V ankete medzi publishermi jasne zvíťazili lokálne siete nad globálnymi

V ankete medzi publishermi jasne zvíťazili lokálne siete nad globálnymi
V júli 2017 sa uskutočnila medzi publishermi anketa, ktorá jasne ukázala lepšiu pozíciu lokálnych affiliate sietí v porovnaní s globálnymi hráčmi.
Anketa prebiehala online a zúčastnilo sa jej 252 slovenských a českých publisherov. Propagovaná bola cez Twitter, LinkedIn, Google+, cez záujmové skupiny na Facebooku a tiež newslettere. Celkovo publisheri odpovedali na 6 otázok, z ktorých 4 boli priamo predmetom výskumu. Anketa bola distribuovaná maximom možných kanálov. Ako vyzerala anketa, sa môžete pozrieť v článku.
Viac ako polovica respondentov sa dá považovať za aktívnych publisherov, ktorí majú minimálne 1 konverziu týždenne. 34% má dokonca minimálne jednu konverziu za deň. Pri porovnaní rôznych cieľových skupín sa dáta líšili len minimálne. Dáta a grafy preto vychádzajú z celkových výsledkov.

Publisherom sa lepšie komunikuje s lokálnou sieťou
Prvá otázka jasne ukazuje dominanciu lokálnych sietí pri komunikácii s publishermi. A to sa týka ako začiatočníkov, tak pokročilých publisherov. Žiaľ, globálne siete často poskytujú len technické riešenie a komunikácia je pre nich sekundárna – nemajú na ňu toľko priestoru. Lokálne siete im poskytujú lepší support, čo vyjadrilo až 65% zo zúčastnených publisherov.
Vyplácanie je podobné
Pri vyplácaní to nebolo až tak jednoznačné. 40% zúčastnených vníma istoty pri vyplácaní provízií rovnako v lokálnych aj globálnych sieťach. 49% cíti väčšiu istotu pri lokálnej sieti.
Publisheri majú radšej lokálne siete
Tak isto v rámci stability sú lokálne siete na tom lepšie. Dôvodom je práve to, že lokálna sieť sa snaží inzerenta usmerniť, vysvetliť problematiku a už pri spustení kampane mu poskytuje informácie, ktoré pomôžu efektivite kampane. Pri globálnych sieťach systém umožňuje ľubovoľne meniť podmienky a neskúsený inzerent tak môže prísť o spolupracujúcich publisherov. Lokálna sieť vie dať inzerentovi lepší support. Starostlivosť nekončí pri dobití kreditu. Preto až 60% publisherov cíti v lokálnej sieti väčšiu stabilitu.
Jednoznačný výber
Posledná otázka je najjednoznačnejšia. Ak si má publisher vybrať, lepšie sa mu spolupracuje s lokálnou, ako globálnou sieťou. Publisheri sú tí, ktorí robia efektivitu a konverzie, preto je veľmi dôležité naslúchať ich názoru.