
Ako presnejšie sledovať kliky a predaje?
Ako v affiliate sieti .dognet presnejšie sledovať výkonnosť plôch? Jednoducho, stačí pridať jeden parameter. Analytika je základ úspešného publishera.
Klasické riešenie cez kanály
Pre jednoduché sledovanie stačí vložiť za váš affiliate kód, či už z banneru alebo klasického odkazu, tag „&chan=“. Následne si k „&chan=“ môžete pridať akýkoľvek váš identifikátor.
Napríklad: „&chan=banner_web1_160x600“. Následne uvidíte v províziách a klikoch z danej plochy identifikátor „banner_web1_160x600“ a budete presne vidieť, koľko provízií z ktorého kanálu pochádza.
Pred nasadením kanálu je ale potrebné pridať v sekcii „Prehľady“ → „Reklamné kanály“ každý jeden kanál, ktorý chcete používať. Položka „kanál“ môže byť ľubovoľná, no „kód“ musí byť zhodný s tým, aký použijete pri vkladaní do affiliate linku.
Kód je možné vložiť aj systémovo, a to v sekcii „Bannery a odkazy“. Tam si vyberiete kampaň, vopred definovaný kanál a pri generovaní kódu banneru alebo odkazu už bude integrovaný aj ID pre vami vybraný kanál.
Príklad výslednej URL: http://www.targetsite.com/?a_aid=testaff&a_bid=11110001&chan=testchnl
Pokročilé sledovanie cez subID
Pre pokročilejšie sledovanie sa dajú nasadiť dva „data“ parametre, kde si môžete ľubovoľne nasadiť sledovacie ID. Za affiliate link stačí pridať „&data1=somedata&data2=even_more_data“.
V tomto prípade nie je potrebné dopredu definovať položky „data“.
Príklad výslednej URL: ref=“http://www.targetsite.com/?a_aid=testaff&a_bid=11110001&data1=somedata&data2=even_more_data