Zvýšte počet preklikov z Google

Zvýšte počet preklikov z Google

Kto sa zaoberá optimalizáciou pre vyhľadávače (SEO) vie, že nie je všetko len o pozíciách. Veľmi záleží na tom, ako odkaz v SERP vyzerá. To, či človek na odkaz klikne alebo nie, rozhoduje o efektivite. Nie pozícia. Existuje viacero prípadov, kedy sa na prvý odkaz klikalo menej ako na druhý, pretože prvý bol menej atraktívny.


Dajte si záležať na tom, ako váš odkaz v SERP vyzerá. Zlá konštrukcia môže dramaticky znížiť efektivitu.

Jedným z veľmi efektívnych a rýchlych riešení pre zvýšenie CTR (Click-through rate) je nasadenie „hviezdičkového“ hodnotenia článkov, resp. celých stránok. Pre CMS WordPress odporúčame plugin „kk Star Ratings“ . Ten zabezpečí, že ak vaši čitatelia budú článok hodnotiť, vo výsledkoch vyhľadávania sa k vášmu odkazu priradia aj hviezdičky. Pre klasické stránky bez CMS odporúčame prečítať priamo článok z dielne Google Rich snippets. Na ktorý odkaz teda potom asi kliknú? Na prvý? Alebo na ten, čo je hodnotený?

Ako to vyzerá v praxi?

Screenshot_9

Ďalšie tipy pre zvýšenie CTR v SERP:

  • TITULKA: meta tag title vyplňte tak, aby na to vyhľadávajúci chcel kliknúť. Nedajte tam niekoľko kľúčových slov za sebou, ale nápište kľúčové slovo v kontexte. Aby ste človeka uistili, že sa preklikáva tam, kde chce a potrebuje.
  • URL: dajte si záležať na skladbe URL adresy. Aj tá rozhoduje o tom, či používateľ klikne, alebo nie. Nemajte tam zbytočné „IDčka“ a pod. Adresa musí korešpondovať s obsahom.
  • POPIS: to, aký text je v popise môžete priamo definovať v meta tagu description. Dajte si záležať a nenechajte tam iba spleť kľúčovych slov. Vyhľadávanie používajú ľudia a nie stroje.

Ako dostať články do vyhľadávania na popredné miesta? Pripravili sme o tom článok SEO články a copywriting

Zvýšte počet preklikov z Google

4.1 z 11



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?