Spracovanie URL cez skracovače a presmerovania
Spracovanie URL cez skracovače a presmerovania
Ak chcete využiť vlastný prvok na propagáciu kampane alebo „prehnať“ URL cez skracovač či tracking system, dávajte si pozor, na akú URL odkazujete.
Aktuálne sme riešili pár prípadov nefunkčného trackingu publisherov. Sťažnosti prichádzali hlavne preto, že sa im nezaznamenávajú kliky, a tak ani predaje. Všetky tieto problémy mali spoločný základ – chybnú URL.
Publisher si vygeneroval HTML kód banneru a prebral z neho len časť, a to URL adresu. Tú umiestnil na web cez skracovač alebo nejaký nástroj na počítanie klikov. To je však chyba!
HTML kód obsahuje „amp;“, čo znefunkčňuje adresu, ak je použitá inak, ako v HTML kóde. „amp;“ reprezentuje znak „&“ pre určité typy HTML kódov. Vygenerovaný kód funguje 100% správne, ak ho umiestnite do HTML kódu bez zmeny. Vygenerovaná URL, ktorá obsahuje „amp;“, funguje iba v prípade, ak je umiestnená v HTML kóde. Samostatne NEFUNGUJE! Viac o „amp;“ nájdete tu.
Preto ak chcete použiť skracovač, nejaké počítadlo klikov alebo čokoľvek iné ako len štandardné nasadenie kódu „copy/paste“ štýlom, použite „Klasický textový odkaz“.
Tak isto platí, že pri nasadení si na odkaz párkrát sami kliknite a ak sa prejaví v zozname kliknutí (Administrácia > Prehľady > Zoznam všetkých kliknutí), tak je všetko v poriadku. Oneskorenie medzi klikom a zobrazením kliku v administrácii je cca 20-30 minút. Prípadne nás kontaktujte a funkčnosť preveríme. Sme tu pre vás.