Affiliate kampane pre mierne pokročilého publishera

Affiliate kampane pre mierne pokročilého publishera

Do affiliate siete Dognet sa často registrujú aj neskúsení používatelia či marketéri. O “afilijejte” si už niečo prečítali, ale stále presne nevedia, ako a čo môžu robiť a akým spôsobom affiliate kampane využiť. Skúsme si zhrnúť, čo sa dá po registrácii do siete vytvoriť.

Ak máte web

Najjednoduchší scenár je, ak už publisher má nejakú stránku. Vtedy si môže vybrať, čo robiť:

  1. Umiestniť bannery
    • každá affiliate kampaň má svoje bannerové sady
    • tie stačí umiestniť na web a inkasovať provízie z predajov
    • tematike “Ideálne rozmery bannerov” sa venujeme v samostatnom článku
  2. Pridať textové odkazy
    • základom affiliate je affiliate link
    • ten nájdete pri každej kampani a stačí ho umiestniť na text, obrázok alebo niečo iné
    • vďaka tomu bude možné prekliknúť na stránku inzerenta, kde, keď urobí konverziu, získavate províziu
  3. Publikovať PR alebo klasické články s affiliate odkazmi
    • pri kampani sa vyskytnú často aj PR články, kde stačí pridať odkazy alebo bannery
    • článok si však môžete napísať aj samostatne a len pridať affiliate reklamu
    • viac o problematike článkov a affiliate sme sa venovali v samostatnom článku
    • viac v článku “Ako affiliate linky integrovať do článku
  4. Využiť, resp. začať budovať, direct-mailingovú databázu a tam umiestniť odkazy
  5. Pridať reklamné lišty
  6. Vytvoriť kampaňové landing pages na vlastnom webe
  7. Umiestniť iframe formuláre a tak získavať leady


Ak nemáte web a máte skúsenosti s PPC reklamou

Ovládať PPC systémy ako Etarget alebo Google Adwords je dnes veľmi jednoduché, no skombinovať affiliate kampane a PPC si vyžaduje trochu cviku. Veľa kampaní zakazuje priamo smerovať návštevnosť z PPC na stránku inzerenta. Niektoré kampane to však umožňujú, a tak stačí “nakúpiť kliky” a tie skonvertovať na provízie tak, aby bola investícia do kliknutí nižšia ako výsledná provízia z affiliate kampane.


Stačí “nakúpiť kliky” a tie skonvertovať na provízie tak, aby bola investícia do kliknutí nižšia ako výsledná provízia z affiliate kampane.

 

Tu si však treba uvedomiť postupný nábeh provízií. Cookies, teda dočasné súbory, umožňujú publisherovi získať províziu aj 30 dní po návšteve. Teda ak kúpite “klik” a človek sa rozhodne nakúpiť neskôr, treba to zohľadniť. Rozhodnúť sa môže až do 30 dní a provízia je vaša.

 

Ak si vyberiete kampaň, kde nie je možné posielať návštevnosť priamo, je ideálne vytvoriť si minisite (microsite, landing page …) a PPC reklamu smerovať tam. Vyberiete si produkty napríklad z eshopu, popíšete ich, pridáte fotky a následne cez “call to action” tlačidlá pošlete návštevnosť na stránku inzerenta. Výhodou je aj to, že môžete retargetingovať a ľudí na minisite vracať. V sieti nájdete pri kampaniach už hotové minisite, ktoré stačí len umiestniť (pripravujeme).

 

Dokonalá kombinácia je iframe formulár + minisite + PPC. Cez Google Analytics potom viete presne sledovať efektivitu plnenia cieľov, keďže väčšina kampaní s iframe umožňuje nastaviť vlastnú “thank you page”. Tým viete presne merať konverzie.

 

Ak nemáte web a nemáte skúsenosti s PPC reklamou

Tejto problematike sa venujeme v samostatnom článku „Affiliate marketing pre bežného užívateľa„.

 

 

 

Affiliate kampane pre mierne pokročilého publishera

5 z 3



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?