Odkazovanie a spracovanie XML
xml-feed

Odkazovanie a spracovanie XML

Affiliate nie je len o banneroch, ale hlavne o netradičných možnostiach. Jednou z nich je aj spracovanie XML feedu a odkazovanie na konkrétnu podstránku inzerenta.

Čo je to XML feed?

Dnes je pre každý eshop XML výstup priam nevyhnutnosťou. Využíva sa hlavne na integráciu v rámci „porovnávačov“, ale aj v PPC kampaniach. XML výstup obsahuje kompletný a stále aktuálny zoznam produktov eshopu.

Základné údaje, ktoré obsahuje, sú názov tovaru, cena, link na ilustračný obrázok a často nechýbajú ani doplnkové údaje o výrobcovi, kategórii, popis produktu a podobne. Hlavne však obsahuje link na tovar na eshope inzerenta. Všetky tieto údaje sa dajú automaticky cez XML vytiahnuť a spracovať na webe publishera.

Ako feed využiť?

Využití je hneď niekoľko – ako katalóg produktov, odporúčaný tovar či dokonca ako samostatná webstránka poskladaná z XML feedu inzerenta. Problematike affiliate webov sme sa už u nás venovali. V praxi sa dá feed integrovať na každý projekt. Či už ako samostatný „katalóg“, simulátor eshopu alebo len klasický panel s odporúčaným tovarom. Stačí sa zamyslieť a vybrať správnu kampaň, ktorá obsahuje XML feed.


Využití je hneď niekoľko – ako katalóg produktov, odporúčaný tovar či dokonca ako samostatná webstránka poskladaná z XML feedu inzerenta.

Nemusíte priamo použiť len XML feed

Pokojne použite akúkoľvek URL adresu na akýkoľvek produkt či podstránku a odkážte na ňu cez banner alebo textový odkaz. Stačí adresu doplniť o identifikačné údaje.

Ako to využiť?

Ako pri XML feede, tak pri odkázaní na podstránku, je potrebné ošetriť stav, kedy sa človek reálne preklikne a dostáva na web inzerenta. Stačí na koniec linku na produkt umiestniť kód, ktorým sa užívateľ zaznamená ako návšteva z affiliate siete a ku konkrétnemu partnerovi. Tak sa zabezpečí, že sa pri predaji správne pripočíta provízia.

Príklad prekliknutia na akýkoľvek produkt alebo podstránku:

Link, na ktorý chceme odkázať:

  • http://www.metalshop.sk/tricka/tricka-metal/p/tricko-panske-kiss-uncle-sam-white-live-nation-pe11711tswp/

Upravený link:

  • http://www.metalshop.sk/tricka/tricka-metal/p/tricko-panske-kiss-uncle-sam-white-live-nation-pe11711tswp/?a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec

Ak sa v URL už nachádza znak „?“ alebo „#“, tak na koniec URL dáme &a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec. Teda na miesto „?“ dáme v ID-člach „&“.

Odkiaľ získať „a_aid=“ a „a_bid=“?

Pri každej kampani sa nachádza prvok „Klasický textový odkaz“. Potrebné ID čísla získate z neho, prípadne z akéhokoľvek iného vygenerovaného kódu banneru z administrácie. „a_aid=“ je ID partnera a „a_bid=“ je kód banneru.

  • „a_aid=“ – je identifikátor publishera – ten sa nemení
  • „a_bid=“ – je identifikátor bannera, cez ktorý sa identifikuje aj o akú kampaň ide. Mení sa v závislosti na kampani. Pri spracovaní XML feedu používajte „Klasický textový odkaz“. Ten nájdete pri každej kampani.

Aukazka a_aid a a_bid

Najideálnejšie je návštevníka smerovať na web inzerenta tlačidlom „Kúpiť“ alebo „Mám záujem“. Po kliknutí sa návštevník dostáva na eshop inzerenta a už len kúpi konkrétny produkt.

Kampane, kde nájdete XML: MojeHodinky.sk, Metalshop.sk a ďalšie. Ak sa nachádza pri kampani XML, je to uvedené v popise.

Odkazovanie a spracovanie XML

4.8 z 5



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?