V ankete medzi publishermi jasne zvíťazili lokálne siete nad globálnymi

V ankete medzi publishermi jasne zvíťazili lokálne siete nad globálnymi

V júli 2017 sa uskutočnila medzi publishermi anketa, ktorá jasne ukázala lepšiu pozíciu lokálnych affiliate sietí v porovnaní s globálnymi hráčmi.

Anketa prebiehala online a zúčastnilo sa jej 252 slovenských a českých publisherov. Propagovaná bola cez Twitter, LinkedIn, Google+, cez záujmové skupiny na Facebooku a tiež newslettere. Celkovo publisheri odpovedali na 6 otázok, z ktorých 4 boli priamo predmetom výskumu. Anketa bola distribuovaná maximom možných kanálov. Ako vyzerala anketa, sa môžete pozrieť v článku.

Viac ako polovica respondentov sa dá považovať za aktívnych publisherov, ktorí majú minimálne 1 konverziu týždenne. 34% má dokonca minimálne jednu konverziu za deň. Pri porovnaní rôznych cieľových skupín sa dáta líšili len minimálne. Dáta a grafy preto vychádzajú z celkových výsledkov.

 

Publisherom sa lepšie komunikuje s lokálnou sieťou

Prvá otázka jasne ukazuje dominanciu lokálnych sietí pri komunikácii s publishermi. A to sa týka ako začiatočníkov, tak pokročilých publisherov. Žiaľ, globálne siete často poskytujú len technické riešenie a komunikácia je pre nich sekundárna – nemajú na ňu toľko priestoru. Lokálne siete im poskytujú lepší support, čo vyjadrilo až 65% zo zúčastnených publisherov.

 

 

 

Vyplácanie je podobné

Pri vyplácaní to nebolo až tak jednoznačné. 40% zúčastnených vníma istoty pri vyplácaní provízií rovnako v lokálnych aj globálnych sieťach. 49% cíti väčšiu istotu pri lokálnej sieti.

 

 

Publisheri majú radšej lokálne siete

Tak isto v rámci stabilitylokálne siete na tom lepšie. Dôvodom je práve to, že lokálna sieť sa snaží inzerenta usmerniť, vysvetliť problematiku a už pri spustení kampane mu poskytuje informácie, ktoré pomôžu efektivite kampane.

Pri globálnych sieťach systém umožňuje ľubovoľne meniť podmienky a neskúsený inzerent tak môže prísť o spolupracujúcich publisherov. Lokálna sieť vie dať inzerentovi lepší support. Starostlivosť nekončí pri dobití kreditu. Preto až 60% publisherov cíti v lokálnej sieti väčšiu stabilitu. 


 

Jednoznačný výber

Posledná otázka je najjednoznačnejšia. Ak si má publisher vybrať, lepšie sa mu spolupracuje s lokálnou, ako globálnou sieťou. Publisheri sú tí, ktorí robia efektivitu a konverzie, preto je veľmi dôležité naslúchať ich názoru.

 

Vyberajte opatrne a preverujte si čísla

Preto je dôležité vyberať poskytovateľa affiliate riešenia nie len podľa veľkosti a údajov, ktoré deklaruje. Dáta sa často a radi miešajú. Napríklad často sa stáva, že globálne siete deklarujú vo svojich lokálnych pobočkách extrémne vysoký počet aktívnych publisherov. Samozrejme, tento počet je platný pre celú globálnu sieť a nie len pre daný trh.

Zo skúsenosti vieme, že uvádzaný počet je aj 10-15x väčší, ako je realita. A najhoršie je, že tieto „počty“ sú uvádzané pri štatistikách lokálneho trhu, takže inzerent jasne pripisuje toto číslo k danému trhu a nie globálnemu. Tým siete zavádzajú potenciálnych inzerentov.  Preto si dobre overte čísla.

Ako ukazuje výskum, pre vašu kampaň môže byť  „menšia“ lokálna sieť lepšia voľba. Aké má naša sieť extra veci? Máme pre vás špeciálny článok s rozšíreným popisom

Chcete sa zapojiť? Sme tu pre vás
 

 

V ankete medzi publishermi jasne zvíťazili lokálne siete nad globálnymi

5 z 3



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?