5 výhod affiliate siete proti samostatným programom
5 výhod affiliate siete proti samostatným programom
Pre nás (a asi aj všetkých ostatných prevádzkovateľov affiliate sietí) sú najdôležitejší publisheri. Bez nich by sieť, teda Dognet, nebol. Prečo je však aj pre publishera lepšie pracovať s kampaňami v sieti?
Samozrejme, samostatný affiliate program má svoje výhody a v určitom momente je aj lepší. Ale v drvivej väčšine je váha naklonená v prospech sietí. Prečo?
- OCHRANA – sieť je tu preto, aby chránila ako inzerentov, tak aj publisherov. U nás máme s každým jedným inzerentom zmluvu. Podpísanú, opečiatkovanú. Žiadnu „dohodu cez mail“, pridaný oscanovaný podpis, alebo „posielam scan v prílohe“. V prípade problémov stojíme za publisherom, robíme všetko preto, aby svoje peniaze dostal, aj keby sme mali dať zo svojho. Nestane sa teda, že program prestane vyplácať, ako sa to často stáva pri samostatných programoch.
- POHODLIE – všetko máte v jednom systéme, v jednej administrácii a vystavujete jednu faktúru. Nemusíte sledovať 300 administrácií a čakať na výplatné minimum. V sieti sa provízie agregujú oveľa ľahšie. Tiež máte jeden prehľad, jedno fungovanie. Nemusíte všetko skúmať odznova. Prehľad má aj affiliate manager, ktorý pomôže so všetkým.
- VYŠŠIA PROVÍZIA – áno, dobre čítate. Vládne všeobecné presvedčenie, že v sieti „musí byť menšia provízia, lebo si časť z nej sieť necháva“. To nie je pravda. V samostatnom programe si inzerent nastavuje províziu sám a často sa stáva že „skúša vodu“. Teda dá 5% aj keď môže 30%. V sieti sa tlačí na výšku provízie, aby sme vedeli dať viac publisherom. Hlavne u nás v DOGNETe, kde inzerenti neplatia žiadne „feečka“ poplatky, manipulačné poplatky a podobne. Keď nezarobí publisher, nezarobíme ani my. Preto tlačíme provízie čo najvyššie. Nie raz, ani dvakrát nám ponúkli 5% a dostali sme to až na 3-násobok. Inzerentom sme dokonca natočili video o províziách 😀 Tiež sa sieti ľahšie vyjednáva v prípade, že už publisheri robia objemy. V jednote je sila.
- KOMUNIKÁCIA – samostatný program vychádza väčšinou z toho, že inzerent má ambíciu byť samostatný a určovať si pravidlá sám. Nakoniec však skončí s tým, že nemá čas sa venovať publisherom, ich „opakujúcim sa otázkam“ a program upadá. Nakoniec upadne úplne a je problém nielen s komunikáciou, ale aj vyplácaním. To sa v sieti stať nemôže. Stále tu je niekto, kto to všetko rieši a o provízie neprídete. Tiež riešime helpdesk, na mail odpovedáme často aj do niekoľkých sekúnd. Publisherom treba byť blízko, preto máme aj Facebook skupinu, chat, maily a aj telefóny. Nielen odpovedáme, ale aj aktívne píšeme, či niekto niečo nepotrebuje.
- PRAVIDLÁ – v sieti sú štandardné pravidlá. Nedovolíme inzerentom, aby si diktovali úplne všetko, čo by chceli. Kampaň je treba usmerniť, no nie ju despoticky viesť. Preto inzerentov „krotíme“ a usmerňujeme, aby sieť bola pre všetkých.
Sieť, aspoň tú našu, si nepredstavujte ako NONAME korporáciu, čo chce publisherov využiť. Sme ako váš kamoš, čo za vás rieši obchod a kampane. Nedávate mu nič, len kúsok zo svojej provízie. A to za tú ochranu, istotu a pohodlie určite stojí.
Toľko k téme. Samozrejme, samostatný program má výhody, no pre väčšinu inzerentov a aj publisherov je sieť lepším riešením.