9 expertov sa vyjadrilo k tomu, prečo má zmysel zapájať CSS publisherov do affiliate kampane

9 expertov sa vyjadrilo k tomu, prečo má zmysel zapájať CSS publisherov do affiliate kampane

Google Shopping je jeden z najsilnejších prvkov, ktoré môže e-shop využiť pre svoju propagáciu. Efektne dopĺňa klasické PPC kampane a má vysoký výkon. Affiliate sieť Dognet vám vie tento kanál podporiť zapojeným affiliate publisherov, ktorí prinesú vášmu eshopu ďalšiu efektivitu.

CSS affiliate partneri prinesú nové konverzie iba na províznej báze

Veľa eshopov inzeruje cez Google Shopping vo vlastnej réžii, ale málo z nich využíva služby aj externých CSS partnerov. Skratka CSS je odvodená od výrazu Comparison Shopping Service (CSS), sú to stránky porovnávajúce produkty jednotlivých eshopov podľa ich ceny a ďalších parametrov. Návštevníci týchto stránok sú potom smerovaní na web inzerenta. Detailnému popisu CSS sa venujeme v tomto článku

Takíto CSS partneri môžu Shopping kampane vytvoriť za vás a získať pre vás dodatočný zdroj návštevnosti.

Povoliť CSS partnerov je jednoduché a pre e-shop výhodné

  • Externý CSS partner vie zabezpečiť väčšiu viditeľnosť vašich produktov. CSS partneri si prispôsobia tituly a popisy reklám, takže nejde len o jednoduché duplicity.
  • Pri spolupráci s CSS partnermi cez affiliate sieť platíte len za konverziu, takže môžete si byť istí, že platíte len za výsledky a nie za kliknutia.
  • Máte väčšiu šancu, že návštevník klikne na vašu reklamu alebo na reklamu partnera, namiesto reklamy vašej konkurencie.
  • Dokážete získať viac zobrazení, kliknutí a tým pádom aj väčší obrat vďaka dodatočnému trafficu.

Spolupráca s affiliate CSS partnerom je čisto na províznej báze

Väčšina firiem ponúkajúcich služby CSS partnera si účtuje nejaký mesačný poplatok za službu, cenu si však stanovuje každý partner individuálne. Avšak pri spolupráci cez affiliate sieť stačí dať len povolenie a naši partneri sa pustia do práce. Platíte jedine za konverziu, takže ako inzerent nenesiete žiadne riziko.

Nezávislí odborníci sa zhodujú, že je dobré to vyskúšať a zapojiť sa

Určite ak sa do shopping-u zapoja aj publisheri sa reklama nezdražie. Veď predsa je bežné v každom segmente, že do aukcie pristupuje enormné množstvo rôznych e-shopov s obrovským množstvom produktov takže to, že sa zapojí aj publisher sa nezdražie. Dokonca potvrdzujem, že to môže mať pozitívny vplyv. Na konci dňa sa zvyšuje % zásah zobrazovania produktov firmy na zákazníkov kombináciou vlastných kampaní a publishera.

Mgr. Libor Toporcer, Team leader & Strategy director INVELITY

 

To, či bude vychádzať klientovi zapojenie CSS záleží na maržovosti a konkurenčnosti vyhľadávania. Určite by som odporúčal to vyskúšať, lebo viacerí partneri vedia lepšie pokryť cielenie a budget a na konci dňa môže mať klient lepšie výsledky.

Peter Nemček, Freelance PPC and Performance specialist

 

Aj keď už eshop prevádzkuje svoj vlastný Google Shopping, spolupráca s viacerými CSS publishermi by mu mohla priniesť zvýšenie dosahu a zisku.Na druhej strane, táto spolupráca by mohla viesť k vyššiemu konkurenčnému tlaku a tým pádom aj k vyššej cene za kliknutie. Záleží na mnohých faktoroch, preto odporúčam individuálne zhodnotiť všetky výhody a nevýhody a tak sa rozhodnúť, aká stratégia je pre daný eshop najlepšia. V princípe však platí, že potenciál v spolupráci s CSS publishermi určite je, máme s tým skúsenosti aj u našich klientov.

Ing. Ľubomír Radič, Partner & Marketing Consultant, Vivantina

 

Keď inzerentovi dáva zmysel affiliate kampaň vo všeobecnosti, dáva zmysel tiež propagácia cez CSS partnerov. Či im ponúknuť rovnakú výšku provízie, to si už musí vyhodnotiť sám na základe vlastných dát. Aké sú argumenty za prácu s viacerými CSS partnermi? Po prvé, ak e-shop získa na jeden používateľský dopyt viac zobrazení reklamy v Google nákupoch, pravdepodobnosť konverzie bude vyššia a teda by mal byť vyšší aj konverzný pomer. Inými slovami, viac objednávok. Možno ešte dôležitejší je druhý argument. Každý z CSS partnerov môže mať inú stratégiu, cieliť na inú cieľovú skupinu, promovať inú časť sortimentu, čím súhrnne zasiahnu širšie publikum. To by zase malo priniesť dodatočné predaje. Aj my v agentúre máme klientov, ktorí popri vlastných nákupných kampaniach spolupracujú tiež s CSS partnermi, pričom v prospech tejto paralelnej inzercie rozhodla práve odlišná stratégia CSS partnerov, keď do e-shopu privádzajú iný zákaznícky segment. Tým sa navzájom dopĺňame a klientovi súhrnne prinášame vyššie výnosy. Je v záujme inzerenta, aby boli jeho shopping kampane čo najviac diverzifikované a mali čo najširší záber. Ak mu to dokáže na vlastné náklady priniesť publisher, odmeňovaný len formou provízie, určite tento krok stojí za zváženie.

Ľubomír Štulajter, Performance Marketing Manager, Vivantina

 

Spolupráca s viacerými CSS partnermi je skvelá možnosť pre inzerenta, ktorý chce maximalizovať svoju viditeľnosť a vytvoriť tlak na svojich konkurentov v segmente. A práve to vie urobiť zapojeným viacerých CSS partnerov cez affiliate program.

Dávid Krumpár, MBA , Head of Performance, LightHouse

 

V prípade, že inzerent nepredáva svoju vlastnú značku, tak je pre neho takáto služba určite výhodná. Získa tak ďalší priestor vo výsledkoch vyhľadávania a zvyšuje tak šancu, že spotrebiteľ sa dostane na jeho stránku. Zvyšovanie fyzickej dostupnosti je kľúčové pre rast a čím častejšie sa eshop zobrazuje v Google, tým lepšie.

Marek Šulik, Freelance PPC and Performance specialist, Marš!

 

Za zapojení CSS inzerent nic neplatí, my platíme za inzerci v Google Ads sami, inzerent platí případné provize, které padnou z této naší inzerce. Zároveň zapojení dalšího či dalších CSS nijak nekonkuruje kampaním, které má inzerent již vytvořeny a nezdražuje je. Zapojení dalšího CSS doplní jejich celkovou propagaci a je větší pravděpodobnost nákupů u něj, než u konkurence, protože má větší pokrytí. Také platí, že se nejedná o brandové výrazy, ale pouze o produkty inzerenta z jeho feedu. CSS tedy může být dopňující zdroj trafficu a revenue pro inzerenta a zároveň je ze strany inzerenta risk-free. 🙂

Kristýna Gröbnerová, Affiliate Manager Srovname.cz & Selltoro.com

 

Každý e-shop si zapojenie CSS affiliate publisherov môže vyskúšať a vyhodnotiť. Zapojením CSS publisherov môže získať, no určite by som to odporúčala sledovať a následne zhodnotiť vplyv na konverzie a výkon kampaní.

Michaela Ďurovičová, Head of PPC Hyperia

 

Zapojenie viacerých CSS partnerov formou provízie cez affiliate sieť je jedna z možností, ako získať pre e-shop nové konverzie. Určite to odporúčam vyskúšať a vyhodnotiť po 3-5 mesiacoch fungovania. Určite nazabúdať na to, že aj inzerent (e-commerce merchant) samotný by mal prejsť pod CSS partnera so svojim Google Merchant účtom a tak výrazne obmedziť predraženie CPC v Google Shopping Ads.

Štefan Chochláč, Project manager & Co-Founder, CSS Shopping in EU

 

Zapojenie CSS partnerov do vašej affiliate kampane môže výrazne zlepšiť jej efektivitu a zvýšiť konverzný pomer. V prípade záujmu o zapojenie CSS partnerov nás neváhajte kontaktovať na novotna@dognet.sk. 🙂

Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Affiliate marketing pre e-shopy
E-book zadarmo

Affiliate marketing pre e-shopy

Už ste iba jeden krok od e-booku, ktorý vám pomôže získať kľúčové informácie o správnom nastavení a fungovaní vašej affiliate kampane

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?