Vplyv počasia na počet konverzií v affiliate kampaniach
Vplyv počasia na počet konverzií v affiliate kampaniach
Tak, oteplilo sa a znova sa začína riešiť to, prečo sa znížil konverzný pomer a aj celkovo počet konverzií. Tak, tu máme pár vysvetlení 🙂
- Keď je pekne, je dramaticky menej ľudí online. Malý prieskum o tom urobila aj agentúra weatherunlocked.com a pekný článok je aj „Ako vplýva počasie na e-commerce?“ na PricemaniaAcademy. Proste keď je pekné počasie, ľudia idú von. Celkovo toľko nenakupujú a nie sú online. Rozdiel môže byť až 30-40% podľa segmentu.
- Pri škaredom počasí, človek sedí doma a má čas si kúpu „premyslieť“ a urobiť nákupné rozhodnutie. Keď je pekne obrazne si to „nemá kedy premyslieť“ a teda padá konverzný pomer. Odloží to na neskôr.
- Nie je to len o affile, ale celom e-commerce a celom online. Proste sa menej surfuje online, keď je pekne 🙂
- Počasie môže byť len jeden z faktorov (akcie, offline reklama, Google trends …)
- Porovnanie jedného a druhého roka je irelevatné, lebo kondícia kampaní ako celku a aj jednotlivých kampaní bola tento a minulý rok iná
- Tak isto môže byť výkyv spôsobený krátkodobým používaním/nepoužívaním kampaní zo strany publisherov