Odkazovanie a spracovanie XML
xml-feed

Odkazovanie a spracovanie XML

Affiliate nie je len o banneroch, ale hlavne o netradičných možnostiach. Jednou z nich je aj spracovanie XML feedu a odkazovanie na konkrétnu podstránku inzerenta.

Čo je to XML feed?

Dnes je pre každý eshop XML výstup priam nevyhnutnosťou. Využíva sa hlavne na integráciu v rámci „porovnávačov“, ale aj v PPC kampaniach. XML výstup obsahuje kompletný a stále aktuálny zoznam produktov eshopu.

Základné údaje, ktoré obsahuje, sú názov tovaru, cena, link na ilustračný obrázok a často nechýbajú ani doplnkové údaje o výrobcovi, kategórii, popis produktu a podobne. Hlavne však obsahuje link na tovar na eshope inzerenta. Všetky tieto údaje sa dajú automaticky cez XML vytiahnuť a spracovať na webe publishera.

Ako feed využiť?

Využití je hneď niekoľko – ako katalóg produktov, odporúčaný tovar či dokonca ako samostatná webstránka poskladaná z XML feedu inzerenta. Problematike affiliate webov sme sa už u nás venovali. V praxi sa dá feed integrovať na každý projekt. Či už ako samostatný „katalóg“, simulátor eshopu alebo len klasický panel s odporúčaným tovarom. Stačí sa zamyslieť a vybrať správnu kampaň, ktorá obsahuje XML feed.

Využití je hneď niekoľko – ako katalóg produktov, odporúčaný tovar či dokonca ako samostatná webstránka poskladaná z XML feedu inzerenta.

Nemusíte priamo použiť len XML feed

Pokojne použite akúkoľvek URL adresu na akýkoľvek produkt či podstránku a odkážte na ňu cez banner alebo textový odkaz. Stačí adresu doplniť o identifikačné údaje.

Ako to využiť?

Ako pri XML feede, tak pri odkázaní na podstránku, je potrebné ošetriť stav, kedy sa človek reálne preklikne a dostáva na web inzerenta. Stačí na koniec linku na produkt umiestniť kód, ktorým sa užívateľ zaznamená ako návšteva z affiliate siete a ku konkrétnemu partnerovi. Tak sa zabezpečí, že sa pri predaji správne pripočíta provízia.

Príklad prekliknutia na akýkoľvek produkt alebo podstránku:

Link, na ktorý chceme odkázať:

  • http://www.metalshop.sk/tricka/tricka-metal/p/tricko-panske-kiss-uncle-sam-white-live-nation-pe11711tswp/

Upravený link:

  • http://www.metalshop.sk/tricka/tricka-metal/p/tricko-panske-kiss-uncle-sam-white-live-nation-pe11711tswp/?utm_source=aff&utm_medium=aff&utm_campaign=dgt&a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec

Ak sa v URL už nachádza znak „?“ alebo „#“, tak na koniec URL dáme &utm_source=aff&utm_medium=aff&utm_campaign=dgt&a_aid=51ed5d22a22e6&a_bid=f1a2eaec. Teda na miesto „?“ dáme v ID-člach „&“.

Odkiaľ získať parametre?

Pri každej kampani sa nachádza prvok „Klasický textový odkaz“. Potrebné ID čísla a UTM tagy získate z neho, prípadne z akéhokoľvek iného vygenerovaného kódu banneru z administrácie. „a_aid=“ je ID partnera a „a_bid=“ je kód banneru.

  • „a_aid=“ – je identifikátor publishera – ten sa nemení
  • „a_bid=“ – je identifikátor bannera, cez ktorý sa identifikuje aj o akú kampaň ide. Mení sa v závislosti na kampani. Pri spracovaní XML feedu používajte „Klasický textový odkaz“. Ten nájdete pri každej kampani.

 

 

Najideálnejšie je návštevníka smerovať na web inzerenta tlačidlom „Kúpiť“ alebo „Mám záujem“. Po kliknutí sa návštevník dostáva na eshop inzerenta a už len kúpi konkrétny produkt.

 

Prečítajte si tiež článok o importe XML feedu do WordPress.

Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?