TOP FEATURE: presné meranie provízií z Google Adwords
TOP FEATURE: presné meranie provízií z Google Adwords
Proste pre vás robíme všetko, čo vám na očiach vidíme. Tento-krát sme pre vás urobili nástroj, ktorým viete pohodlne do Google Adwords dostať informáciu, ktoré konverzie (transakcie v Dognete) pochádzajú presne z ktorých kliknutí. Takže budete presne vedieť optimalizovať PPC kampane.
SITUÁCIA:
Publisher má nejaký web, na ktorý posiela traffic z PPC. Z webu sa odkazuje na inzerenta a publisher inkasuje provízie z predajov ľudí, ktorých doručil. Nejde teda o priamy traffic na web inzerenta, ale na landing page, z ktorej sa následne užívateľ preklikáva na web inzerenta. Ako napríklad v case study Peťa Chodelku o elektrickýgril.sk.PROBLÉM:
Ako zistiť, z ktorých KW a preklikov ľudia skonvertovali na províziu? Teda aby publisher vedel, čo mu reálne konvertuje na predaje. Ktoré kliky má podporiť, ktoré zase efektívne nie sú.RIEŠENIE:
V skratke, potrebujete označkovať človeka a vedieť, z akého presne prišiel prekliku. To sa robí cez „gclid“. Je to reťazec znakov, ktorý má každý klik z Adwords jedinečný. A čo chcete vedieť? Ktorý klik priniesol konverziu. A to zistíme tak, že do „data1=“ parametru z vášho affiliate linku pridáme ten „gclid“ reťazec. To sa musí diať samozrejme automaticky, lebo „gclid“ je stále iný. Následne budete mať pri klikov a tým pádom aj pri konverzii v „data1“ parametri zaznamenaný „gclid“. Následne musíte dať vedieť systému Adwords, ktoré „gclid“ skonvertovali. To spravíte tak, že importujete do Adwords štruktúrovanú tabuľku a je to. Ako na to?- Aktivujte si „auto-tagging“. Je to pár klikov v Adwords účte.
- Tým pádom pri prekliku Google pridá k URL „gclid“ a tým sa dá návštevník presne označkovať
- Do webu pridáte tento zázračný script, ktorý sme pripravili “ <script src=“//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js“ async></script>“. Ten dajte site-wide pred </body>.
- On robí to, že ak sa v URL nachádza „gclid“, tak ho dosadí do každého linku, ktorý obsahuje „a_aid“ (teda každý affiliate link, ktorý máte na webe). Teda, ak máte napríklad astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 tak sa to zmení na astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
- Žiaľ, skracovače neprenášajú túto informáciu, takže ak chcete, aby to fungovalo, treba odkazovať priamo na web inzerenta
- Takto sa vám do konverzie zapíše „gclid“, ktoré musíte dostať do Adwords ako konvezrie
- Na to majú pekný a prehľadný článok „Import konverzií do služby AdWords„. Zo skúseností – konverzie sa môžu niekedy zobraziť až po 2-3 hodinách
- Tak dostanete do Adwords dáta o tom, čo a ako konvertuje 🙂