Ideálne rozmery bannerov
V rámci affiliate kampaní je k dispozícii stále niekoľko rozmerov bannerov. Aký rozmer banneru však vybrať? Prečítajte si tipy, ktoré pomôžu pri výbere.
Podľa Františka Szaba z AffiliateBlog.cz a jeho prieskumu „Průzkum – affiliate bannery“ sú najviac využívané bannery v rozmeroch 250×250, 468×60 a 728×90. Nasledujú klasické boxy 300×300, 200×200 atď. Najlepšie konvertujúcimi sú opäť 468×60, 250×250 a 300×300.
Podľa Gemius AdMonitora (2011) zase vzhľadom na CTR sú u nás najatraktívnejšie netradičnejšie rozmery ako 990×200, 468×300 a už viac štandardný 300×300. Logicky, čim je banner väčší, tým má vyššiu CTR. Na druhej strane sú ale veľké bannery agresívne a zaberajú veľa miesta na samotnej stránke.
Všeobecne sa však nedá kategorizovať, ktoré bannerové rozmery sú najlepšie. Všetko záleží na umiestnení banneru. Dobrá úspešnosť sa dá dosiahnuť aj bannerom menších rozmerov, no umiestnenom na kvalitnom, viditeľnom mieste – ideálne v článku, resp. v trajektórii oka pri prehliadaní webu. Uplatňuje sa tzv. „F“ vzor a zlatý trojuholník.
Podľa Michael Bernard & Ashwin Sheshadri a ich štúdie „Preliminary Examination of Global Expectations of Users’ Mental Models for E-Commerce Web Layouts“ sa nachádzajú reklamy v štandardných miestach v hornej časti. Tu je efekt bannerovej slepoty najvyšší, teda nemá vôbec žiaden zmysel sem umiestňovať bannery.
Pár tipov:
- Nepoužívajte štandardné pozície – ak ide o úspešnosť, CTR a efektivitu. Na tieto pozície už nikto nepozerá.
- Bannery nedávajte tam, kde sa hodia, ale tam, kde sú efektívne. Pozície, kde sa „logicky hodia“ sú väčšinou práve tie miesta, kde už užívateľ nepozerá.
- Bannery nemusia byť veľké, ale musia byť vidieť. Najlepšie pozície sú v článku. Teda ak užívateľ číta článok, tak musí banner zaznamenať, preskočiť ho a čítať ďalej. Preto je rozmer 468×60 stále taký úspešný. Veľmi sa hodí na použitie v článkoch.
- Nebojte sa textových odkazov. Dajú sa inteligentne vložiť tak, že budú mať väčšiu úspešnosť ako banner 900×200.
- Nebojte sa brandingu. Dobre urobený branding je neagresívny a veľmi efektívny.
- Používajte aj ľavú stranu webu. Tam je ešte zatiaľ menšia miera bannerovej slepoty.
Ukážky: