Decembrové novinky pre publisherov
Máme za sebou prvý a možno aj najväčší vrchol sezóny – Black Friday a pred nami je posledných pár veľmi výkonných dní do Vianoc. Zaujímavé je, že samotný Black Friday, teda piatok, už niekoľko rokov po sebe nie je najsilnejším dňom Black weeku. Tento rok bola najsilnejším dňom znovu nedeľa, kedy sme v Dognete spravili absolútny rekord – viac ako 12 tisíc konverzií za jediný deň. Čo je o 39% viac ako minulý rok.
Poďme sa teda spoločne pozrieť na štatistiky z novembra 2021. Novinky pre publisherov Vám vo videu prináša už vianočne naladení Júlia a Štefan.
Novinky z Dognetu budú stále vychádzať vo forme článku, videa, ale aj ako podcast.
Zastúpenie trhov v novembri 2021
November trochu naklonil pomery podielu jednotlivých trhov na celkovom počte konverzií v sieti. Jednoznačne najviac konverzií padlo v slovenských kampaniach a to až 55% z celkového počtu konverzií. Na českom trhu ich padlo tentokrát o niečo menej a na celkovom počte konverzií sa tento krát podieľa 35%. Maďarské kampane sa podieľali 7%, poľské 2% a rumunské tentokrát len 1%.
Zastúpenie segmentov v novembri 2021
Na tomto grafe vidíte zastúpenie jednotlivých segmentov podľa počtu konverzií aj podľa výšky vyplatených provízií v mesiaci november.
Poradie jednotlivých segmentov sa nezmenilo. Stále je najsilnejší segment bývania a nábytku, ktorý sa v novembri ešte zvýšil a tvorí až 41% z konverzií siete a na províziach sa podieľa až 54%.
Zmeny v segmentoch október 2021 vs. november 2021
Aj v novembri v porovnaní s októbrom môžeme pozorovať výrazný rast naprieč všetkými segmentami. November je už štandardne jedným z najsilnejších mesiacov v roku a ukazuje sa to aj v tomto grafe. Niektoré segmenty narástli dokonca o viac ako 100% oproti predchádzajúcemu mesiacu.
Najvýraznejší rast sme zaznamenali v segmente športu a to až o 140%. Počet konverzií narástol výrazne aj v segmente bývania a nábytku, o 113% a v segmente ostatné o 108%.
November je zaujímavý mesiac aj tým, že je Black Friday. V našich končinách to väčšina inzerentov poňala ako Black Week, celý víkend zliav, čo sa odráža aj na číslach. Najsilnejším dňom dokonca nebol samotný piatok, ale nedeľa.
Počas Black Week padlo tento rok viac ako 56 tisíc konverzií a publisheri zarobili na províziach takmer 183 tisíc eur. V porovnaní s minuloročným Black Week to je o viac ako 15% v počte konverzií. Najsilnejším dňom bola už spomínaná nedeľa po Black Friday, kedy padlo 12 101 konverzií a publisheri zarobili na províziach takmer 40 tísíc eur. V porovnaní s minuloročnou nedeľou po Black Friday, ktorá bola tiež najsilnejším dňom, to bolo viac až o 39%.
Zmeny v segmentoch november 2020 vs. november 2021
Aj keď sa aj v novembri potvrdilo, že tento rok nezaznamenávame až taký dramatický nárast ako minulý, anomálny rok, stále vidíme v medziročnom porovnaní novembra zaujímavé čísla. A počítame s tým, že aj december ešte môže prekvapiť.
Jediný segment, ktorý je v tomto roku o niečo slabší je Móda a krása. Všetky ostatné segmenty narástli, resp. Elektro skôr stagnuje. Najvýraznejšie narástol segment Zdravie a výživa a to o viac ako 50%.
Keď sa pozrieme na celkový rast siete, tak sme mali v novembri tohto roku viac ako 16% nárast v počte konverzií v porovnaní s rokom 2020 a takmer 128% nárast v porovnaní s rokom 2019.
Skokani
Skokani sú kampane, ktoré percentuálne najviac rástli pri porovnaní októbra a novembra. Pre relevantnosť výsledkov sme brali do úvahy len kampane, ktoré mali už v októbri aspoň 50 a viac konverzií.
- Delimano.sk +586%
- Dormeo.sk +545%
- Topshop.sk +472%
- Velkykosik.sk +356%
- Gymbeam.sk +348%
- Kokiskashop.cz +286%
- Najlepsiehracky.sk +282%
- Shop.rukahore.sk +281%
- Domtextilu.sk +262%
- Mobilonline.sk +262%
- Shooos.sk +260%
- PottenPannen.cz +239%
- 4home.sk +234%
- Shooos.cz +231%
- Eyerim.sk +227%
- Myshirt.cz +221%
- Mall.sk +201%
- EMOS.cz +195%
- Olashop.sk +190%
- 4home.pl +186%
Tento mesiac skokani dosahovali extrémne výšky. Na vrchole rebríčka sa ocitli najmä kampane, ktoré aktívne riešili Black Friday ako Delimano.sk, Dormeo.sk či Topshop.sk. Veľmi úspešné sú v tomto období aj kampane, ktoré majú v sortimente vianočnú výzdobu, svetielka ale sú aj vhodné a obľúbené na nakupovanie vianočných darčekov.
Kampane s najväčšími zárobkami
- 4home.cz
- Moebelix.cz
- Moebelix.sk
- 4home.sk
- Svetla24.cz
- Mall.sk
- MerkuryMarket.sk
- Decathlon.sk
- Baumax.cz
- Dormeo.sk
November poriadne zamiešal aj s dlho sa dramaticky nemeniacim zoznamom kampaní s najväčšími zárobkami. 4home.cz predbehol Moebelix.sk aj cz a dostal sa na prvé miesto. V top 10 sa ocitol aj Mall.sk, Decathlon.sk a Dormeo.sk, ktoré sa do top 10 posledné mesiace nedostali. Z rebríčka vytlačili dlhodobo sa držiace kampane Svetla.sk, Kondela.sk a Adnreashop.sk.
Najlepšie zárobky publisherov za november 2021
Typ | Počet predajov | Provízie |
Obsah | 12 799 | 43 532,52€ |
Obsah | 8 895 | 41 620,48€ |
Obsah | 7 926 | 35 966,32€ |
Obsah | 20 790 | 34 379,15€ |
Obsah | 5 627 | 23 619,24€ |
Ostatné | 5 468 | 22 889,70€ |
Ostatné | 11 146 | 21 561,82€ |
Obsah | 3 067 | 20 722,72€ |
Ostatné | 5 991 | 15 453,55€ |
Ostatné | 5 018 | 14 140,74€ |
Ostatné | 2 319 | 13 010,48€ |
Ostatné | 1 509 | 9 817,51€ |
Obsah | 1 247 | 6 689,02€ |
Ostatné | 2 873 | 6 557,36€ |
Obsah | 812 | 6 183,76€ |
Na žiadosť publishera sa v tabuľke nenachádza jeden cashback / voucher portál. „Ostatné“ zahŕňa cashback, voucher aj CSS partnerov.
Tip na december – Vianoce sa blížia
No ale nehovor, Vianoce sa blížia? Asi trochu zbytočná informácie ale hneď vysvetlím kam tým mierim.
Black Friday je už za nami ale pred nami je ešte niekoľko top výkonných dní sezóny 2021 do Vianoc.
Na Black Friday sme pre Vás už tradične zberali informácie o všetkých zaujímavých akciách, zľavách a kupónoch, ktoré v jednotlivých e-shopoch prebiehali. Tento rok sme podobne pristúpili aj k Vianociam. Mnoho e-shopov má pred Vianocami napríklad dopravu zdarma, alebo garantuje doručenie do Vianoc. Alebo môžu mať nejakú formu adventného kalendáru, zvýhodnené balíčky, darčeky k nákupu a podobne.
Celý zoznam kampaní nájdete podobne ako pri Black Friday v samostatnom dokumente. Zoznam je priebežne stále aktualizovaný a dopĺňaný, preto si nezabudnite sledovať tie kampane, ktoré Vás zaujímajú.
Know-how tip
Tento rok je na to už asi neskoro ale odporúčame si to poznačiť do budúceho roka. Počas Black Friday majú skvelé zľavy aj na Appsumo.com na fotky z fotobánk. Nie sú to mesačné plány ale viete si zakúpiť určitý počet fotiek za skvelú cenu. Tento rok stálo 100 fotiek cca 30€. Nemusíte tak používať rovnaké fotky ako majú všetci z free fotobák, ale viete si zaplatiť za kvalitu a originálne fotky.
To je od nás na dnešné novinky všetko. Prajeme Vám ešte úspešnú vianočnú sezónu, veľa konverzií a ďakujeme, že ste s nami. 🙂