila kampaň MerkuryMarket.sk.
Najlepšie zárobky publisherov za január 2023
Typ |
Počet predajov |
Provízie |
Ostatné |
2 982 |
22 753 € |
Obsah |
3 382 |
17 045 € |
Obsah |
2 576 |
13 447 € |
Obsah |
1 313 |
10 700 € |
Obsah |
1 925 |
10 419 € |
Obsah |
5 652 |
10 180 € |
Ostatné |
4 490 |
10 152 € |
Ostatné |
3 949 |
9 052 € |
Ostatné |
3 347 |
8 015 € |
Ostatné |
1 027 |
7 757 € |
Obsah |
962 |
6 875 € |
Obsah |
628 |
4 108 € |
Obsah |
438 |
3 577 € |
Ostatné |
1 586 |
3 500 € |
Obsah |
586 |
3 274 € |
“Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback/voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.”
Tip na február
Na záver pre vás máme niekoľko tipov na zaujímavé kampane s darčekmi pre všetkých zaľúbených.
Ak ste fanúšikmi personalizovaných darčekov, nájdete ich v kampaniach Colorland.sk a Colorland.cz, teraz s 50 % zľavou na valentínske fotodarčeky. Úsmev na tvári určite vyčarí aj krásny šperk. Kampane iOcel.cz a iOcel.sk ponúkajú široký sortiment štýlových, elegantných a cenovo dostupných šperkov z kvalitných materiálov a 20 % zľavy na valentínsku kategóriu.
Tí odvážnejší nájdu zaujímavé darčeky v kampani Magnetifico.sk, ktorá sa zameriava na unikátne feromónové parfémy alebo v kampaniach Saxana.sk a SecretAvenue.cz, ktoré ponúkajú luxusné spodné prádlo.
Nezabúdajme však, že Valentín nie je len o darčekoch, a to najcennejšie, čo môžeme jeden druhému venovať, je náš čas. Spoločné zážitky nepochybne ozvláštni kvalitný alkohol z kampane Alko90.sk či hračky pre dospelých z kampane Ruzovyslon.sk.
Ďalšie tipy na zaujímavé kampane a na to, ako ich čo najefektívnejšie propagovať, nájdete v samostatnom článku od Veroniky.
Prajeme vám konverzný a láskyplný február. 🙂