TOP FEATURE: presné meranie provízií z Google Adwords

TOP FEATURE: presné meranie provízií z Google Adwords

Proste pre vás robíme všetko, čo vám na očiach vidíme. Tento-krát sme pre vás urobili nástroj, ktorým viete pohodlne do Google Adwords dostať informáciu, ktoré konverzie (transakcie v Dognete) pochádzajú presne z ktorých kliknutí. Takže budete presne vedieť optimalizovať PPC kampane.

SITUÁCIA:

Publisher má nejaký web, na ktorý posiela traffic z PPC. Z webu sa odkazuje na inzerenta a publisher inkasuje provízie z predajov ľudí, ktorých doručil. Nejde teda o priamy traffic na web inzerenta, ale na landing page, z ktorej sa následne užívateľ preklikáva na web inzerenta. Ako napríklad v case study Peťa Chodelku o elektrickýgril.sk.

PROBLÉM:

Ako zistiť, z ktorých KW a preklikov ľudia skonvertovali na províziu? Teda aby publisher vedel, čo mu reálne konvertuje na predaje. Ktoré kliky má podporiť, ktoré zase efektívne nie sú.

RIEŠENIE:

V skratke, potrebujete označkovať človeka a vedieť, z akého presne prišiel prekliku. To sa robí cez „gclid“. Je to reťazec znakov, ktorý má každý klik z Adwords jedinečný. A čo chcete vedieť? Ktorý klik priniesol konverziu. A to zistíme tak, že do „data1=“ parametru z vášho affiliate linku pridáme ten „gclid“ reťazec. To sa musí diať samozrejme automaticky, lebo „gclid“ je stále iný. 

Následne budete mať pri klikov a tým pádom aj pri konverzii v „data1“ parametri zaznamenaný „gclid“. Následne musíte dať vedieť systému Adwords, ktoré „gclid“ skonvertovali. To spravíte tak, že importujete do Adwords štruktúrovanú tabuľku a je to.

Ako na to?

  1. Aktivujte si „auto-tagging“. Je to pár klikov v Adwords účte.
  2. Tým pádom pri prekliku Google pridá k URL „gclid“ a tým sa dá návštevník presne označkovať
  3. Do webu pridáte tento zázračný script, ktorý sme pripravili “ <script src=“//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js“ async></script>“. Ten dajte site-wide pred </body>.
  4. On robí to, že ak sa v URL nachádza „gclid“, tak ho dosadí do každého linku, ktorý obsahuje „a_aid“ (teda každý affiliate link, ktorý máte na webe). Teda, ak máte napríklad astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 tak sa to zmení na astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
  5. Žiaľ, skracovače neprenášajú túto informáciu, takže ak chcete, aby to fungovalo, treba odkazovať priamo na web inzerenta
  6. Takto sa vám do konverzie zapíše „gclid“, ktoré musíte dostať do Adwords ako konvezrie
  7. Na to majú pekný a prehľadný článok „Import konverzií do služby AdWords„.  Zo skúseností – konverzie sa môžu niekedy zobraziť až po 2-3 hodinách
  8. Tak dostanete do Adwords dáta o tom, čo a ako konvertuje 🙂

Enjoy & love DOGNET 🙂

TOP FEATURE: presné meranie provízií z Google Adwords

5 z 4



Štefan Polgári
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Ďalšie články, ktoré by ťa mohli zaujímať

Akých inzerentov u nás nájdete?